ZARZĄDZENIE NR 1270/XII/2021
BURMISTRZA GOŁDAPI
z dnia 6 grudnia 2021 r.
w sprawie przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze do spraw księgowości i rozliczeń podatku od towarów i usług VAT w Wydziale Finansów i Realizacji Budżetu Urzędu Miejskiego w Gołdapi
Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1372) w związku z art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. Nr z 2019 r., poz. 1282 z późn. zm.) i § 2 Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Gołdapi oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 720/VI/2009 Burmistrza Gołdapi z dnia 18 czerwca 2009 r. w sprawie wprowadzenia „Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Gołdapi oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych”, zarządza się co następuje:
§ 1.1. Ogłasza się nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze ds. księgowości i rozliczeń podatku od towarów i usług VAT w Wydziale Finansów i Realizacji Budżetu Urzędu Miejskiego w Gołdapi.
2. Wymagania i kwalifikacje, jakie powinni posiadać kandydaci przystępujący do naboru, sposób ich udokumentowania oraz warunki przyjmowania dokumentów aplikacyjnych określone zostały w ogłoszeniu
o naborze, stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2.1. W celu przeprowadzenia czynności naboru na wolne stanowiska urzędnicze do spraw księgowości i rozliczeń podatku od towarów i usług VAT– ustala się Komisję Rekrutacyjną w składzie:
-
Joanna Magdalena Łabanowska – Zastępca Burmistrza Gołdapi – Przewodniczący Komisji,
-
Anna Rawinis – Sekretarz Gminy Gołdap – Zastępca Przewodniczącego Komisji,
-
Edyta Rita Białek – Skarbnik Gminy Gołdap – Członek Komisji,
-
Agnieszka Ryszewska – Z-ca Skarbnika Gminy Gołdap – Członek Komisji,
-
Marta Zarzycka – Inspektor ds. kadr i płac – Sekretarz Komisji.
2. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej kieruje pracami Komisji, a w przypadku jego nieobecności – Z – ca Przewodniczącego Komisji.
3. Komisja Rekrutacyjna może podejmować prawomocne decyzje w obecności co najmniej trzech członków Komisji, w tym Przewodniczącego Komisji lub Z – cy Przewodniczącego Komisji.
4. Upoważnia się Komisję Rekrutacyjną do działania i podejmowania czynności w trybie i na zasadach określonych w Zarządzeniu Nr 720/VI/09 z dnia 18 czerwca 2009 r. w sprawie wprowadzenia „Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Gołdapi oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych”.
§ 3. Wykonanie zarządzenia powierzam Przewodniczącemu Komisji.
§ 4. Nadzór nad wykonaniem Zarządzenia powierzam Skarbnikowi Gminy Gołdap.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Burmistrz Gołdapi
Tomasz Rafał Luto
Załącznik do Zarządzenia Nr 1270/ XII/2021
Burmistrza Gołdapi z dnia 6 grudnia 2021 r.
Burmistrz Gołdapi
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. księgowości i rozliczeń od podatku od towaru i usług VAT w Wydziale Finansów i Realizacji Budżetu Urzędu Miejskiego w Gołdapi
Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap
I. Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: rachunkowość i finanse.
- Znajomość i umiejętność właściwej interpretacji uregulowań prawnych z zakresu:
- Ustawy o finansach publicznych,
- Ustawy o rachunkowości,
- Ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- Ustawy o pracownikach samorządowych,
- Ustawy kodeks postępowania administracyjnego,
- Ustawy o dostępie do informacji publicznej,
- Ustawy o ochronie danych osobowych
- Bardzo dobra znajomość Ustawy o podatku od towarów i usług,
- Rozporządzenia MF w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków przychodów i rozchodów,
- Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
- Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Gołdapi,
- Statutu Gminy Gołdap.
II. Wymagania dodatkowe:
- Doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku.
- Znajomość obsługi komputera, w tym programów finansowo - księgowych (np. PUMA) i bankowości elektronicznej.
- Umiejętność analitycznego myślenia, pozyskiwania informacji oraz przeprowadzania analiz, tworzenia prognoz w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia.
- Znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych.
- Umiejętność sprawnej organizacji pracy i samodzielnego wykonywania zadań oraz umiejętność pracy w zespole.
- Dyspozycyjność, odpowiedzialność, sumienność, rzetelność, kreatywność, systematyczność i komunikatywność.
- Umiejętność pracy pod presją czasu, radzenie ze stresem
III. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
Wymiar czasu pracy: 1 etat, pierwsza umowa o pracę na czas określony z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony.
Miejsce pracy: Bezpieczne warunki pracy. Budynek wyposażony jest w podjazd umożliwiający wjazd do budynku wózkiem inwalidzkim. Toalety niedostosowane do wózków inwalidzkich.
Stanowisko pracy: stanowisko pracy związane jest z pracą przy monitorze ekranowym co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6 %.
IV. Główne zadania na stanowisku:
- Prowadzenie odrębnej ewidencji finansowo – księgowej związanej z podatkiem VAT.
- Weryfikacja dokumentów dotyczących zakupów w Urzędzie Miejskim w Gołdapi pod kątem możliwości dokonania odliczenia podatku VAT naliczonego.
- Prowadzenie rejestru zakupu i rejestru sprzedaży Urzędu Miejskiego w Gołdapi na potrzeby rozliczania podatku VAT.
- Odliczanie podatku naliczonego związanego z czynnościami opodatkowanymi.
- Stosowanie zwolnień z podatku VAT – przewidzianych przepisami prawa.
- Wystawianie faktur VAT i not obciążeniowych wynikających z rozrachunków z kontrahentami, dzierżawcami, najemcami, użytkownikami i innymi.
- Współpraca z samorządowymi jednostkami budżetowymi w zakresie rozliczeń podatku VAT - „centralizacja rozliczeń VAT w Gminie”.
- Przeprowadzanie czynności sprawdzających poprawność dokumentowania podatku VAT przez Urząd i jednostki organizacyjne.
- Weryfikacja danych zawartych w cząstkowych rejestrach sprzedaży i zakupu do celów prawidłowego sporządzenia cząstkowych deklaracja VAT-7 dostarczonych przez jednostki organizacyjne objęte centralizacją podatku VAT.
- Sporządzanie zbiorczego rejestru zakupów i zbiorczego rejestru sprzedaży na podstawie rejestrów cząstkowych przygotowanych przez jednostki organizacyjne.
- Centralizacja danych zawartych w cząstkowych deklaracjach VAT sporządzanych przez jednostki organizacyjne dla celów rozliczeń VAT gminy.
- Terminowe, poprawne sporządzanie i przedkładanie do właściwego urzędu skarbowego stosownych deklaracji oraz korekt deklaracji w zakresie rozliczania podatku VAT wraz z JPK.
- Sporządzanie skonsolidowanej deklaracji VAT – 7 gminy.
- Sporządzanie miesięcznych danych z ksiąg podatkowych w formie elektronicznej tzw. Jednolity Plik Kontrolny dla urzędu i zbiorczo z jednostkami organizacyjnymi gminy.
- Ustalenie kwoty należnego/naliczonego podatku VAT oraz sporządzenie stosownych dyspozycji zapłaty, w tym dyspozycji pomiędzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi.
- Analizowanie działalności Urzędu i jednostek organizacyjnych w zakresie możliwości optymalizacji rozliczeń podatku VAT.
- Opracowanie zasad ustalania „sposobu określania proporcji” oraz coroczne jej obliczanie, zgodnie z art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług.
- Przygotowywanie wniosków o wydanie interpretacji podatkowych w zakresie podatku VAT.
- Współpraca z organami podatkowymi w zakresie procedur rozliczania podatku VAT w Gminie, koordynacja prowadzonych postępowań kontrolnych i czynności sprawdzających w zakresie podatku VAT przez te urzędy.
- Wsparcie merytoryczne komórek organizacyjnych oraz jednostek organizacyjnych, w zakresie analizowania i kwalifikowania dokonanych przez jednostki zakupów towarów i usług pod kątem posiadania prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego
oraz analizowanie dokonanej sprzedaży pod kątem stosowania prawidłowych stawek opodatkowania lub zwolnień z podatku. - Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń
lub upoważnień Burmistrza i Skarbnika. - Przygotowywanie i aktualizacja procedur i instrukcji związanych z obiegiem dokumentów pomiędzy scentralizowanymi jednostkami.
- Przygotowywanie i przekazywanie dokumentów do archiwum zakładowego.
- Zastępstwo w kasie Urzędu Miejskiego.
V. Wymagane dokumenty:
- podpisany list motywacyjny,
- wypełniony i podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- podpisany CV (życiorys) z opisem przebiegu pracy zawodowej,
- kopia dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie ewentualnie inne kopie dodatkowych dokumentów świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach itp.),
- kopie świadectw pracy potwierdzające doświadczenie zawodowe a w przypadku trwania stosunku pracy oświadczenie kandydata określające staż pracy u obecnego pracodawcy lub zaświadczenie o zatrudnieniu od pracodawcy,
- podpisane oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego i umyślne przestępstwo skarbowe,
- podpisane oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych,
- osoba, której w wyniku postępowania naboru zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia będzie zobowiązana do przedłożenia informacji z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności sądowej.
- jeden z wymaganych dokumentów aplikacyjnych: list motywacyjny, kwestionariusz osobowy, CV lub odrębne oświadczenie musi być opatrzony własnoręcznym podpisem oraz klauzulą: ”Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez administratora, którym jest Burmistrz Gołdapi Plac Zwycięstwa 14, 19 – 500 Gołdap moich danych osobowych zawartych w przedstawionych do naboru dokumentach na stanowisko ds. obsługi Rady Miejskiej i jednostek pomocniczych gminy w celu przeprowadzenia procedury naboru na stanowisko ds. obsługi Rady Miejskiej i jednostek pomocniczych gminy zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000) oraz rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).”
VI. Termin i miejsce składania dokumentów:
- osoby zainteresowane prosimy o składanie ofert osobiście w Punkcie Obsługi Mieszkańców lub za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski w Gołdapi, 19-500 Gołdap, Plac Zwycięstwa 14,
- oferty muszą znajdować się w zamkniętych kopertach opatrzonych dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. księgowości i rozliczeń podatku od towarów i usług VAT w Wydziale Finansów i Realizacji Budżetu Urzędu Miejskiego w Gołdapi ''.
- Termin składania ofert: do 17 grudnia 2021 r. do godz.15: 15 - decyduje data wpływu oferty do Urzędu,
- dokumenty złożone po upływie wyżej wymienionego terminu nie będą rozpatrywane,
- złożone oferty będą badane pod względem kompletności i spełniania przez kandydatów wymagań formalnych na wskazane stanowisko urzędnicze. Osoby, które spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu i zakwalifikują się do dalszego postępowania, zostaną zaproszone do kolejnego etapu naboru. Informacja o wyniku naboru zostanie upowszechniona w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem www.goldap.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Gołdapi.
Burmistrz Gołdapi
Tomasz Rafał Luto