ZARZĄDZENIE 1536/V/2022
BURMISTRZA GOŁDAPI
z dnia 13 maja 2022 r.
w sprawie przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze ds. oświaty szkolnej i przedszkolnej
Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 559) w związku z art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530) i § 2 Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Gołdapi oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 720/VI/2009 Burmistrza Gołdapi z dnia 18 czerwca 2009 r. w sprawie wprowadzenia „Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Gołdapi oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych”, zarządza się co następuje:
§1.1. Ogłasza się nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze ds. oświaty szkolnej i przedszkolnej.
2. Wymagania i kwalifikacje, jakie powinni posiadać kandydaci przystępujący do naboru, sposób ich udokumentowania oraz warunki przyjmowania dokumentów aplikacyjnych określone zostały w ogłoszeniu o naborze, stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.
§2.1. W celu przeprowadzenia czynności naboru na wolne stanowiska urzędnicze – ustala się Komisję Rekrutacyjną w składzie:
-
Joanna Magdalena Łabanowska – Zastępca Burmistrza Gołdapi – Przewodnicząca Komisji,
-
Anna Rawinis – Sekretarz Gminy Gołdap – Zastępca Przewodniczącego Komisji,
-
Anna Podciborska – Kierownik Wydziału Oświaty i Spraw Społecznych – Członek Komisji,
-
Edyta Rita Białek – Skarbnik Gminy Gołdap – Członek Komisji,
-
Marta Zarzycka – Główny Specjalista ds. kadr i płac – Sekretarz Komisji.
2. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej kieruje pracami Komisji, a w przypadku jego nieobecności – Z – ca Przewodniczącego Komisji.
3. Komisja Rekrutacyjna może podejmować prawomocne decyzje w obecności co najmniej trzech członków Komisji, w tym Przewodniczącego Komisji lub Z – cy Przewodniczącego Komisji.
4. Upoważnia się Komisję Rekrutacyjną do działania i podejmowania czynności w trybie i na zasadach określonych w Zarządzeniu Nr 720/VI/09 z dnia 18 czerwca 2009 r. w sprawie wprowadzenia „Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Gołdapi oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych”.
§ 3. Wykonanie zarządzenia powierzam Przewodniczącemu Komisji.
§ 4. Nadzór nad wykonaniem Zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy Gołdap.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
wz. Burmistrza Gołdapi
Joanna Magdalena Łabanowska
Zastępca Burmistrza
Załącznik do Zarządzenia 1536/V/2022
Burmistrza Gołdapi z dnia 13 maja 2022 r.
Burmistrz Gołdapi
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. oświaty szkolnej i przedszkolnej
w Urzędzie Miejskim w Gołdapi
Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap
I. Wymagania niezbędne:
-
Obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
-
Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
-
Niekaralność za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-
Wykształcenie wyższe,
-
Znajomość aktów prawnych regulujących funkcjonowanie administracji publicznej oraz oświaty,
-
Nieposzlakowana opinia.
II. Wymagania dodatkowe:
-
Umiejętność analitycznego myślenia, pozyskiwania informacji oraz przeprowadzania analiz,
-
Umiejętność sprawnej organizacji pracy i samodzielnego wykonywania zadań oraz umiejętność pracy w zespole,
-
Dyspozycyjność, odpowiedzialność, sumienność, rzetelność, kreatywność, systematyczność i komunikatywność,
-
Umiejętność pracy pod presją czasu,
-
Umiejętność radzenia ze stresem w sytuacjach konfliktowych,
-
Doświadczenie zawodowe w zakresie prowadzenia spraw związanych z oświatą, administracją publiczną, rachunkowością budżetową.
-
Obsługa bazy danych systemu informacji oświatowej SIO,
-
Kwalifikacje z zakresu oświaty, administracji publicznej, rachunkowości budżetowej.
-
Prawo jazdy kat. B.
III. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
Wymiar czasu pracy: 1 etat, pierwsza umowa o pracę na czas określony z możliwością przedłużenia
na czas nieokreślony.
Miejsce pracy: stanowisko pracy mieści się na drugim piętrze w budynku Urzędu trzykondygnacyjnym bez windy. Bezpieczne warunki pracy. Budynek wyposażony jest w podjazd umożliwiający wjazd
do budynku wózkiem inwalidzkim. Toalety niedostosowane do wózków inwalidzkich. Praca na tym stanowisku wymaga dużej dyspozycyjności, polega również na pracy w terenie poza siedzibą Urzędu Miejskiego (przeprowadzanie kontroli w innych jednostkach).
Stanowisko pracy: stanowisko pracy związane jest z pracą przy monitorze ekranowym co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.
IV. Główne zadania na stanowisku:
-
przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących funkcjonowania placówek oświatowych,
-
inicjowanie działań w zakresie współpracy placówek oświatowych,
-
współpraca z organami nadzoru pedagogicznego w zakresie określonym w przepisach prawa oświatowego i wykonywanie zaleceń kuratora oświaty,
-
korzystanie z danych zawartych w Systemie Informacji Oświatowej, iArkuszach, rejestrze żłobów, Centralnej Aplikacji Statystycznej,
-
prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kosztów kształcenia młodocianych pracowników oraz pomocy de minimis,
-
prowadzenie ewidencji niepublicznych przedszkoli i szkół podstawowych,
-
powadzenie spraw związanych z realizacją obowiązku szkolnego i nauki przez uczniów w wieku 16-18 lat,
-
prowadzenie spraw związanych z dotacjami oświatowymi - wyliczanie stawek dotacji dla szkół podstawowych prowadzonych przez osoby prawne i niepublicznych przedszkoli,
-
prowadzenie spraw związanych ze środkami zewnętrznymi - wnioskowanie, rozliczanie, sprawozdawczość – np. dotacja podręcznikowa, rozwój czytelnictwa, aktywna tablica, posiłek w szkole i w domu (zapotrzebowanie, dane zbiorcze ze szkół, aktualizacja i rozliczenia),
-
opracowywanie wniosków na pozyskanie środków zewnętrznych konkursowych, ich wdrażanie oraz rozliczanie,
-
prowadzenie spraw związanych z opieką nad dziećmi w wieku do lat 3 (umowy, rejestr, dotacje),
-
obsługa programów do zadań wynikających z zajmowanego stanowiska Stock, Puma,
-
sprawy związane z przygotowaniem i realizacją budżetu gminnych jednostek oświatowych i wydziału oświaty,
-
prowadzenie spraw związanych ze środkami z subwencji.
V. Wymagane dokumenty:
- podpisany list motywacyjny,
- wypełniony i podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- podpisany CV (życiorys) z opisem przebiegu pracy zawodowej,
- kopia dokumentu potwierdzającego obywatelstwo lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa zgodnie z wymaganiami niezbędnymi,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie ewentualnie inne kopie dodatkowych dokumentów świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach itp.),
- kopie świadectw pracy potwierdzające doświadczenie zawodowe a w przypadku trwania stosunku pracy oświadczenie kandydata określające staż pracy u obecnego pracodawcy lub zaświadczenie o zatrudnieniu od pracodawcy,
- podpisane oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego i umyślne przestępstwo skarbowe,
- podpisane oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.
Uwaga: Osoba, której w wyniku postępowania naboru zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia będzie zobowiązana do przedłożenia informacji z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności sądowej.
VI. Termin i miejsce składania dokumentów:
a) osoby zainteresowane prosimy o składanie ofert osobiście w Punkcie Obsługi Mieszkańców lub za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski w Gołdapi, 19-500 Gołdap, Plac Zwycięstwa 14,
b) oferty muszą znajdować się w zamkniętych kopertach opatrzonych dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. oświaty szkolnej i przedszkolnej''.
c) termin składania ofert: do 24 maja do godz.15:15 - decyduje data i godzina wpływu oferty do Urzędu,
d) dokumenty złożone po upływie wyżej wymienionego terminu nie będą rozpatrywane,
e) złożone oferty będą badane pod względem kompletności i spełniania przez kandydatów wymagań formalnych na wskazane stanowisko urzędnicze. Osoby, które spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu i zakwalifikują się do dalszego postępowania, zostaną zaproszone do kolejnego etapu naboru. Informacja o wyniku naboru zostanie upowszechniona w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: http://bip.goldap.pl/pl/1327/0/ogloszenia-o-naborze.html oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Gołdapi.
wz. Burmistrza Gołdapi
Joanna Magdalena Łabanowska
Zastępca Burmistrza