Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.) w związku z art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 530) i § 2 Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Gołdapi oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 720/VI/2009 Burmistrza Gołdapi z dnia 18 czerwca 2009 r. w sprawie wprowadzenia „Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Gołdapi oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych”, zarządza się co następuje:
§ 1. 1. Ogłasza się nabór kandydatów na stanowisko urzędnicze ds. kadr i płac w Wydziale Obsługi Placówek Oświatowych.
2. Wymagania i kwalifikacje, jakie powinni posiadać kandydaci przystępujący do naboru, sposób ich udokumentowania oraz warunki przyjmowania dokumentów aplikacyjnych określone zostały
w ogłoszeniu o naborze, stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2.1. W celu przeprowadzenia czynności naboru na ww. stanowisko urzędnicze – ustala się Komisję Rekrutacyjną w składzie:
- Joanna Magdalena Łabanowska – Zastępca Burmistrza Gołdapi – Przewodniczący Komisji,
- Edyta Rita Białek – Skarbnik Gminy Gołdap – Z-ca Przewodniczącego Komisji,
- Iwona Hołdyńska – Kierownik Wydziału Obsługi Placówek Oświatowych – Członek Komisji,
- Marta Zarzycka –Główny Specjalista ds. kadr i płac – Sekretarz Komisji.
2. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej kieruje pracami Komisji, a w przypadku jego nieobecności
– Z-ca Przewodniczącego Komisji.
3. Komisja Rekrutacyjna może podejmować prawomocne decyzje w obecności co najmniej trzech członków Komisji, w tym Przewodniczącego Komisji lub Z – cy Przewodniczącego Komisji.
4. Upoważnia się Komisję Rekrutacyjną do działania i podejmowania czynności w trybie i na zasadach określonych w Zarządzeniu Nr 720/VI/09 z dnia 18 czerwca 2009 r. w sprawie wprowadzenia „Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Gołdapi oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych”.
§ 3. Wykonanie zarządzenia powierzam Przewodniczącemu Komisji.
§ 4. Nadzór nad wykonaniem Zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy Gołdap.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Burmistrz Gołdapi
Tomasz Rafał Luto
Załącznik do Zarządzenia Nr 2193/II/2024
Burmistrza Gołdapi z dnia 13 lutego 2024 r.
Burmistrz Gołdapi
ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze
ds. kadr i płac w Wydziale Obsługi Placówek Oświatowych
w Urzędzie Miejskim w Gołdapi
Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap
I. Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Nieposzlakowana opinia.
- Wykształcenie średnie, preferowane kierunki: ekonomiczny, administracyjny.
- Znajomość i umiejętność właściwej interpretacji uregulowań prawnych z zakresu:
- Kodeksu Pracy,
- Karty Nauczyciela,
- Ustawy o Prawie Oświatowym,
- Ustawy o pracownikach samorządowych,
- Ustawy kodeks postępowania administracyjnego,
- Ustawy o dostępie do informacji publicznej,
- Ustawy o ochronie danych osobowych,
- Ustawa oświadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa,
- Ustawa o rachunkowości,
- Ustawa o finansach publicznych,
- Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
- Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Gołdapi,
- Statutu Gminy Gołdap.
II. Wymagania dodatkowe:
- Znajomość zagadnień prawa samorządowego.
- Umiejętność pracy przy wykorzystaniu systemów informatycznych, w tym programów kadrowo-płacowych (m.in. RESPONS), Płatnik.
- Umiejętność analitycznego myślenia, pozyskiwania informacji oraz przeprowadzania analiz, tworzenia prognoz w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia.
- Umiejętność sprawnej organizacji pracy i samodzielnego wykonywania zadań oraz umiejętność pracy w zespole.
- Dyspozycyjność, odpowiedzialność, sumienność, rzetelność, kreatywność, systematyczność i komunikatywność.
- Umiejętność pracy pod presją czasu.
III. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
Wymiar czasu pracy: 1 etat, pierwsza umowa na czas określony a kolejna z możliwością umowy na czas nieokreślony.
Miejsce pracy: stanowisko pracy mieści się na pierwszym piętrze w budynku Urzędu trzykondygnacyjnym bez windy. Bezpieczne warunki pracy. Budynek wyposażony jest w podjazd umożliwiający wjazd do budynku wózkiem inwalidzkim. Toalety niedostosowane do wózków inwalidzkich. Praca na tym stanowisku wymaga dużej dyspozycyjności, polega również na pracy w terenie poza siedzibą Urzędu Miejskiego.
Stanowisko pracy: stanowisko pracy związane jest z pracą przy monitorze ekranowym co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.
IV. Główne zadania na stanowisku:
- Naliczanie wynagrodzeń pracowników;
- Sporządzanie list wynagrodzeń pracowników (w tym nagrody, odprawy, ekwiwalenty, świadczenia socjalne);
- Sporządzanie zaświadczeń, świadectw pracy i innych dokumentów związanych z zatrudnieniem;
- Przygotowywanie do wypłaty innych świadczeń i należności wynikających ze stosunku pracy oraz umów cywilnoprawnych osób pracujących na rzecz jednostek obsługiwanych;
- Zakładanie i prowadzenie akt osobowych pracowników jednostek obsługiwanych;
- Gromadzenie i przechowywanie akt osobowych pracowników jednostek obsługiwanych oraz zabezpieczanie ich przed zniszczeniem i dostępem osób nieupoważnionych;
- Prowadzenie kart wynagrodzeń;
- Wydawanie zaświadczeń o zarobkach;
- Obsługa potrąceń z wynagrodzeń np. KZP, zajęcia komornicze, ubezpieczenia pracownicze, związki zawodowe;
- Sporządzanie rocznej informacji dla osób ubezpieczonych (RMUA);
- Zgłaszanie do ZUS i wyrejestrowywanie z ZUS pracowników jednostek obsługiwanych oraz osób pracujących na podstawie umów cywilnoprawnych;
- Prowadzenie rozliczeń z tytułu wypłat wynagrodzeń i świadczeń z Urzędem Skarbowym oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych;
- Sporządzanie rocznych informacji o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11);
- Sporządzanie rocznego odliczenia podatku od dochodu uzyskanego przez podatnika (PIT-40) dla pracowników, którzy do 10 stycznia roku następującego po roku podatkowym złożą PIT-12;
- Sporządzanie rocznej deklaracji o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-4R);
- Sporządzanie rocznej deklaracji o zryczałtowanym podatku dochodowym (PIT-8AR);
- Przygotowywanie danych do sporządzenia okresowych sprawozdań statystycznych, dotyczących wynagrodzeń w jednostce obsługiwanej według obowiązujących przepisów (m.in. GUS Z-03, Z-06);
- Sporządzanie deklaracji PFRON;
- Przygotowywanie danych i sporządzanie sprawozdania o wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego;
- Sporządzanie zestawień i analiz ekonomicznych dotyczących wynagrodzeń pracowników;
- Gromadzenie i przechowywanie dokumentacji płacowej pracowników jednostek obsługiwanych w zakresie bieżącej obsługi;
- Prowadzenie spraw związanych z PPK;
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej spraw związanych z okresowymi ocenami kwalifikacyjnymi pracowników będących na stanowiskach urzędniczych;
- Prowadzenie spraw związanych z przejściem na emeryturę, rentę lub inne świadczenia;
- Prowadzenie księgowości budżetowej zgodnie z wymaganiami zakładowego planu kont w zakresie dochodów i wydatków jednostek budżetowych;
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego.
V. Wymagane dokumenty:
- Podpisany list motywacyjny;
- Wypełniony i podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- Podpisany CV (życiorys) z opisem przebiegu pracy zawodowej;
- Kopia dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie ewentualnie inne kopie dodatkowych dokumentów świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kopie zaświadczeń
o ukończonych kursach, szkoleniach itp.); - Kopie świadectw pracy potwierdzające doświadczenie zawodowe a w przypadku trwania stosunku pracy oświadczenie kandydata określające staż pracy u obecnego pracodawcy lub zaświadczenie
o zatrudnieniu od pracodawcy; - Podpisane oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego i umyślne przestępstwo skarbowe;
- Podpisane oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać
z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust.2 ustawy z dnia 25 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych; - Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.
Uwaga: Osoba, której w wyniku postępowania naboru zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia
przed podpisaniem umowy o pracę będzie zobowiązana do przedłożenia informacji z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności sądowej.
VI. Termin i miejsce składania dokumentów:
- Osoby zainteresowane prosimy o składanie ofert osobiście w Punkcie Obsługi Mieszkańców
lub za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski w Gołdapi, 19-500 Gołdap,
Plac Zwycięstwa 14. - Oferty muszą znajdować się w zamkniętych kopertach opatrzonych dopiskiem: „Nabór na stanowisko urzędnicze ds. kadr i płac w Wydziale Obsługi Placówek Oświatowych”.
- Termin składania ofert: do 23 lutego 2024 r. do godz. 15.15 - decyduje data i godzina wpływu oferty do Urzędu.
- Dokumenty złożone po upływie wyżej wymienionego terminu nie będą rozpatrywane.
- Złożone oferty będą badane pod względem kompletności i spełniania przez kandydatów wymagań formalnych na wskazane stanowisko urzędnicze. Osoby, które spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu i zakwalifikują się do dalszego postępowania, zostaną zaproszone
do kolejnego etapu naboru. Informacja o wyniku naboru zostanie upowszechniona w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: http://bip.goldap.pl/pl/1327/0/ogloszenia-o-naborze.html
oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Gołdapi.
Burmistrz Gołdapi
Tomasz Rafał Luto