GPO.6220.5.2022 zawiadomienie o nowym terminie załatwienia sprawy w związku z wezwaniem - farma fotowoltaiczna Konikowo

Copernic Black Sp. z o.o.

Ul. Lekarska 1

31-203 Kraków

WEZWANIE

do złożenia wyjaśnień

W związku z wezwaniem Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, w toczącej się sprawie dot. wniosku o wydanie decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia polegającego na budowie farmy fotowoltaicznej PV Konikowo II o mocy do 4 MW wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą na działkach nr 46/2, 41/1, obręb Konikowo, gmina Gołdap, powiat gołdapski, woj. warmińsko-mazurskie, organ stwierdza, że zebrane materiały nadal wymagają jednoznacznych wyjaśnień.

W związku z powyższym, na podstawie art. 50 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 – dalej k.p.a.), działając
w myśl art. 77 i 7 cyt. ustawy kpa, mając na uwadze art. 63 ust. 1 cyt. ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie (…) oraz wymogi art. 62a tejże ustawy, tut. Wydział wzywa do uzupełnienia informacji w następującym zakresie:

 

  1. Podanie odległości inwestycji do budynku mieszkalnego zlokalizowanego na działce nr geod. 41/2. Podać wartości z każdej strony od inwestycji.
  2. Podanie odległości projektowanych transformatorów w stosunku do istniejącej zabudowy mieszkalnej na działce nr 41/2
  3. Jaka jest planowana odległość paneli od granicy działki nr 41/2 na którym znajduje się budynek mieszkalny jednorodzinny.
  4. Czy przewiduje się oświetlenie farmy fotowoltaicznej? Jeśli tak to należy opisać w jaki sposób farma będzie oświetlana, gdzie będą znajdowały się punkty oświetleniowe;
  5. Określić jakimi drogami planuje się dojazd do przedmiotowych działek oraz czy na terenie farmy planuje się budowę dróg wewnętrznych czy placów manewrowych;
  6. W związku z powyższym należy wskazać jakie negatywne oddziaływanie może mieć realizacja przedsięwzięcia na ludzi zamieszkujących w najbliższym jego sąsiedztwie. Należy wskazać możliwe oddziaływanie na każdym etapie inwestycji (realizacji, eksploatacji i likwidacji). Dodatkowo należy mieć na uwadze kumulowanie się przedsięwzięcia z inwestycją planowaną do realizacji na terenie sąsiednich działek nr  i 46/2 i 41/1.
  7. Teren realizacji przedsięwzięcia znajduje się w granicach Obszaru Chronionego Krajobrazu Wzgórz Szeskich, na którym obowiązują zapisy Rozporządzenia Nr 39 Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 23 kwietnia 2008r. Przeprowadzona w dniu 16.06.2021r. wizja w terenie wykazała obecność na terenie działek: otwartego zbiornika wodnego, obszary zadrzewione i zakrzewione, rowy melioracyjne, nieużytki.

W związku z powyższym, należy odnieść się do prawdopodobnego naruszenia zakazów obowiązujących na Obszarze Chronionego Krajobrazu w związku z realizacją inwestycji.

  1. Proszę o podanie informacji czy w związku z realizacją inwestycji przewiduje się wycinkę drzew i krzewów.

 

Jednocześnie tut. Wydział wyjaśnia, że powyższe dane są niezbędne dla dokonania przez tut. organ pełnej analizy kryteriów  wskazanych w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko   (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 247) umożliwiających  zajęcie jednoznacznego stanowiska w sprawie konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.

Uzupełnienie (wyjaśnienia) należy złożyć w czterech egzemplarzach w terminie 21 dni od daty otrzymania powyższego wezwania wraz z zapisami w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych (w liczbie odpowiednio 4 szt.).

 

ZAWIADAMIAM jednocześnie,

że na podstawie art. 36 oraz 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r., kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 – dalej k.p.a.), ze względu na skomplikowany charakter sprawy, nie może być rozpatrzona w ustawowym terminie.

Rozstrzygnięcie w sprawie zostanie wydane w terminie do dnia 20 maja 2022 r.

Ponadto informuję, że zgodnie z art. 37 § 3 1 k.p.a. w przypadku stwierdzenia bezczynności lub przewlekłości prowadzonego postępowania stronie przysługuje prawo do wniesienia ponaglenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie.

Akta sprawy, są do wglądu w siedzibie Wydziału Gospodarki Przestrzennej Ochrony Środowiska i Nieruchomości, przy ul. Plac Zwycięstwa 14, w pok. 25.

 

 

 

 

 

 

 

Z up. BURMISTRZA

 

mgr inż. arch. Beata Kołakowska

 

KIEROWNIK

WYDZIAŁU GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ

OCHRONY ŚRODOWISKA I NIRUCHOMOŚCI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Otrzymują :        

  1. Wnioskodawca
  2. A/A

Sporządziła: Anita Germaniuk – pok. 25, tel. 87 615 60 23

 

Do wiadomości:

  1. Strony postępowania wg rozdzielnika w sposób zwyczajowo przyjęty
  2. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie
  3. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
  4. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gołdapi
  5. Starostwo Powiatowe w Gołdapi    

                              

Autor: Anita Germaniuk
Data utworzenia: 19-04-2022 9:49:02