GPO.6220.7.2022 wezwanie do uzupełnienia i zawiadowmienie o nowym terminie załatwienia sprawy - budowa trzech budynków handlowo-usługowych - Family Partners Sp. z o.o.

Urząd Miejski w Gołdapi                                                                       

Plac Zwycięstwa 14

19-500 Gołdap

GPO.6220.7.2022                                                        

                                                                       Joanna Łukaszewska

Ul. Lęborska 3B

80-386 GDAŃSK

 

WEZWANIE

do złożenia wyjaśnień

W związku z wezwaniem Państwowego Gospodarstwa wodnego Wody Polskie, w toczącej się sprawie dot. wniosku o wydanie decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia polegającego na budowy trzech budynków handlowo-usługowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie działki nr 852/7 obręb 0002 Gołdap, gmina Gołdap, powiat gołdapski, woj. warmińsko-mazurskie, organ stwierdza, że zebrane materiały nadal wymagają jednoznacznych wyjaśnień.

W związku z powyższym, na podstawie art. 50 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 – dalej k.p.a.), działając w myśl art. 77 i 7 cyt. ustawy kpa, mając na uwadze art. 63 ust. 1 cyt. ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie (…) oraz wymogi art. 62a tejże ustawy, tut. Wydział wzywa do uzupełnienia informacji w następującym zakresie:

 

  1. Dokonanie ponownej analizy kwalifikacji przedsięwzięcia wraz z uzasadnieniem przyporządkowania do kryteriów wymienionych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839), m.in. uwzględniając fakt., iż analizowana działka objęta jest miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego;
  2. Dokonanie analizy zgodności planowanego zamierzenia z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w odniesieniu do ustaleń szczegółowych dla danego konturu tj. zakazu lokalizacji obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 m2. Jak wynika z załączonej koncepcji zagospodarowania terenu planowana jest budowa trzech połączonych budynków tworzących kompleks handlowy;
  3. Określenie faktycznej powierzchni zabudowy z uwagi na rozbieżne informacje wskazane w KIP tj. na str. 14 jako łączną powierzchnię zabudowy wskazano od ok. 20890 m2 do 27399 m2, zaś na str. 37 podano wartość 9300 m2.
  4. Podanie jaka jest faktyczna powierzchnia sprzedaży dla planowanego zamierzenia.
  5. Doprecyzowanie i ujednolicenie informacji dot. odprowadzania wód opadowych i roztopowych. Na str. 25 KIP podano, iż ww. wody odprowadzane będą do kanalizacji miejskiej, natomiast na str. 4 KIP podano, iż ww. wody opadowe i roztopowe odprowadzane będą do szczelnego zbiornika, zlokalizowanego na terenie nieruchomości. W przypadku wykonania zbiornika na wody opadowe należy:

- przedstawić parametry zbiornika, technologię jego wykonania oraz wskazać miejsce jego posadowienia na koncepcji zagospodarowania terenu,

- określić, czy planowany zbiornik retencyjny będzie stanowił jednocześnie rezerwuar wody do celów przeciwpożarowych,

- przedstawić rozwiązania dot. zagospodarowania wód ze zbiornika.

Dokonując opisu sposobu odprowadzania wód opadowych należy uwzględnić konieczność podczyszczania wód z terenów utwardzonych (m.in. dróg, parkingów).

  1. Jak wynika z wypisu z rejestru gruntów oraz informacji zawartej na str. 14 KIP w zachodniej części działki znajduje się rów zasilający zarośnięte stawy. W związku z powyższym należy przedstawić zakres prac prowadzonych w obrębie przedmiotowego terenu, wskazać jakie działania zostaną podjęte aby nie zakłócić stosunków wodnych na danym obszarze oraz terenach przyległych,
  2. Wskazanie, czy w ramach realizacji zamierzenia przewiduje się wykonanie odwodnienia wykopów. W przypadku stwierdzenia takiej konieczności należy określić sposób odwodnienia.
  3. Określenie sposobu zagospodarowania mas ziemnych powstających z wykopów pod lokalizację obiektów oraz zbiornika na wody opadowe.

 

ZAWIADAMIAM jednocześnie,

że na podstawie art. 36 oraz 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r., kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 – dalej k.p.a.), ze względu na skomplikowany charakter sprawy, nie może być rozpatrzona w ustawowym terminie.

Rozstrzygnięcie w sprawie zostanie wydane w terminie do dnia 5 września 2022 r. i nie prędzej niż 7 dni od dnia wpłynięcia ostatniej z opinii instytucji biorących udział w postępowaniu.

Ponadto informuję, że zgodnie z art. 37 § 3 1 k.p.a. w przypadku stwierdzenia bezczynności lub przewlekłości prowadzonego postępowania stronie przysługuje prawo do wniesienia ponaglenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie.

Akta sprawy, są do wglądu w siedzibie Wydziału Gospodarki Przestrzennej Ochrony Środowiska i Nieruchomości, przy ul. Plac Zwycięstwa 14, w pok. 25.

Autor: Anita Germaniuk
Data utworzenia: 01-08-2022 11:23:11