Urząd Miejski w Gołdapi
Plac Zwycięstwa 14
19-500 Gołdap
GPO.6220.7.2022
Joanna Łukaszewska
Ul. Lęborska 3B
80-386 GDAŃSK
WEZWANIE
do złożenia wyjaśnień
W związku z wezwaniem Państwowego Gospodarstwa wodnego Wody Polskie, w toczącej się sprawie dot. wniosku o wydanie decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia polegającego na budowy trzech budynków handlowo-usługowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie działki nr 852/7 obręb 0002 Gołdap, gmina Gołdap, powiat gołdapski, woj. warmińsko-mazurskie, organ stwierdza, że zebrane materiały nadal wymagają jednoznacznych wyjaśnień.
W związku z powyższym, na podstawie art. 50 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 – dalej k.p.a.), działając w myśl art. 77 i 7 cyt. ustawy kpa, mając na uwadze art. 63 ust. 1 cyt. ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie (…) oraz wymogi art. 62a tejże ustawy, tut. Wydział wzywa do uzupełnienia informacji w następującym zakresie:
- Dokonanie ponownej analizy kwalifikacji przedsięwzięcia wraz z uzasadnieniem przyporządkowania do kryteriów wymienionych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839), m.in. uwzględniając fakt., iż analizowana działka objęta jest miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego;
- Dokonanie analizy zgodności planowanego zamierzenia z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w odniesieniu do ustaleń szczegółowych dla danego konturu tj. zakazu lokalizacji obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 m2. Jak wynika z załączonej koncepcji zagospodarowania terenu planowana jest budowa trzech połączonych budynków tworzących kompleks handlowy;
- Określenie faktycznej powierzchni zabudowy z uwagi na rozbieżne informacje wskazane w KIP tj. na str. 14 jako łączną powierzchnię zabudowy wskazano od ok. 20890 m2 do 27399 m2, zaś na str. 37 podano wartość 9300 m2.
- Podanie jaka jest faktyczna powierzchnia sprzedaży dla planowanego zamierzenia.
- Doprecyzowanie i ujednolicenie informacji dot. odprowadzania wód opadowych i roztopowych. Na str. 25 KIP podano, iż ww. wody odprowadzane będą do kanalizacji miejskiej, natomiast na str. 4 KIP podano, iż ww. wody opadowe i roztopowe odprowadzane będą do szczelnego zbiornika, zlokalizowanego na terenie nieruchomości. W przypadku wykonania zbiornika na wody opadowe należy:
- przedstawić parametry zbiornika, technologię jego wykonania oraz wskazać miejsce jego posadowienia na koncepcji zagospodarowania terenu,
- określić, czy planowany zbiornik retencyjny będzie stanowił jednocześnie rezerwuar wody do celów przeciwpożarowych,
- przedstawić rozwiązania dot. zagospodarowania wód ze zbiornika.
Dokonując opisu sposobu odprowadzania wód opadowych należy uwzględnić konieczność podczyszczania wód z terenów utwardzonych (m.in. dróg, parkingów).
- Jak wynika z wypisu z rejestru gruntów oraz informacji zawartej na str. 14 KIP w zachodniej części działki znajduje się rów zasilający zarośnięte stawy. W związku z powyższym należy przedstawić zakres prac prowadzonych w obrębie przedmiotowego terenu, wskazać jakie działania zostaną podjęte aby nie zakłócić stosunków wodnych na danym obszarze oraz terenach przyległych,
- Wskazanie, czy w ramach realizacji zamierzenia przewiduje się wykonanie odwodnienia wykopów. W przypadku stwierdzenia takiej konieczności należy określić sposób odwodnienia.
- Określenie sposobu zagospodarowania mas ziemnych powstających z wykopów pod lokalizację obiektów oraz zbiornika na wody opadowe.
ZAWIADAMIAM jednocześnie,
że na podstawie art. 36 oraz 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r., kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 – dalej k.p.a.), ze względu na skomplikowany charakter sprawy, nie może być rozpatrzona w ustawowym terminie.
Rozstrzygnięcie w sprawie zostanie wydane w terminie do dnia 5 września 2022 r. i nie prędzej niż 7 dni od dnia wpłynięcia ostatniej z opinii instytucji biorących udział w postępowaniu.
Ponadto informuję, że zgodnie z art. 37 § 3 1 k.p.a. w przypadku stwierdzenia bezczynności lub przewlekłości prowadzonego postępowania stronie przysługuje prawo do wniesienia ponaglenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie.
Akta sprawy, są do wglądu w siedzibie Wydziału Gospodarki Przestrzennej Ochrony Środowiska i Nieruchomości, przy ul. Plac Zwycięstwa 14, w pok. 25.