ZAWIADOMIENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA
w formie publicznego OBWIESZCZENIA
Na podstawie art. 61 § 4 i 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r., kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm. – dalej k.p.a.), w związku z art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r., o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 z późn. zm.)
zawiadamia się, że:
- na wniosek z dnia 20.03.2023 r., GGPL 6 Sp. z o.o. w imieniu którego działa pełnomocnik – Pani Marta Kaczmarek, wszczęto postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji polegającej na budowie farmy fotowoltaicznej (PV GOŁDAP) o łącznej mocy do 36 MW włacznie (w tym także etapowo) wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach o nr ewid. 190/6, 194/2, 167/4, 165/2, 194/3 i 167/1 obręb Jeziorki, gmina Gołdap.
- Organem właściwym do wydania decyzji, oraz rozpatrywania uwag i wniosków jest Burmistrz Gołdapi, natomiast organami właściwymi do opiniowania i dokonania uzgodnień są: Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie, Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie w Giżycku oraz Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gołdapi
- Wnioskowane przedsięwzięcie wymienione jest w §3 ust. 1 pkt 54 b Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019, poz. 1839).
Wobec powyższego informuje się o uprawnieniach wszystkich Stron tego postępowania wynikających z art. 10 k.p.a. do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium.
Z dokumentacją w powyższej sprawie można zapoznać się w siedzibie Wydziału Gospodarki Przestrzennej Ochrony Środowiska i Nieruchomości Urzędu Miejskiego w Gołdapi przy ul. Plac Zwycięstwa 14, pok. Nr 25.
Rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych opinii oraz ewentualnych uzgodnień.
Zgodnie z art. 35 § 5 k.p.a. do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności okresów zawieszenia postepowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo innych przyczyn niezależnych od organu.
Zgodnie z art. 41 §1 k.p.a. w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu. Zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenia pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
Wskazana w piśmie data wszczęcia postępowania jest jednoznaczna z dniem publicznego obwieszczenia, ogłoszenia, udostępnienia na BIP.
Zgodnie z art. 49 k.p.a. zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie 14 dni od dnia jego umieszczenia.
Otrzymują:
1. Wnioskodawca
2. Strony postępowania poprzez umieszczenie na stronie BIP oraz tablicy ogłoszeń na zewnątrz siedziby urzędu
3. Strony postępowania poprzez umieszczenie na tablicy ogłoszeń właściwego sołectwa
Do wiadomości:
4. Instytucje uzgadniające
5. Starostwo Powiatowe w Gołdapi
6. Wydział Infrastruktury i Inwestycji Komunalnych w miejscu
7. A/a
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE DOT. PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH STRON POSTĘPOWANIA W TOKU WYDANIA DECYZJI O ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.
- Administratorem danych osobowych Stron postępowania jest Gmina Gołdap Urząd Miejski w Gołdapi, Pl. Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap (dalej: my) Można się z nami skontaktować poprzez:
- Pocztę: pl. Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap
- e-mail: pom@goldap.pl
- telefonicznie: 87 615 60 23 (Wydział Gospodarki Przestrzennej Ochrony Środowiska i Nieruchomości pok. 25)
- Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Urzędu Miejskiego w Gołdapi, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani Pan skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w UM w Gołdapi – e-mail: iod@goldap.pl
- Będziemy przetwarzać dane osobowe Stron postępowania w celu wydania decyzji administracyjnej o środowiskowych uwarunkowaniach.
- Będziemy przetwarzać dane osobowe Stron postępowania w zakresie imię i nazwisko, adres, ponieważ jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze i wynika z ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko.
- Dane osobowe Stron postepowania będą przetwarzane przez Gminę Gołdap Urząd Miejski w Gołdapi przez minimum 10 lat, następnie Archiwum Państwowe po ekspertyzie dokumentów może podjąć decyzję o ich zniszczeniu lub przekwalifikowaniu na kategorię A i wtedy dane osobowe Stron postepowania będą przetwarzane przez Gminę Gołdap Urząd Miejski w Gołdapi przez 25 lat od stycznia kolejnego roku po zakończeniu sprawy a następnie zostaną przekazane do Archiwum Państwowego w Suwałkach, gdzie będą przetwarzane wieczyście.
- Będziemy przekazywać dane osobowe Stron postępowania podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
- Źródłem przetwarzania przez Administratora Danych, danych osobowych Stron postepowania są dane katastralne pobrane ze Starostwa Powiatowego w Gołdapi /są to wypisy z ewidencji gruntów i budynków załączone do dokumentacji złożonej przez Wnioskodawcę.
- Stronom postepowania przysługują następujące prawa związane z przetwarzaniem ich danych osobowych:
- Prawo dostępu Stronom postępowania do ich danych osobowych,
- Prawo żądania sprostowania przez Strony postepowania ich danych osobowych
- Prawo żądania ograniczenia przetwarzania przez Strony postępowania ich danych osobowych.
- Stronom postepowania przysługuje także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
Publicznie dostępny wykaz
Lp. |
Karta informacyjna |
|
1 |
Numer karty/rok |
2023 |
2 |
Rodzaj dokumentu |
Wniosek |
3 |
Temat dokumentu |
ochrona powietrza, ochrona wód, ochrona powierzchni ziemi, ochrona przed hałasem, ochrona przed polami elektromagnetycznymi, ochrona kopalin, ochrona zwierząt oraz roślin, |
4 |
Nazwa dokumentu |
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach |
5 |
Zakres przedmiotowy dokumentu – opis dokumentu |
budowa farmy fotowoltaicznej (PV GOŁDAP) o łącznej mocy do 36 MW włącznie (w tym także etapowo) wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach o nr ewid. 190/6, 194/2, 167/4, 165/2, 194/3 i 167/1 obręb Jeziorki, gmina Gołdap |
6 |
Obszar, którego dokument dotyczy, zgodnie z podziałem administracyjnym kraju |
Woj. Warmińsko-Mazurskie, powiat Gołdapski, gmina Gołdap |
7 |
Znak sprawy |
GPO.6220.5.2023 |
8 |
Dokument wytworzył |
GGPL 6 Sp. z o. o. |
9 |
Data dokumentu |
15.03.2023 r. |
10 |
Dokument zatwierdził |
Marta Kaczmarek |
11 |
Data zatwierdzenia dokumentu |
20.03.2023 r. |
12 |
Miejsce przechowywania dokumentu |
Wydział GPO, pok. 25 |
13 |
Adres elektroniczny zawierający odnośnik do dokumentu |
j.w. |
14 |
Czy dokument jest ostateczny tak/nie |
- |
15 |
Numery kart innych dokumentów w sprawie |
- |
16 |
Data zamieszczenia w wykazie danych o dokumencie |
- |
17 |
Zastrzeżenia dotyczące nieudostępniania informacji |
- |
18 |
Uwagi |
- |