GPO.6220.5.2023 wezwanie i zawiadomienie o nowym terminie rozpatrzenia wniosku - budowa farmy fotowoltaicznej dz. 190/6, 194/2, 167/4, 165/2, 194/3, 167/1 obręb Jeziorki

Gołdap, 17 kwietnia 2023 r.

Urząd Miejski w Gołdapi

Plac Zwycięstwa 14

19-500 GOŁDAP

 

GPO.6220.5.2023                                                             

 

 

Pełnomocnik Wnioskodawcy

 

 

Na podstawie art. 64 ust. 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego  (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.) oraz nawiązując do art. 62 a ust. 1 oraz art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 z późn. zm.) oraz w związku z uwagami Strony postępowania dot. wniosku GGPL 6 Sp. z o.o., w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji polegającej na budowie farmy fotowoltaicznej (PV GOŁDAP) o łącznej mocy do 36 MW włącznie (w tym także etapowo) wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach o nr ewid. 190/6, 194/2, 167/4, 165/2, 194/3 i 167/1 obręb Jeziorki, gmina Gołdap, Wydział Gospodarki Przestrzennej Ochrony Środowiska i Nieruchomości Urzędu Miejskiego w Gołdapi, wzywa do uzupełnienia informacji zawartych w Karcie Informacyjnej, w następującym zakresie:

  1. W związku z wejściem w życie Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 listopada 2022r.(Dz.U. z 2023 r. poz. 207) w sprawie przyjętego Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Pregoły, należy dokonać identyfikacji jednolitych części wód (JCW), w obrębie których będzie znajdowało się projektowane zamierzenie oraz analizy wpływu planowanego przedsięwzięcia
    na ryzyko nieosiągnięcia celów środowiskowych w świetle obowiązujących przepisów;

 

  1. Jednoznaczne wskazanie numerów działek, na których będzie realizowane przedsięwzięcie, z uwagi na rozbieżność zapisów wprowadzonych w KIP i danych naniesionych na załączniku graficznym, który stanowi mapa ewidencyjna. Należy doprecyzować, czy działki o nr ew. 194/2, 194/3, 167/1, obr. Jeziorki, wchodzą w skład terenu inwestycyjnego z racji, iż na ww. mapie zostały oznaczone jako „ostoje pod rozwój bioróżnorodności” oraz „lokalne korytarze ekologiczne” i nie zostały ujęte pod posadowienie EPV. Ponadto w KIP wprowadzono zapis, iż ww. działki zostaną ewentualnie wykorzystane pod poprowadzenie infrastruktury przyłączeniowej (tabela 2, str. 5-6 KIP). Dodatkowo na załączniku graficznym działka o nr 164/2, obr. Jeziorki została objęta terenem inwestycyjnym, zaś w KIP i we wniosku nie widnieje jako działka przeznaczona pod realizację przedsięwzięcia.

 

  1. Jednoznaczne wskazanie powierzchni wnioskowanego zamierzenia. Na str. 5 KIP podano, iż łączna powierzchnia wykorzystywana pod planowane przedsięwzięcie wyniesie maksymalnie 36 ha, niemniej jednak suma powierzchni poszczególnych sektorów elektrowni przekracza ww. wielkość. Ponadto przy wskazywaniu przedmiotowej powierzchni należy uwzględnić wyjaśnienia na zagadnienia wymienione w pkt. 2).

 

Uzupełnienie (wyjaśnienia) należy złożyć w czterech egzemplarzach w terminie 21 dni od daty otrzymania powyższego wezwania.

 

 

ZAWIADAMIAM jednocześnie,

że na podstawie art. 36 oraz 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r., kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 – dalej k.p.a.), ze względu na skomplikowany charakter sprawy, nie może być rozpatrzona w ustawowym terminie.

Rozstrzygnięcie w sprawie zostanie wydane w terminie do dnia 17 maja 2023 r. i nie prędzej niż 7 dni od dnia wpłynięcia ostatniej z opinii instytucji biorących udział w postępowaniu.

Ponadto informuję, że zgodnie z art. 37 § 3 1 k.p.a. w przypadku stwierdzenia bezczynności lub przewlekłości prowadzonego postępowania stronie przysługuje prawo do wniesienia ponaglenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie.

Akta sprawy, są do wglądu w siedzibie Wydziału Gospodarki Przestrzennej Ochrony Środowiska i Nieruchomości, przy ul. Plac Zwycięstwa 14, w pok. 25.

 

 

 

 

 

 

Z up. BURMISTRZA

mgr inż. arch. Beata Kołakowska

KIEROWNIK

WYDZIAŁU GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ

OCHRONY ŚRODOWISKA I NIRUCHOMOŚCI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Otrzymują :    

  1. Adresat
  2. A/A

Sporządziła: A.Germaniuk – pok. 25, tel. 87 615 60 23

 

Do wiadomości:

  1. Strony postępowania do wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty
  2. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie
  3. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie w Giżycku
  4. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gołdapi
  5. Starostwo Powiatowe w Gołdapi
Autor: Anita Germaniuk
Data utworzenia: 17-04-2023 11:37:48
Autor edycji: Anita Germaniuk
Data edycji: 17-04-2023 11:40:36