Uchwała Nr XLIV/265/09
Rady Miejskiej w Gołdapi
z dnia 29 grudnia 2009r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Gołdap na 2010 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „c", „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z późn. zm.) oraz art. 211 , art. 212 , art. 214 , art. 215 , art. 222 , art. 235 , art. 236, art. 237 , art. 239 , art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1241).
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 75.698.019 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości 49.640.229 zł,
dochody majątkowe w wysokości 26.057.790 zł.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 87.545.375 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
z tego: wydatki bieżące w wysokości 55.119.729 zł,
wydatki majątkowe w wysokości 32.425.646 zł.
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2010-2013, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki inwestycyjne w 2010 roku w wysokości 31.076.944 zł., zgodnie z załącznikiem 2, 3 i 3a.
4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 20.788.749 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4;
5. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, stanowią załącznik nr 5 ;
- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, stanowią załącznik nr 6.
§ 3
Deficyt budżetu gminy w wysokości 11.847.356 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z kredytów w kwocie 11.847.356 zł
§ 4
Przychody budżetu w wysokości 18.024.503 zł, rozchody w wysokości 6.177.147 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych, zaciąganych na:
-
finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 800.000 zł;
-
finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie - 11.847.356 zł;
-
spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie - 6.177.147 zł;
§ 6
Wydatki przypadające do spłaty, zgodnie z zawartą umową,z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych - 480.000 zł.
§ 7
-
Ustala się dochody w kwocie 180.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 134.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
-
Ustala się wydatki w kwocie 46.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 8
Wydatki budżetu na 2010 obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę – 296.917,45 zł,
w tym ze środków funduszu sołeckiego - na łączną kwotę 281.917,45 zł – zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 9
1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych na :
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego;
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów;
2. Ponadto upoważnia się Burmistrza do:
1) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do przenoszenia środków między zadaniami inwestycyjnymi w ramach działu pod warunkiem nie zwiększania ogólnych kwot wydatków inwestycyjnych.
2) zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach.
§ 10
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 9.
§ 11
Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody - 819.382,00 zł; wydatki - .817052,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 12
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
-
przychody - 20.000,00 zł,
-
wydatki - 480.000,00 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 11.
§ 13
1) Rezerwa ogólna wynosi 100.000,00 zł
2) Rezerwa celowa na oświatę wynosi:
- 100.000,00 zł na wydatki, których szczegółowy podział na pozycje klasyfikacji budżetowej nie może być dokonany w okresie opracowywania budżetu jednostki samorządu terytorialnego;
3) Rezerwa celowa na zarządzanie kryzysowe wynosi 500 zł
§ 14
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2010 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 12 i nr 12a.
§ 15
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 16
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Remigiusz Karpiński
files/fck/73/Dochody.pdf - Załącznik Nr 1
files/fck/73/Wydatki.pdf - Załącznik Nr 2
files/fck/73/Zalacznik_Nr_3_-_12a.pdf - Załącznik Nr 3 - 12a