Nazwa sprawy: |
Uzupełnienie aktu stanu cywilnego |
Podstawa prawna: |
Art. 37 - prawo o aktach stanu cywilnego - ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. ( Dz.U. tj. 2020.463 ze zm..) |
Wymagane dokumenty: |
Dodatkowe informacje: Akty stanu cywilnego, który nie zawiera wszystkich wymaganych danych uzupełnia się na podstawie innych aktów stanu cywilnego, akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego prowadzonych do tego aktu i innych dokumentów mających wpływ na stan cywilny. Uzupełnienie aktu stanu cywilnego dokonuje się na wniosek osoby, której ten akt dotyczy, lub jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny. O złożeniu wniosku o uzupełnieniu aktu zawiadamia się osobę, której akt dotyczy. Uzupełnienie aktu zgonu dokonuje sąd w postępowaniu nieprocesowym na wniosek osoby zainteresowanej, jeżeli akt zgonu nie zawiera daty lub godziny zgonu, a dane te nie wynikają z akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego stanowiących podstawę sporządzenia aktu zgonu. Uzupełnienia aktu zgonu dokonuje kierownik urzędu stanu cywilnego, który akt sporządził, |
Opłaty: |
Opłata skarbowa za zupełny odpis aktu stanu cywilnego po uzupełnieniu – 39 zł.. Opłatę uiszcza się w kasie Urzędu Miejskiego w Gołdapi lub na konto, a dowód wpłaty dołącza do wniosku. |
Kasa Urzędu: |
Kasa Urzędu Miejskiego w Gołdapi, Plac Zwycięstwa 14, parter, pok. nr 3 czynna w godz. 8 – 14. Kasa przyjmuje opłatę skarbową . |
Nr konta Urzędu: |
PKO BP S.A. oddz. Ełk 38 1020 4724 0000 3002 0007 5929 |
Sposób dostarczenia dokumentów |
Dokumenty dostarcza się osobiście lub pocztą. |
Miejsce złożenia dokumentów: |
Urząd Stanu Cywilnego w Gołdapi PL. Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap pok. Nr 37 lub 38 (II piętro) Urzędu Miejskiego w Gołdapi lub Punkt Obsługi Mieszkańców pok. Nr 3 (parter) Urzędu Miejskiego w Gołdapi |
Sprawę załatwia i udziela szczegółowych wyjaśnień: |
Kierownik lub Z-ca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Gołdapi, pok.38 (II piętro Urzędu Miejskiego w Gołdapi) tel. 87 615 60 22 |
Godziny urzędowania |
poniedziałek - od 8.00 do 16.00 wtorek- piątek – od 7.15 do 15.15. |
Termin załatwienia sprawy: |
Załatwienie sprawy następuje niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku. |
Sposób załatwienia sprawy: |
Uzupełnienie aktu dokonuje się w formie czynności materialno-technicznej. |
Odwołanie i skargi:
|
Od wydanej decyzji odmownej służy stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Gołdapi, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. /art.127 §1 i2 i art.129 §1 i2 / kodeksu postępowania administracyjnego. Skargę w sprawie można składać do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. |
Informacje dodatkowe:
|
Wniosek można złożyć na załączonym formularzu lub na innym, dowolnym.
|
Piątek, 30 grudnia 2011
Uzupełnienie brakujących danych w akcie stanu cywilnego
Autor: Grażyna Rojek
Data utworzenia: 30-12-2011 13:12:14
Autor edycji: Grażyna Rojek
Data edycji: 03-03-2021 9:35:38