Sesja XXXIX - 12.07.2013 r.


Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 594) zwołuję XXXIX Sesję Rady Miejskiej w Gołdapi, która odbędzie się w dniu 12 lipca 2013 r. o godz. 1300 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego.


Porządek posiedzenia

1. Otwarcie posiedzenia i przedstawienie porządku obrad
2. Przyjęcie protokołów: Nr XXXVI z sesji z dnia 29.05.2013 r. i Nr XXXVII z sesji z dnia
18.06.2013 r.
3. Informacja Burmistrza na temat pracy Urzędu
4. Informacja Przewodniczącego na temat pracy Rady
5. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
1) zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2013 - 2033
2) zmian budżetu na 2013 rok
3) podjęcia działań zmierzających do polepszenia warunków życiowych rodzin wielodzietnych
zamieszkałych na terenie Gminy Gołdap
4) utworzenia Środowiskowego Domu Samopomocy „Słoneczny Dom” w Gołdapi
5) pozbawienia kategorii drogi gminnej poprzez wyłączenie z użytkowania jako drogi publicznej
na terenie Gminy Gołdap
6) ustalenia opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych przy ul. Gumbińskiej w Gołdapi
i w m. Grabowo
7) stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego
6. Interpelacje radnych
7.Zapytania radnych
8.Zapytania i wnioski sołtysów i przewodniczących organów osiedli
9.Odpowiedzi na interpelacje
10.Wolne wnioski
11.Zamknięcie Sesji

 

files/fck/65/wpf_projekt(1).pdf

files/fck/65/Uchwala_PROJEKT(1).pdf

 

 

 

Uchwała Nr …......
Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia …..................

 

w sprawie podjęcia działań zmierzających do polepszenia warunków życiowych rodzin wielodzietnych zamieszkałych na terenie Gminy Gołdap.

Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 594) w związku z art. 17 ust. 2 pkt 4 i art.110 ust. 10 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. 2013r., poz 182 ze zm.) Rada Miejska w Gołdapi uchwala, co następuje:

Z myślą o wsparciu w procesie wychowawczym dzieci i młodzieży wychowującej się w rodzinach wielodzietnych oraz zapewnieniu dostępności do dóbr sportowych i kulturalnych Rada Miejska w Gołdapi przyjmuje niniejszą uchwałę.

§ 1.

Ilekroć w uchwale jest mowa o Rodzinie Wielodzietnej - należy przez to rozumieć rodzinę zamieszkałą na terenie gminy Gołdap, składającą się z rodziców (jednego rodzica) mających na utrzymaniu troje i więcej dzieci w wieku do 18 roku życia lub 25 roku życia w przypadku, gdy dziecko uczy się lub studiuje.

§ 2.

1. Uchwała niniejsza ma na celu:

1) zwiększenie rodzinom wielodzietnym dostępności korzystania z oferty i udziału w wydarzeniach organizowanych przez Dom Kultury w Gołdapi oraz Ośrodek Sportu i Rekreacji poprzez wprowadzenie ulg i zniżek,

2) umacnianie rodziny oraz wspieranie realizacji funkcji Rodziny Wielodzietnej,

3) poprawę warunków materialnych i wzmocnienie kondycji Rodzin Wielodzietnych.

2. Działanie to jest elementem polityki społecznej realizowanej w Gminie Gołdap, który daje możliwość wsparcia Rodzin Wielodzietnych, promocji modelu rodziny wielodzietnej oraz kształtowania pozytywnego jej wizerunku.

§ 3.

Realizując cele określone w § 2 wprowadza się z dniem 1 września „Kartę Dużej Rodziny”

§ 4.

Realizatorem zadań objętych uchwałą będą:

    1) Ośrodek Sportu i Rekreacji,

      1. Dom Kultury,

      2. Ośrodek Pomocy Społecznej.

§ 5.

Zasady wydawania i korzystania z przypisanych do „Karty Dużej Rodziny” uprawnień oraz wzór wniosku i „Karty Dużej Rodziny” zostaną określone zarządzeniem Burmistrza Gołdapi.

§ 6.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.

§ 7.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 


 

Przewodniczący Rady Miejskiej

Wojciech Hołdyński


files/fck/65/Uzasadnienie_do_projektu_uchwaly.pdf

 

 

 

 

UCHWAŁA Nr .............

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia .................2013 roku


 

w sprawie utworzenia Środowiskowego Domu Samopomocy „Słoneczny Dom” w Gołdapi.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 9 h ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013 r. poz.594.), art. 12 ust. l pkt. 2 i ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157 poz.1240 ze zm.) oraz art. 1 ust. l, art. 9 ust. l i 2 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz.U z 2011 r. Nr 231 poz.1375 ze zm.), art.18 ust. l pkt. 5 i art. 51,art. 51 a ust. l i 2, art. 51c ust. l ustawy z dnia 12 marca 2004 o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z 2013r., poz. 182) oraz § 3, § 4 ust. l pkt 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 roku w sprawie środowiskowych domów samopomocy (Dz.U. Nr 238 poz. 1586) uchwala się, co następuje:


 

§ 1

Z dniem 1 sierpnia 2013 roku tworzy się ośrodek wsparcia typu A,B,C dla osób z zaburzeniami psychicznymi, upośledzonych umysłowo i wykazujących inne przewlekłe zaburzenia czynności psychicznych pod nazwą Środowiskowy Dom Samopomocy „Słoneczny Dom” w Gołdapi, w celu realizacji usług opiekuńczych dla osób dorosłych.

§ 2

Nadaje się Środowiskowemu Domu Samopomocy „Słoneczny Dom” w Gołdapi statut w brzmieniu określonym w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały oraz wyposaża się w mienie niezbędne do jego funkcjonowania określone w załączniku nr 2.

§ 3

Środowiskowy Dom Samopomocy „Słoneczny Dom” w Gołdapi jest jednostką organizacyjną działającą w formie jednostki budżetowej.

§ 4

Strukturę organizacyjną oraz sposób funkcjonowania Środowiskowego Domu Samopomocy „Słoneczny Dom” w Gołdapi określi Regulamin Organizacyjny opracowany przez Dyrektora i zatwierdzony przez Burmistrza Gołdapi.

§ 5

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.

§ 6

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia za wyjątkiem § 2, który wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.


 

Przewodniczący Rady Miejskiej

Wojciech Hołdyński


 

 

 

Załącznik
do Uchwały Nr ……………

Rady Miejskiej w Gołdapi
z dnia ……………………

 

STATUT ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCY „SŁONECZNY DOM” W GOŁDAPI. 

Rozdział I
Postanowienia ogólne 

§ 1

Środowiskowy Dom Samopomocy „Słoneczny Dom” w Gołdapi, zwanym dalej Domem, działa na podstawie obowiązujących aktów prawnych:

  1. ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111, poz. 535 z późn. zm.); 

  2. ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362 z późn. zm.); 

  3. ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.); 

  4. ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240); 

  5. rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy (Dz. U. Nr 238, poz. 1586);

  6. przepisów niniejszego statutu.

§ 2

1.Obszarem działania Domu jest Gmina Gołdap.

2. Siedzibą Domu jest budynek przy ulicy 1 Maja 25 w Gołdapi.

§ 3

1. Dom jest wyodrębnioną jednostką organizacyjną Gminy Gołdap, zorganizowaną w celu wykonywania zadań z zakresu administracji rządowej określonych w ustawie o pomocy społecznej i ustawie o ochronie zdrowia psychicznego.

2. Dom jest ośrodkiem wsparcia dziennego pobytu typu A, B i C przeznaczona dla 35 dorosłych osób przewlekle psychicznie chorych, które nie wymagają leczenia szpitalnego i upośledzonych umysłowo w stopniu znacznym, umiarkowanym, a także z lekkim upośledzeniem umysłowym, gdy jednocześnie występują inne zaburzenia, zwłaszcza neurologiczne oraz dla osób wykazujących inne przewlekłe zaburzenia czynności psychicznych z wyłączeniem osób czynnie uzależnionych od środków psychoaktywnych.

3.Zajęcia w Domu są prowadzone od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00. Dopuszcza się możliwość organizowania zajęć w innym terminach jak również poza terenem Domu.

4. Dom prowadzi swoją działalność w oparciu o program działalności i plan pracy opracowany na każdy rok w uzgodnieniu z Wojewodą Warmińsko-Mazurskim.

5. Pobyt w Domu jest odpłatny na zasadach określonych w ustawie o pomocy społecznej.

6.Nadzór nad działalnością Domu sprawuje Burmistrz Gołdapi.

7.Wojewoda Warmińsko – Mazurski sprawuje nadzór merytoryczny.


 


 

§ 4

1.Dom ma zasięg lokalny i obejmuje swoim terytorium Gminę Gołdap.

2. Uczestnikami zajęć mogą być mieszkańcy sąsiednich gmin, jeżeli Dom dysponuje wolnymi miejscami oraz zostało zawarte porozumienie na realizację zadania publicznego pomiędzy odpowiednimi organami jednostek samorządu terytorialnego w tym, właściwego dla miejsca zamieszkania osoby ubiegającej się o przyjęcie do placówki.

3. Skierowanie do domu następuje w drodze decyzji administracyjnej wydanej przez Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Gołdapi.

Rozdział II

Cele i zadania Środowiskowego Domu Samopomocy

§ 5

Podstawowym celem działalności Domu jest stworzenie osobom, które z powodu choroby psychicznej, upośledzenia umysłowego oraz innych przewlekłych zaburzeń czynności psychicznych mają trudności w codziennym funkcjonowaniu systemu wsparcia społecznego poprzez zaspokojenie ich potrzeb bytowych, edukacyjnych, społecznych ukierunkowanych na podtrzymywanie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia.

§ 6

1. Do podstawowych zadań Domu należy:

1) podtrzymywanie i rozwijanie u osób z zaburzeniami psychicznymi umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia;

2)organizowanie zajęć dostosowanych do stanu zdrowia, sprawności psychofizycznej i szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności;

3) pobudzenie społecznej aktywności w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych;

4) wsparcie terapeutyczne i psychologiczne.

2. Dom realizuje swoje zadania poprzez działania wspierająco-aktywizujące które obejmują:

1)uczestnictwo podopiecznych w organizowanych zajęciach;

2)organizację czasu pobytu osób z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb, możliwości i zainteresowań;

3)pogłębianie integracji ze środowiskiem lokalnym;

4)współpracę z rodzinami i opiekunami uczestników Domu.

3.Zajęcia w Domu prowadzone są w grupach i indywidualnie.

4.Dom współpracuje z rodzinami, opiekunami, placówkami służby zdrowia, organami administracji rządowej i samorządowej oraz organizacjami społecznym, charytatywnymi i wyznaniowymi.


 


 

Rozdział III

Organizacja i zarządzanie

§7

1. Domem kieruje Dyrektor, który odpowiada za całokształt funkcjonowania jednostki.

2.Dyrektora Domu zatrudnia i odwołuje Burmistrz Gołdapi, który jednocześnie jest zwierzchnikiem służbowym Kierownika Domu i dokonuje wobec niego czynności w sprawach z zakresu prawa pracy.

§ 8

Do obowiązków i uprawnień Dyrektora należy w szczególności:

1) zapewnienie właściwej organizacji pracy Domu i dokonywanie podziału zadań dla poszczególnych stanowisk pracy;

2) sprawowanie nadzoru merytorycznego i finansowego nad wykonywaniem zadań przez Dom;

3) prowadzenie polityki kadrowej zapewniającej efektywne wykonywanie powierzonych zadań;

4) zarządzanie mieniem i reprezentowanie Domu na zewnątrz;

5) składanie oświadczeń woli w oparciu o udzielone pełnomocnictwa, w tym zawieranie umów cywilnoprawnych;

6) odpowiedzialność za opracowanie oraz realizację planów finansowo-rzeczowych;

7) przestrzeganie dyscypliny budżetowej i prawa zamówień publicznych;

8) występowanie, w zależności od potrzeb z wnioskami o udzielenie dotacji na realizację zadań.

§ 9

Szczegółową organizację i zasady funkcjonowania Domu określa Regulamin Organizacyjny opracowany przez Dyrektora i zatwierdzony przez Burmistrza Gołdapi.

Rozdział IV

Gospodarka finansowa

 

§ 10

 

1.Dom jest jednostką budżetową prowadzącą działalność finansową na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych.

2.Podstawą gospodarki finansowej Domu jest roczny plan finansowy obejmujący dochody i wydatki budżetu opracowany przez Dyrektora Domu.

§ 11

1.Dom posiada odrębny rachunek bankowy.

2. Źródłami dochodów są:

a) środki z budżetu Wojewody Warmińsko-Mazurskiego (dotacja celowa);

b) darowizny;

c) dochody inne.

 

 

Rozdział V

Postanowienia końcowe

 

 

§ 12

Dom używa pieczęci podłużnej o treści:

 

Środowiskowy Dom Samopomocy

Słoneczny Dom

ul. 1 Maja 25

19-500 Gołdap

 

§ 13

 

1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym statutem mają zastosowanie właściwe przepisy prawa dotyczące poszczególnych zadań realizowanych przez Dom i o samorządzie gminnym.

2. Zmiany niniejszego Statutu dokonuje się w trybie właściwym dla jego uchwalenia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 2

 

 

Wykaz wyposażenia Środowiskowego Domu Samopomocy „Słoneczny Dom” w Gołdapi.

 

 

Lp.

Nazwa sali/pracowni

Wyposażenie

Kondygnacja

1.

Sala ogólna

Kanapa – 2 szt., fotele – 4 szt., stół – 1szt., krzesła – 40 szt., telewizor – 1 szt., DVD – 1 szt., sprzęt grający- wieża HIFI – 1 szt., regał na książki – 2 szt., stolik pod telewizor – 1 szt., półki – 2szt., stolik okolicznościowy – 1szt., szafa – 2 szt., komoda – 1 szt., projektor multimedialny – 1 szt., ekran projekcyjny – 1 szt., stolik pod projektor i laptop – 1 szt., laptop – 1szt., aparat fotograficzny – 1 szt., flipchart – 1 szt., kolumny +mikrofon – 1 kpl., kosz na śmieci 2 szt., lampka na stolik – 2szt, karnisze – 3 szt.

parter

2.

Szatnia

Szafy ubraniowe zabudowa) – 1 kpl., wieszak stojący – 10 szt., lustro – 1szt., kosz na śmieci – 1szt.

parter

3.

Pracownia komputerowa

Zestaw komputerowy (monitor, klawiatura, mysz)–6 kpl., oprogramowanie antywirusowe– 6 szt., urządzenie wielofunkcyjne – 1szt., biurko komputerowe – 6 szt., fotel obrotowy – 6 szt., szafa w formie zabudowy - 1, kosz na śmieci – 1szt., żaluzja drewniana – 2 szt.,

parter

4.

Pracownia manualna (prac ręcznych) I

Stół warsztatowy – 1 szt., krzesła warsztatowe – 12 szt., szafa przemysłowa – 1szt., warsztat tkacki- krosno – 2 szt., maszyna do szycia- 2 szt., sztaluga do malowania – 5 szt., karnisze – 1 szt.

parter

5.

Pracownia kulinarna

Meble kuchenne(pod wymiar) – 1 zestaw, płyta gazowa – 2szt., okap – 2szt., piekarnik do zabudowy – 2 szt., kuchenka mikrofalowa – 2 szt., zmywarka do zabudowy– 1 szt., zlew nablatowy – 1 szt., robot kuchenny – 1 szt., toster – 1 szt., gofrownica – 1 szt., maszynka do mielenia – 1 szt., elektryczna tarka do ziemniaków, czajnik elektryczny – 2 szt., chłodziarko – zamrażarka – 1 szt., mikser- 1 szt., blender- 1 szt., sokowirówka- 1 szt., waga kuchenna -1 szt., stół –1 szt., krzesła- 12 szt., stolnica- 4 szt., patelnie- 1 kpl., garnki- 3kpl., sztućce na 12 osób – 6 kpl., przybory kuchenne( chochla, ubijaczka, wałek, praska do czosnku itp)- 2 zestawy., serwis obiadowy na 12 osób – 6 zestawów, naczynia kuchenne (miski, durszlaki itp.)- 4 kpl., kosz na śmieci– 1 szt., radio – 1 szt., ściereczki lniane – 20 szt., żaluzje-roleta pozioma drewniana – 2 szt.

 

parter

6.

Jadalnia

Stół – 4 szt., krzesła- 40szt., kredens kuchenny (na wymiar)– 1 szt., kosz na śmieci 1 szt., karnisze – 2 szt.

parter

7

Wc mężczyzn

Kosz na śmieci – 1 szt., uchwyt na ręczniki – 1 szt., dozownik na mydło – 1 szt., uchwyt na papier toaletowy – 1 szt.

parter

8

Wc kobiet

Kosz na śmieci – 1 szt., uchwyt na ręczniki – 1 szt., dozownik na mydło – 1 szt., uchwyt na papier toaletowy – 1 szt.

parter

9

Wc niepełnosprawnych

Kosz na śmieci – 1 szt., uchwyt na ręczniki – 1 szt., dozownik na mydło – 1 szt., uchwyt na papier toaletowy – 1 szt.

parter

10

Pracownia manualna (prac ręcznych) II

Stół warsztatowy(z szafkami narzędziowymi / szufladami) – 1szt., - stół warsztatowy z tablicą narzędziową – 1 szt., krzesła warsztatowe – 12 szt., szafa przemysłowa – 1szt., narzędzia (młotek, klucze nasadowe, klucze płaskie, imadło, pilniki, tarniki, śrubokręty)- 2 komplety, wiertarka- 1 szt., wkrętarka – 1 szt., wyrzynarka – 1 szt., szlifierka stołowa- 1 szt., strug elektryczny – 1 szt., szlifierka taśmowa – 1szt., lutownica- 1 szt., szlifierka kątowa-1szt., młotki różnej wagi – 2 zestawy po 5 sztuk, kosz na śmieci – 1szt., żaluzje – rolety poziome drewniane – 2 szt., rolety do okien dachowych – 2 szt.

I piętro

11

Sala samodzielności i zaradności

Pralko- suszarka – 1 szt., suszarka do bielizny – 3 szt., deska do prasowania – 1 szt., żelazko – 2 szt., odkurzacz piorący – 1 szt., szafka (komoda) – 2szt., szafa trzy drzwiowa – 1 szt., ręcznik – 15 kpl, kosz na śmieci - 1 szt., wózek serwisowy do sprzątania- 2 szt., żaluzje – rolety poziome drewniane – 4 szt.

I piętro

12

Sala do zajęć ruchowo – relaksacyjnych

Rower stacjonarny – 2 szt., bieżnia -1 szt., materac – 5szt., piłki rehabilitacyjne- 12 szt., wałki rehabilitacyjne- 10 szt., ławka do ćwiczeń – 1 szt., chusta klanzy – 2 szt., stół do gry w piłkarzyki – 1 szt., stół do gry w tenisa stołowego – 1 szt., fotel bujany – 4 szt., wieża HiFi – 1 szt. , kosz na śmieci– 1 szt., wertikal poziomy – 1 szt., rolety do okien dachowych – 1 szt.

I piętro

13

Sala indywidualnego poradnictwa – sala wyciszeń

Biurko –1 szt., fotel obrotowy – 1 szt., krzesła – 4 szt., komplet wypoczynkowy (1 wersalka + 2 fotele)- 1, dywan -1szt.,zmiana pościeli– 4 kpl., koc – 3 szt., pościel (kołdra, 2 duże poduszki + 2 małe poduszki)- 2 kpl., kosz na śmieci – 1szt., lampka na stoli – 1 szt.

 

 

 

 

 

I piętro

14

Wc mężczyzn

Kosz na śmieci – 1 szt., uchwyt na ręczniki – 1 szt., dozownik na mydło – 1 szt., uchwyt na papier toaletowy – 1 szt.

 

I piętro

15

Wc kobiet

Kosz na śmieci – 1 szt., uchwyt na ręczniki – 1 szt., dozownik na mydło – 1 szt., uchwyt na papier toaletowy – 1 szt.

I piętro

16

Łazienka

Kosz na śmieci – 1 szt., uchwyt na ręczniki – 1 szt., dozownik na mydło – 1 szt., uchwyt na papier toaletowy – 1 szt.

I piętro

17

Pomieszczenie administracyjne - I

Biurko komputerowe – 1 szt., fotel obrotowy – 1 szt., krzesła – 2 szt., szafa (zabudowa) -1 szt., zestaw komputerowy (monitor, klawiatura, mysz) – 1 szt., oprogramowanie antywirusowe – 1 szt., telefon-faks – 1 szt., urządzenie wielofunkcyjne (drukarko -kopiarka)– 1 szt. kosz na śmieci – 1 szt., rolety – żaluzje drewniane – 2 szt.

II piętro

 

18

Pomieszczenie administracyjne - II

Biurko komputerowe – 1 szt., fotel obrotowy – 1 szt., krzesła – 2 szt., zestaw komputerowy 1 szt., oprogramowanie antywirusowe – 1 szt., półki drewniane – 2 szt., rolety – żaluzje drewniane – 1 szt.

II piętro

19

Pokój samodzielności i zaradności

Tapczan- 1 szt., stolik nocny – 1 szt., lampka nocna – 1 szt., szafa – 1 szt., komoda – 1 szt., ława – 1 szt., fotel – 2szt., telewizor – 1 szt., radio – 1 szt., stolik pod telewizor – 1szt, meble kuchenne pod wymiar – 1 zestawy, zlew nablatowy – 1 szt., lodówko – zamrażarka – 1 szt., płyta gazowa – 1 szt., okap – 1 szt., czajnik elektryczny – 1 szt., kuchenka mikrofalowa – 1 szt., garnki – 1 kpl., komplet talerzy na 12 osób – 1 kpl., odkurzacz piorący - 2 szt., deska do krojenia -10 szt., cukiernice – 10 szt., pojemniki na przyprawy – 2szt., pościel (kołdra, 2 duże poduszki + 2 małe poduszki) – 2 kpl, zmiana pościeli - 3 kpl., koc- 3 szt., pralka automatyczna – 1szt, lustro owalne – 1szt., suszarka o włosów – 1 szt., ręczniki – 5 kpl.., ściereczki – 20 szt., suszarka do bielizny – 1 szt., deska do prasowania – 1szt., żelazko – 1 szt., kosz na śmieci – 1szt., żaluzje drewniane – 2 szt., rolety do okien dachowych – 3 szt.

II piętro

20

Wc personelu

Kosz na śmieci – 1 szt., uchwyt na ręczniki – 1 szt., dozownik na mydło – 1 szt., uchwyt na papier toaletowy – 1 szt.

II piętro

21

Łazienka

uchwyt na ręczniki – 1 szt., dozownik na mydło – 1 szt.,

II piętro

 

files/fck/65/Uzasadnienie_do_uchwaly_Sloneczny_Dom.pdf

 

 

UCHWAŁA NR …....... /........./ 2013
Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia ….................. 2013r.

 

w sprawie pozbawienia kategorii drogi gminnej poprzez wyłączenie z użytkowania jako drogi publicznej na terenie Gminy Gołdap

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz.594), w związku z art. 7 ust. 2 i art. 10 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 ze zm.), Rada Miejska w Gołdapi uchwala co następuje:

 

§ 1. Pozbawia się drogę oznaczoną nr 137036N dotychczasowej kategorii drogi publicznej gminnej poprzez jej wyłączenie z użytkowania jako drogi publicznej.

§ 2. Położenie drogi wyłączonej z użytkowania jako drogi publicznej zawiera załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.

 

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

 

 

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

 

Wojciech Hołdyński

 

 

 

files/fck/65/Uzasadnienie_z_mapa.pdf

 

 

 

Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia .........................................

w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych przy ul. Gumbińskiej w Gołdapi i w m. Grabowo

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt. 13 i art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 594 ze zm. ) i art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (tekst jednolity Dz. U. z 2011 r. Nr 45, poz. 236 ze zm.) Rada Miejska w Gołdapi uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwala się opłaty za korzystanie z cmentarzy komunalnych przy ul. Gumbińskiej w Gołdapi i w m. Grabowo w wysokości określonej w tabeli:

 

Lp.

 

Wyszczególnienie

 

Wysokość opłaty w zł

 

1.

 

Opłata za prawo do korzystania z miejsca pod grób (na okres 20 lat):

 

 

 

 

 

a) zwykły ziemny pojedynczy

- szerokość 1,00 m

230,00

 

 

 

b) zwykły ziemny rodzinny

- szerokość 1,80 m

460,00

 

 

 

c) zwykły ziemny dla dziecka do lat 6

- szerokość 0,60 m

50,00

 

 

 

d) dla urn - pojedynczy

- szerokość 0,50 m

180,00

 

2.

 

Rezerwacja miejsca pod grób (na okres 10 lat, nie dotyczy grobowców)

 

 

 

 

 

a) zwykły ziemny pojedynczy

- szerokość 1,00 m

300,00

 

 

 

b) zwykły ziemny rodzinny

- szerokość 1,80 m

500,00

 

 

c) dla urn - pojedynczy

- szerokość 0,50 m

300,00

 

3.

Grobowce

 

 

 

a) murowany pojedynczy

- szerokość 0,80 m

700,00

 

 

b) murowany rodzinny

- szerokość 1,90 m

1000,00

 

 

 

c) dla urn - pojedynczy

- szerokość 0,50 m

300,00

 

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.

§ 3. Traci moc Uchwał Nr XVIII/104/2007 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z cmentarza komunalnego przy ul. Gumbińskiej w Gołdapi.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

Wojciech Hołdyński

 

Uzasadnienie

do uchwały w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych przy ul. Gumbińskiej w Gołdapi i w m. Grabowo

 

W związku z wykonaną analizą wpływów z tytułu opłat za miejsca grzebalne i opłat po 20 latach, wydatków związanych z bieżącym utrzymaniem i administrowaniem cmentarza komunalnego w Gołdapi oraz faktem, że opłaty „cmentarne” w świetle przepisów prawa podlegają 8% podatkowi VAT Burmistrz Gołdapi proponuje nowe stawki opłat. Dokonana analiza obejmująca okres ostatnich 18 miesięcy wskazuje na ujemny bilans finansowy po stronie gminy w wysokości 23.700 zł.

Komunalizacja cmentarza w Grabowie również wygeneruje koszty, na które w głównej mierze składa się odbiór i zagospodarowanie odpadów, szacowane na ok. 15.000 zł rocznie.

 

Biorąc pod uwagę, że poprzednia uchwała w sprawie ustalenia opłat obowiązywała od roku 2008 tj. przez okres 5,5 roku proponowane podwyżki są uzasadnione.

 

 

W załączeniu Uchwała Nr XVIII/104/2007 w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z cmentarza komunalnego przy ul. Gumbińskiej w Gołdapi.

files/fck/65/Uchwala.pdf

 

 

 

Uchwała Nr ........../.......2013

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia .................... 2013 r.

 

 

w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego

 

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 594), art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Kodeks Wyborczy (Dz. U. Nr 21 poz. 113 z późn. zm.), art. 190 ust. 1 pkt 2, ust. 2 i 4 ustawy z dnia 16 lipca 1998 r. - Ordynacja Wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw (Dz. U. z 2010 r. Nr 176, poz. 1190 z późzn. zm.), uchwala co następuje:

 

 

§ 1. Stwierdza się wygaśnięcie mandatu radnego Rady Miejskiej w Gołdapi Pana Marcina Przystawskiego, z listy nr 4 Komitetu Wyborczego „Platforma Obywatelska RP” w okręgu wyborczym nr 2, wskutek pisemnego zrzeczenia się mandatu.

 

§ 2. Zobowiązuje się Burmistrza Gołdapi do niezwłocznego przesłania niniejszej uchwały Wojewodzie Warmińsko - Mazurskiemu i Komisarzowi Wyborczemu w Olsztynie.

 

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

 

Wojciech Hołdyński

 

 

 

Uzasadnienie

 

do uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego

 

 

W związku z pisemnym zrzeczeniem się mandatu przez Pana Marcina Przystawskiego, Radnego Rady Miejskiej w Gołdapi z dniem 1 lipca 2013 roku, powstał obowiązek niezwłocznego wszczęcia procedury wygaśnięcia mandatu radnego i przesłaniu uchwały Wojewodzie Warmińsko – Mazurskiemu oraz Komisarzowi Wyborczemu w Olsztynie.

 

 

 

Autor: Alicja Pietranis
Data utworzenia: 05-07-2013 12:16:56
Autor edycji: Alicja Pietranis
Data edycji: 05-07-2013 12:24:11