Uchwała Nr XXXII/198/2012
Rady Miejskiej w Gołdapi
z dnia 28 grudnia 2012r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Gołdap na 2013 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d) oraz lit. i) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27sierpnia 2009 r. przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1241 z późn. zm.).
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
1. Dochody budżetu gminy w wysokości 70.613 861,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego:
dochody bieżące w wysokości 60.790 917,00 zł,
dochody majątkowe w wysokości 9.822 944,00 zł.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 77.253 848,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
z tego:
wydatki bieżące w wysokości 62.520 856,00 zł,
wydatki majątkowe w wysokości 14.732 992,00 zł.
2. Wydatki inwestycyjne w 2013 roku w wysokości 14.305 549,00 zł.,
-
zgodnie z załącznikiem nr 3.
3.Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 9.210 449,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
4.Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, stanowią załącznik nr 5,
- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, stanowią załącznik nr 6.
§ 3
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 6.639 987,00 zł, zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) kredytów w kwocie 4.633 074,00 zł
2) wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu
jednostki samorządu terytorialnego, wynikających z rozliczeń wyemitowanych papierów
wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 2.006 913,00 zł
§ 4
Przychody budżetu w wysokości 12.494 812,00 zł, rozchody w wysokości 5.854 825,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 1.500 000,00 zł ;
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie – 4.633 074,00 zł ;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie – 5.854 825,00 zł
§ 6
Wydatki przypadające do spłaty w roku budżetowym 2013, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i udzielonych gwarancji – 1.000 000,00 zł.
§ 7
1. Ustala się dochody w kwocie 250.000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 180.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 70.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 8
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25 , poz. 150 z późn. zm.):
dochody w wysokości 20 000,00 zł
wydatki w wysokości 20 000,00 zł
§ 9
Wydatki budżetu na 2013 obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę – 437.848,00 zł, w tym ze środków funduszu sołeckiego - na łączną kwotę 407.848,00 zł – zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 10
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 9.
§ 11
1. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie rachunków dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi sfinansowanych : dochody – 860.009,00 zł; wydatki – 860.009,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 12
1. Określa się łączną kwotę poręczeń i gwarancji udzielanych w roku budżetowym 2013 w wysokości 1.000 000,00 zł.
§ 13
Rezerwa ogólna wynosi 88.000,00 zł .
Rezerwa celowa wynosi: 372.000,00 zł w tym:
- 197.000,00 zł na wydatki, których szczegółowy podział na pozycje klasyfikacji budżetowej nie może być dokonany w okresie opracowywania budżetu jednostki samorządu terytorialnego, w dziale Oświata i wychowanie, na wynagrodzenia
- 175.000,00 zł na zarządzanie kryzysowe
§ 14
1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych na :
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki
samorządu terytorialnego;
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów;
2. Ponadto upoważnia się Burmistrza do:
1) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257. ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do :
a) Dokonywania przeniesień w planie wydatków majątkowych nie powodujących zwiększenia w planie wydatków majątkowych jak też ich zakresu rzeczowego
b) Dokonywania zmian w planie wydatków bieżących polegających na przeniesieniach wydatków rzeczowych oraz wynagrodzeń ze stosunku pracy w ramach działu
2) udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty 1.000 000,00 zł
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach
niż bank prowadzący obsługę budżetu.
§ 15
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Wojciech Hołdyński
files/fck/21/Dochody-2013.pdf - Załącznik Nr 1
files/fck/21/Wydatki-2013.pdf - Załącznik Nr 2
files/fck/21/Zalaczniki_3-11.pdf - Załączniki Nr 3 - 11
files/fck/21/Zalaczniki_12-13.pdf - Załączniki Nr 12 - 13