Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na Wykonanie prac wiertniczych przy realizacji otworów GZ-1 i GZ-2 w celu poszukiwania i rozpoznawania wód lecz


Gołdap: Wykonanie prac wiertniczych przy realizacji otworów GZ-1 i GZ-2 w celu poszukiwania i rozpoznawania wód leczniczych w utworach mezozoicznych na terenie miasta Gołdap w ramach projektów: Wykonanie odwiertu solankowego i budowa tężni w parku zdrojowym w Gołdapi oraz Budowa pijalni wód mineralnych w uzdrowisku Gołdap z wykonaniem podziemnego ujęcia wód leczniczych
Numer ogłoszenia: 55581 - 2010; data zamieszczenia: 12.03.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gołdap , Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 087 6156000, faks 087 6150800.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.goldap.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie prac wiertniczych przy realizacji otworów GZ-1 i GZ-2 w celu poszukiwania i rozpoznawania wód leczniczych w utworach mezozoicznych na terenie miasta Gołdap w ramach projektów: Wykonanie odwiertu solankowego i budowa tężni w parku zdrojowym w Gołdapi oraz Budowa pijalni wód mineralnych w uzdrowisku Gołdap z wykonaniem podziemnego ujęcia wód leczniczych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest realizacja prac geologicznych związanych z wykonaniem otworów poszukiwawczych GZ-1 i GZ-2, zgodnie z Projektem prac geologicznych w celu poszukiwania i rozpoznawania wód leczniczych w utworach mezozoicznych na terenie miasta Gołdap, projektowanymi otworami GZ-1 i GZ-2 stanowiącym załączniki nr 10 i 11 do SIWZ. OPIS PRAC WIERTNICZYCH 1.1 Zakres projektowanych prac i badań w otworze GZ-1 obejmował będzie: Interwał: 0 - 40 m odwiercenie otworu średnicą ø 558 mm pobieranie prób okruchowych, co 5 m zarurowanie otworu rurami ø 18 5/8 i zacementowanie do wierzchu płuczka bentonitowa Interwał: 40 - 380 m odwiercenie otworu średnicą ø 438 mm pobieranie prób okruchowych, co 5 m wykonanie podstawowych badań geofizycznych Aparaturą Standard zarurowanie otworu rurami ø 13 3/8 i zacementowanie do wierzchu płuczka bentonitowa Interwał: 380 - 635 m odwiercenie otworu średnicą ø 311 mm (w interwale 430-460 wykonanie pełnego rdzeniowania koronką ø 216 mm) pobieranie prób okruchowych co 5 m, opróbowanie rurowym próbnikiem złoża utworów kredy górnej - albo w interwale 430 - 460 m wykonanie podstawowych badań geofizycznych Aparaturą Halliburton zarurowanie otworu rurami ø9 5/8w interwale 0-635 m i zacementowanie w interwale 470-635 m. po stójce na związanie cementu (3 doby) wykonanie próby szczelności w celu sprawdzenia stanu zacementowania rur ø9 5/8 , płuczka polimerowo - potasowa (PHPA/KCl) Interwał: 635 - 840 m Wariant I (ujęcie poziomu wodonośnego z utworów pstrego piaskowca) odwiercenie otworu średnicą ø 216 mm ( w wyznaczonych interwałach ok. 50 m rdzeniowania) płuczka polimerowa z blokatorami węglanowymi pobieranie prób okruchowych co 5 m wykonanie podstawowych badań geofizycznych Aparaturą Halliburton opróbowanie air - liftem piaszczystego poziomu wodonośnego utworów jury dolnej w interwale 635 - 650m. Solanka podczas opróbowywania powinna być gromadzona w szczelnych zbiornikach naziemnych, a następnie zutylizowana przez Wykonawcę. opróbowanie rurowym próbnikiem złoża wapieni oolitowych w utworach pstrego piaskowca wykonanie kwasowania (wanna kwasowa) usunięcie cieczy poreakcyjnej air-liftem zafiltrowanie otworu w interwale 608-840m filtrem rurowo - prętowym typ Johnson ø 6 5/8 ( w tym ok. 20 m części roboczej) z obsypką żwirową o granulacji 0,8 - 1,4 mm; z pakerem nad wieszakiem wykonanie płukania bocznego filtra wykonanie profilowania średnicy (MIT -24) po zafiltrowaniu otworu. wykonanie pompowania oczyszczającego i pomiarowego pompą głębinowąlub air-filtrem; czas trwania pompowania ok. 5 godzin, stabilizacja zwierciadła wody po zakończeniu pompowania, ciągły pomiar parametrów hydrogeologicznych w czasie pompowania i po jego zakończeniu. Solanka z pompowań powinna być gromadzona w szczelnych zbiornikach naziemnych i kolejno zutylizowana przez Wykonawcę. Natomiast po określeniu dokładnej wydajności ujętej warstwy wodonośnej Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania, uzgodnienia w odpowie wykonania podziemnego, szczelnego i zbrojonego zbiornika zrzutowego na potrzeby projektowanej tężni. Solanka utylizowana będzie zgodnie z założeniami zawartymi w operacie wodnoprawnym. Wariant II ( ujęcie poziomu wodonośnego z utworów jury dolnej) zlikwidowanie otworu w interwale 840-680 m poprzez zasypanie wykonanie kwasowania (wanny kwasowej) w wyznaczonym interwale utworów jury dolnej usunięcie cieczy poreakcyjnej air-liftem zafiltrowanie otworu w interwale 608-680 m filtrem rurowo - prętowym typ Johnson ø 6 5/8 ( w tym ok. 30 m części roboczej) z obsypką żwirową o granulacji 0,8 - 1,4 wykonanie płukania bocznego filtra wykonanie profilowania średnicy (MIT -24) po zafiltrowaniu otworu wykonanie pompowania oczyszczającego i pomiarowego pompą głębinową lub air liftem, odprowadzenie solanki jak w wariancie I zamontować głowicę zaazotować otwór W przypadku nie uzyskania zadowalających wyników z utworów pstrego piaskowca i jury dolnej : zlikwidowanie otworu w interwale 840-470 m poprzez wykonanie korka cementacyjnego sperforowanie rury 9 5/8 w interwale 430-460 m wykonanie kwasowania (wanny kwasowej) usunięcie cieczy poreakcyjnej air-liftem do szczelnych zbiorników wykonanie pompowania oczyszczającego i pomiarowego pompą głębinową lub air - liftem zamontować głowicę zaazotować otwór Konstrukcja projektowanego otworu wiertniczego GZ - 1 0-40 m świder ø 558 mm 40-380 m świder ø 438 mm 380-635 m świder ø 311 mm (w tym w interwale 430 - 460 m ok. 30 m koronka ø 216) 635- 840 m świder ø 216 + koronka ø 216 mm (ok. 50 m rdzeniowania) Zarurowanie otworu GZ-1: 0 -40 m rury stalowe ø 18 5/8 cementowane do wierzchu 0 -380 m rury stalowe ø13 3/8 cementowane do wierzchu 0 -635 m rury stalowe ø 9 5/8 cementowane w interwale 635 - 470 m Wariant I (ujęcie poziomu wodonośnego z utworów pstrego piaskowca) 608-840 m filtr rurowo - prętowy typ Johnson ø 6 5/8 ( w tym ok. 20 m części roboczej) z obsypką żwirową o granulacji 0,8 - 1,4 mm; z pakerem nad wieszakiem Wariant II ( ujęcie poziomu wodonośnego z utworów jury dolnej) 608 - 680 filtr rurowo - prętowy typ Johnson ø 6 5/8 ( w tym ok. 30 m części roboczej) z obsypką żwirową o granulacji 0,8 - 1,4 mm 1.2 Zakres projektowanych prac i badań w otworze GZ-2 Interwał: 0 - 40 m - odwiercenie otworu średnicą ø 438 mm - zarurowanie otworu rurami ø13 3/8 i zacementowanie do wierzchu - płuczka bentonitowa obrabiana KCM (karboksymetylocelulozą) o nazwie POLOFIX - pobieranie prób okruchowych, co 5 m Interwał: 40 - 420 m - odwiercenie otworu średnicą ø 311 mm - zarurowanie otworu rurami ø9 5/8 w interwale 0-420 m i zacementowanie do wierzchu - po stójce na związanie cementu (3 doby) wykonanie próby szczelności w celu sprawdzenia stanu zacementowania rur ø9 5/8 , - płuczka polimerowo - potasowa (PHPA/KCl) - pobieranie prób okruchowych, co 5 m, Interwał: 420 - 480 m - odwiercenie otworu średnicą ø 216 mm - płuczka polimerowa z blokatorami węglanowymi - wykonanie podstawowych badań geofizycznych stwierdzających stan techniczny otworu - wykonanie pompowania oczyszczającego i pomiarowego pompą głębinową; czas trwania pompowania ok. 5 godzin, stabilizacja zwierciadła wody po zakończeniu pompowania, ciągły pomiar parametrów hydrogeologicznych w czasie pompowania i po jego zakończeniu - zafiltrowanie otworu w interwale 398-480 m filtrem rurowo - prętowym typ Johnson ø 6 5/8(w tym ok. 30 m części roboczej) z obsypką żwirową o granulacji 0,8 - 1,4 mm; Długość całkowita filtra i głębokość jego posadowienia określona zostanie po wykonanej analizie materiałów geofizycznych, uwzględnieniu faktycznego profilu litologicznego, wyników badań fizyko - chemicznych skał i wykonanych badań hydrogeologicznych. - wykonanie płukania bocznego filtra - wykonanie profilowania średnicy (MIT -24) po zafiltrowaniu otworu - zamontować głowicę - zaazotować otwór Konstrukcja projektowanego otworu GZ -2 0-40 m świder ø 438 mm 40-420 m świder ø 311 mm 420- 480 m świder ø 216 mm Zarurowanie otworu GZ-2: 0 -40 m rury ø13 3/8 0 -420 m rury ø 9 5/8 396-480 m filtr rurowo - prętowy typ Johnson ø 6 5/8 (w tym ok. 30 m części roboczej) z obsypką żwirową o granulacji 0,8 - 1,4 mm Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony został w projekcie prac geologicznych - stanowiącym załączniki nr 10 i 11 oraz w opisie kosztorysu ofertowego - stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Każdy z Wykonawców winien odwiedzić miejsce budowy celem sprawdzenia warunków placu budowy, warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania zamówienia. Koszty wizji lokalnej miejsca przewidzianego do realizacji poniesie Wykonawca. W ramach wykonywanych robót Wykonawca zobowiązany będzie do : zapewnienia obsługi geodezyjnej niezbędnej do wykonania zamówienia poprzez zamierzenie otworów i opracowanie operatu geodezyjnego, prowadzenia pomiarów hydrologicznych, przy czym metodyka badań i pomiarów zastosowana przez Wykonawcę musi zapewnić uzyskanie wyników w pełni dokumentujących stan rzeczywisty oraz odpowiadać w tym zakresie normom i przepisom, prowadzenia badań geofizycznych, po określeniu dokładnej wydajności warstwy wodonośnej otworu GZ-1 oraz z założeniami zawartymi w operacie wodnoprawnym Wykonawca zobowiązany będzie do zaprojektowania, uzgodnienia dokumentacji technicznej i wykonania podziemnego, szczelnego zbiornika żelbetowego zrzutowego na potrzeby projektowanej tężni i ewentualnego przyłącza do projektowanego kolektora sanitarnego, organizacji i zagospodarowania placu budowy, ubezpieczenia budowy, utrzymania i likwidacji placu budowy, odtworzenie stanu pierwotnego dróg, dojazdów, uporządkowanie terenu po zakończeniu robót itp..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.55.00-4.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 6.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do przetargu wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych). Wadium powinno być wniesione najpóźniej do dnia 29.03.2010 r do godz. 10.00, tj.: do terminu składania ofert 2. Wadium może być wnoszone w następujących formach: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r Nr 42, poz. 275) 3. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego : PKO BP S.A. O/ EŁK 89 1020 4724 0000 3602 0007 6463 5. Oferta, która nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczona z dalszego postępowania. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust.4a ustawy. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zaleca się wskazanie w ofercie nr rachunku bankowego, na który należy dokonać zwrotu. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynikało to z przyczyn nieleżących po jego stronie; 11.Wykonawca traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego, jeżeli: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się nie możliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, zamawiający wymaga, by wykonawca wykazał że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał minimum jedną robotę, polegającą na wykonaniu dwóch otworów badawczych o głębokości każdego otworu nie mniejszej niż 400m lub dwie roboty, z których każda polegała na wykonaniu jednego otworu badawczego o głębokości nie mniejszej niż 400m. Łączna wartość wykazywanych robót musi wynosić nie mniej niż 6 000 000 zł brutto z zastrzeżeniem, że przynajmniej jedna wykazana robota jest o wartości minimum 4 000 000,00 zł brutto.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, zamawiający wymaga, by wykonawca wykazał, że dysponuje minimum: urządzeniem wiertniczym z systemem oczyszczania płuczki, posiadającym co najmniej : sita wibracyjne linearne, mud cleaner, wirówkę, stacją flokulacyjną z chemicznymi materiałami serwisowymi( flokulantami), serwisem cementacyjnym stosującym technologię cementowania rur okładzinowych lekkimi zaczynami cementowymi ( z dodatkiem mikrosfery).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający wymaga, by wykonawca wykazał, że dysponuje minimum: jedną osobą, która posiada kwalifikacje wymagane od osób kierownictwa i dozoru ruchu zakładu wydobywającego otworami wiertniczymi solanki, wody lecznicze i termalne, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 11 czerwca 2002 r. w sprawie kwalifikacji wymaganych od osób kierownictwa i dozoru ruchu zakładów górniczych, mierniczego górniczego i geologa górniczego oraz wykazu stanowisk w ruchu zakładu górniczego, które wymagają szczególnych kwalifikacji (Dz.U. z 2002 r., Nr 84, poz. 755 z późn. zm.). Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym i osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia do wykonania zamówienia, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 i 3 Ustawy, polega na wiedzy i doświadczeniu oraz potencjale technicznym i osobach zdolnych do wykonania zamówienia, innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy, wymaga się wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w Rozdziale III ust. 2 lit. b i c niniejszej SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej, zamawiający wymaga, by wykonawca wykazał co najmniej że: posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 3000 000,00 PLN, posiada aktualną polisę ubezpieczeniową lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie niższą niż 3 500.000,00 PLN. Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy - Prawo zamówień publicznych, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, wymaga się wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale III ust. 2 lit. d niniejszej SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone

    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami

    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia


 

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • opis urządzeń technicznych, instrukcję obsługi oraz środków stosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług oraz opis zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

6. Kopia dowodu wniesienia wadium. 7. Kosztorys ofertowy załącznik nr 2 do SIWZ;

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający działając w oparciu o art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych określa następujące okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty: a)zmiana terminu realizacji zamówienia z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, b)zmiana (w tym zwiększenie/zmniejszenie) zakresu zamówienia - w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie przygotowywania siwz (np. zmiana unormowań prawnych, wytycznych, wystąpienia zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie zamówienia w zakresie wskazanym w siwz i umowie nie leży w interesie publicznym, zmiany są korzystne dla Zamawiającego a także w przypadku wystąpienia usług dodatkowych koniecznych do wykonania umowy i/lub usług zamiennych (termin i zakres), c)zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad realizacją przedmiotu umowy - w przypadku niemożności pełnienia przez nich powierzonych funkcji (np. zmiana pracy, rezygnacja, inne zdarzenia losowe, zmiany organizacyjne stron itp.) d)wystąpienie oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy, e)zmiana warunków płatności - w przypadku konieczności dostosowania warunków płatności do wymagań określonych przez instytucję współfinansującą zadanie. 2.Zmiany o których mowa w ust. 1 dopuszczone będą wyłącznie pod warunkiem złożenia wniosku przez Wykonawcę i po akceptacji przez Zamawiającego. 3.W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.goldap.pl; www.goldap.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Gołdapi Plac Zwycięstwa 14, 19 - 500 Gołdap.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.03.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Gołdapi Plac Zwycięstwa 14, 19 - 500 Gołdap, sekretariat I piętro.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Numer ogłoszenia: 66037 - 2010; data zamieszczenia: 25.03.2010

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 55581 - 2010 data 12.03.2010 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Gołdap, Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 087 6156000, fax. 087 6150800.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.2) Tekst, który należy dodać:

  • Miejsce, w którym należy dodać tekst: II.1.3).

  • Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: W Interwale: 635-840m Wariant I - usuwa się następujący zapis: Natomiast po określeniu dokładnej wydajności ujętej warstwy wodonośnej Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania, uzgodnienia w odpowie wykonania podziemnego, szczelnego i zbrojonego zbiornika zrzutowego na potrzeby projektowanej tężni. Solanka utylizowana będzie zgodnie z założeniami zawartymi w operacie wodnoprawnym. oraz w akapicie: W ramach wykonywanych robót Wykonawca zobowiązany bedzie do: usuwa się następujący zapis: -po określeniu dokładnej wydajności warstwy wodonośnej otworu GZ-1 oraz z założeniami zawartymi w operacie wodnoprawnym Wykonawca zobowiązany będzie do zaprojektowania, uzgodnienia dokumentacji technicznej i wykonania podziemnego, szczelnego zbiornika żelbetowego zrzutowego na potrzeby projektowanej tężni i ewentualnego przyłącza do projektowanego kolektora sanitarnego,.

  • Miejsce, w którym należy dodać tekst: III.1).

  • Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: 4a. Wadium wnoszone w formie poręczeń bankowych, gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych tj.: określonych w art. 45 ust. 6. pkt. 2), 3), 4) i 5) ustawy należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego w Gołdapi, I piętro pokój nr 16 do wyznaczonego terminu składania ofert tj.: do dnia 1 kwietnia 2010 r. godz. 10.00 Zmienia się termin składania wadium na dzień 1 kwietnia 2010r. do godz. 10.00 ze względu na przedłużenie terminu składania ofert..

  • Miejsce, w którym należy dodać tekst: IV.4.4).

  • Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: Zmienia się termin składania ofert na 1 kwietnia 2010 r. godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Gołdapi Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap, sekretariat I piętro..

 

 



 

 

Lista załączników do przetargu

  1. siwz-wykonastwo-odwierty.doc
  2. zalacznik-nr-2-kosztorys-ofertowy.doc
  3. zalacznik-nr-10-projekt-opis.pdf
  4. zalacznik-nr-11-projekt-rysunki.pdf
  5. odpowiedzi-na-zapytania.pdf
  6. zmiana-ogloszenia.pdf
  7. zmieniony-zalacznik-nr-2-kosztorys-ofertowy.pdf
  8. modyfikacja-siwz.pdf
  9. modyfikacja-siwz.pdf
Umieszczony:12.03.2010

Dokumenty:

Wyniki przetargu nieograniczonego na Wykonanie prac wiertniczych przy realizacji otworów GZ-1 i GZ-2 w celu poszukiwania i rozpoznawania wód leczniczy (wynik przetargu)

WIK 341(ZP-IX)-19/2010                                                                                               Gołdap, dn. 16.04.2010 r.

 

ZAWIADOMIENIE

o wyborze oferty

 

Gmina Gołdap reprezentowany przez Burmistrza Gołdapi, na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (t.j.: Dz. U. Nr 223 poz. 1655 z 20 listopada 2007 r. z późn. zm.), zawiadamia, że w wyniku prowadzonego postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego na.:

Wykonanie prac wiertniczych przy realizacji otworów GZ-1 i GZ-2 w celu poszukiwania i rozpoznawania wód leczniczych w utworach mezozoicznych na terenie miasta Gołdap w ramach projektów: „Wykonanie odwiertu solankowego i budowa tężni w parku zdrojowym w Gołdapi” oraz „Budowa pijalni wód mineralnych w uzdrowisku Gołdap z wykonaniem podziemnego ujęcia wód leczniczych”

oferta złożona przez:

Poszukiwania Nafty i Gazu Jasło Sp. z o.o. Oddział NAFTAGAZ w Wołominie

ul. Łukasiewicza 11

05-200 W o ł o m i n

uznana została za najkorzystniejszą, zgodnie z art. 2 pkt. 5) i art. 91 ust. 1 ww. Ustawy i wybrana do realizacji ww. zamówienia, za cenę ofertową w wysokości:

7 381 000,00 zł brutto

(słownie: siedem milionów trzysta osiemdziesiąt jeden tysięcy złotych 00/100) wraz z należnym podatkiem VAT

Zamawiający dokonał oceny złożonych oferty, na podstawie kryterium ceny, zgodnie ze sposobem wskazanym w Rozdziale III, pkt. 5. SIWZ.

W przedmiotowym postępowaniu wpłynęły trzy oferty niepodlegające odrzuceniu:

 

Numer oferty

Firma (nazwa) lub nazwisko oraz
adres wykonawcy

Cena

Ocena ofert/ punktacja łączna dokonana przez 6 członków komisji przetargowej

1.

 

Pol-Tex Methane Sp. z o.o.

ul. Kolejowa 26, 44-200 Rybnik

7 560 000,00 netto

9 223 200,00 brutto

48,00

2.

Przedsiębiorstwo Robót Wiertniczych i Górniczych w Warszawie Sp. z o.o.

ul. Puławska 18, 00-512 Warszawa

8 450 000,00 netto

10 309 000,00 brutto

42,96

3.

Poszukiwania Nafty i Gazu Jasło Sp. z o.o. Oddział NAFTAGAZ w Wołominie ul. Łukasiewicza 11, 05-200 Wołomin

6 050 000,00 netto

7 381 000,00 brutto

60,00

 

Zgodnie z Art. 92 ust. 1 pkt 4 Ustawy, wyznacza się na dzień 21.04.2010r. termin, po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta.

Burmistrz Gołdapi

Marek Miros

Załączniki:

Zmiana ogłoszenia i modyfikacja SIWZ (korespondencja)
Numer ogłoszenia: 66037 - 2010; data zamieszczenia: 25.03.2010 OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu. Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 55581 - 2010 data 12.03.2010 r. SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY Gmina Gołdap, Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 087 6156000, fax. 087 6150800. SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU II.2) Tekst, który należy dodać: Miejsce, w którym należy dodać tekst: II.1.3). Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: W Interwale: 635-840m Wariant I - usuwa się następujący zapis: Natomiast po określeniu dokładnej wydajności ujętej warstwy wodonośnej Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania, uzgodnienia w odpowie wykonania podziemnego, szczelnego i zbrojonego zbiornika zrzutowego na potrzeby projektowanej tężni. Solanka utylizowana będzie zgodnie z założeniami zawartymi w operacie wodnoprawnym. oraz w akapicie: W ramach wykonywanych robót Wykonawca zobowiązany bedzie do: usuwa się następujący zapis: -po określeniu dokładnej wydajności warstwy wodonośnej otworu GZ-1 oraz z założeniami zawartymi w operacie wodnoprawnym Wykonawca zobowiązany będzie do zaprojektowania, uzgodnienia dokumentacji technicznej i wykonania podziemnego, szczelnego zbiornika żelbetowego zrzutowego na potrzeby projektowanej tężni i ewentualnego przyłącza do projektowanego kolektora sanitarnego,. Miejsce, w którym należy dodać tekst: III.1). Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: 4a. Wadium wnoszone w formie poręczeń bankowych, gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych tj.: określonych w art. 45 ust. 6. pkt. 2), 3), 4) i 5) ustawy należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego w Gołdapi, I piętro pokój nr 16 do wyznaczonego terminu składania ofert tj.: do dnia 1 kwietnia 2010 r. godz. 10.00 Zmienia się termin składania wadium na dzień 1 kwietnia 2010r. do godz. 10.00 ze względu na przedłużenie terminu składania ofert.. Miejsce, w którym należy dodać tekst: IV.4.4). Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: Zmienia się termin składania ofert na 1 kwietnia 2010 r. godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Gołdapi Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap, sekretariat I piętro..      
Odpowiedzi na zapytania (korespondencja)

 

Gołdap, dnia 25 marca 2010 r.

WIK 341 (ZP-IX)8/2010

 

Wg rozdzielnika

 

Dotyczy: Przetargu nieograniczonego na realizację zadania pn.: Wykonanie prac wiertniczych przy realizacji otworów GZ-1 i GZ-2 w celu poszukiwania i rozpoznawania wód leczniczych w utworach mezozoicznych na terenie miasta Gołdap w ramach projektów: „Wykonanie odwiertu solankowego i budowa tężni w parku zdrojowym w Gołdapi” oraz „Budowa pijalni wód mineralnych w uzdrowisku Gołdap z wykonaniem podziemnego ujęcia wód leczniczych”

 

 

Gmina Gołdap zgodnie z art. 38 ust.2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 223,poz.1655 z późn. zm.) w odpowiedzi na pismo z dnia 29.07.2009 r., dotyczące zapytań do ogłoszonego przetargu, udziela wyjaśnień na następujące pytania:

 

  1. W załączniku nr 2 do SWIZ Kosztorysie Ofertowym – Prace Wiertnicze Otwór GZ-1 – w pozycji 3 należy wycenić wykonanie zbiornika zrzutowego. Czy oznacza to, że w tym punkcie jest mowa o szczelnych zbiornikach naziemnych potrzebnych do wykonania pompowania oczyszczającego, pomiarowego itp., czy też o wykonaniu podziemnego, szczelnego zbiornika żelbetowego zrzutowego?. Jeżeli Zamawiający miał na myśli zbiornik naziemny przeznaczony do gromadzenia wody solankowej z opróbowania otworu to prosimy o podanie jego wymiarów celem prawidłowej wyceny. Jeżeli mówimy o podziemnym szczelnym zbiorniku żelbetowym na potrzeby projektowanej tężni to zgodnie z założeniami SIWZ, które zakładają, że zbiornik ten będzie do zaprojektowania dopiero po określeniu dokładnej wydajności warstwy wodonośnej otworu GZ-1 ( po opróbowaniu otworu) to na etapie składania ofert, naszym zdaniem, nie jest możliwe dokonanie wyceny tego zbiornika. Prosimy o ustosunkowanie się do powyższego.

Wyjaśnienie: Wykonawca rezygnuje z wykonania zbiornika zrzutowego.

  1. Zgodnie z wymaganiami SIWZ czas realizacji zamówienia to 6 miesięcy. Czy jest to czas na wykonanie otworów GZ-1 i GZ-2 oraz szczelnego podziemnego zbiornika zrzutowego?

Wyjaśnienie: Wykonawca rezygnuje z wykonania zbiornika zrzutowego. Podany sześciomiesięczny czas realizacji zamówienia dotyczy wykonania otworów GZ-1 i GZ-2 wraz z wykonaniem badań.

  1. Przystąpienie do prac związanych z wykonaniem podziemnego zbiornika zrzutowego dla przyszłej tężni możliwe jest dopiero po zakończeniu wszelkich badań na otworze GZ-1 i uzyskaniu wyników składu fizyko – chemicznego wody. Wykonanie projektu zbiornika, uzyskanie wszelkich uzgodnień i zatwierdzeń to okres ok. 3 miesięcy, a wykonanie zbiornika 1 miesiąc. Czy w związku z powyższym wydłuży się również czas realizacji zadania o 4 miesiące?

Wyjaśnienie: Wykonawca rezygnuje z wykonania zbiornika zrzutowego.

  1. Czy w chwili obecnej, za wiedzą Zamawiającego, można wykonać projekt zbiornika podziemnego żelbetowego przyjmując założenia teoretyczne co pozwoliłoby na dotrzymanie terminu realizacji zawartego w SIWZ tj. 6 miesięcy?

Wyjaśnienie: Wykonawca rezygnuje z wykonania zbiornika zrzutowego.

  1. Jaka jest odległość od planowanego żelbetowego zbiornika podziemnego do miejsca zrzutu wody oraz z jakiego materiału ma być wykonany rurociąg zrzutowy między zbiornikiem a miejscem zrzutu?

Wyjaśnienie: Wykonawca rezygnuje z wykonania zbiornika zrzutowego.

  1. Czy w miejscu wykonania podziemnego zbiornika zrzutowego oraz na trasie wykonania rurociągu zrzutowego występuje jakieś podziemne uzbrojenie, które utrudniłoby ich wykonanie?

Wyjaśnienie: Wykonawca rezygnuje z wykonania zbiornika zrzutowego.

  1. Czy wykonanie podziemnego zbiornika podlega prawu budowlanemu?

Wyjaśnienie: Wykonawca rezygnuje z wykonania zbiornika zrzutowego.

  1. W rozdziale III SIWZ „Instrukcja dla wykonawców” w pkt. 2 ppkt 2.1.c Zamawiający wymaga aby spełnić warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, wykonawca musi wykazać, że dysponuje minimum jedną osobą, która posiada kwalifikacje wymagane od osób kierownictwa i dozoru ruchu zakładu wydobywającego otworami wiertniczymi solanki, wody lecznicze i termalne, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 11 czerwca 2002 r. w sprawie kwalifikacji wymaganych od osób kierownictwa i dozoru ruchu zakładów górniczych, mierniczego górniczego i geologa górniczego oraz wykazu stanowisk w ruchu zakładu górniczego, które wymagają szczególnych kwalifikacji (Dz.U. z 2002 r., Nr 84, poz. 755 z późn. zm.). Jednocześnie w tym samym rozdziale III SIWZ tylko w pkt 3 ppkt 2.3 Zamawiający wymaga wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, przedstawiony na załączniku nr 6 do SIWZ oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami. Ponieważ przedmiotem przetargu jest wykonanie otworów wiertniczych, do których wykonania obowiązują przepisy Prawa Górniczego i Geologicznego prosimy o wyjaśnienie jakie osoby i z jakimi uprawnieniami należy umieścić w załączniku nr 6 do SIWZ?

Wyjaśnienie: W załączniku nr 6 należy umieścić osoby posiadające kwalifikacje wymagane od osób kierownictwa i dozoru ruchu zakładu wydobywającego otworami wiertniczymi solanki, wody lecznicze i termalne, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 11 czerwca 2002 r. w sprawie kwalifikacji wymaganych od osób kierownictwa i dozoru ruchu zakładów górniczych, mierniczego górniczego i geologa górniczego oraz wykazu stanowisk w ruchu zakładu górniczego, które wymagają szczególnych kwalifikacji (Dz.U. z 2002 r., Nr 84, poz. 755 z późn. zm.).

  1. Zgodnie z §6 załącznika nr 9 SIWZ za wykonanie przedmiotu zamówienia wykonawca otrzyma od Zamawiającego wynagrodzenie ryczałtowe. Zatem w jaki sposób Zamawiający zamierza rozliczyć się z wykonawcą za wykonanie przedmiotu zamówienia, jeżeli zajdzie konieczność pogłębienia lub spłycenia otworów GZ-1 i GZ-2 w stosunku do głębokości zakładanych w projekcie?

Wyjaśnienie: Zamawiający przewiduje wynagrodzenie ryczałtowe - stosownie do uregulowań art. 628-632 k.c. - jest ono określone z góry, zaś wykonawca pozbawiony zostaje możliwości żądania podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac. Także zamawiający nie może żądać obniżenia ryczałtu, nawet gdy okaże się, iż rozmiar oraz koszty prac są mniejsze od przewidywanych.

  1. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość, by w otworach GZ-1 i GZ-2, część robocza projektowanych filtrów była ze stali nierdzewnej a rury podfiltrowe i nadfiltrowe wykonane były z rur stalowych 6⅝”?

Wyjaśnienie: Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowanie następujących materiałów:

  • rura podfiltrowa ze stali nierdzewnej średnicy 6⅝”,

  • część czynna filtra ze stali nierdzewnej,

  • rura nadfiltrowa 2 szt (ok. 10-12 m) ze stali nierdzewnej,

  • łącznik dielektryczny,

  • pozostałe rury nadfiltrowe stalowe.

  1. W założeniach na wykonanie prac wiertniczych zawartych w części opisowej załącznika nr 2 do SIWZ Zamawiający dopuszcza możliwość rozszerzenia pomiarów geofizycznych w zależności od bieżących potrzeb wynikłych w trakcie wiercenia. Czy Zamawiający przewiduje dodatkowe pieniądze w przypadku rozszerzenia zakresu prac geofizycznych i innych prac nie przewidzianych w SIWZ ?

Wyjaśnienie: Zamawiający przewiduje wynagrodzenie ryczałtowe - stosownie do uregulowań art. 628-632 k.c. - jest ono określone z góry, zaś wykonawca pozbawiony zostaje możliwości żądania podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac. Także zamawiający nie może żądać obniżenia ryczałtu, nawet gdy okaże się, iż rozmiar oraz koszty prac są mniejsze od przewidywanych.

  1. W Projekcie prac geologicznych, stanowiącym załącznik nr 10 SIWZ, na stronie 27 pkt 12 harmonogram prac zakłada: wykonanie otworu GZ-1 w czasie 8 miesięcy, wykonanie otworu GZ-2 w czasie 8 miesięcy, opróbowań hydrogeologicznych w czasie 0,5 miesiąca. Prosimy o odpowiedź z czego wynika różnica między harmonogramem robót przedstawionym w projekcie, będącym integralną częścią SIWZ, a 6 miesięcznym okresem wykonania przedmiotowego zadania wymaganym przez Zamawiającego w SIWZ?

Wyjaśnienie: Zamawiający realnie skrócił okres wykonania zamówienia ze względu na fakt, iż od wykonania odwiertów zależą inne terminowe inwestycje w Dzielnicy Uzdrowiskowej.

  1. Gdzie, w siedzibie Zamawiającego, należy złożyć oryginał wadium w formie innej niż w pieniądzu a dopuszczonej przez Zamawiającego w SIWZ?

Wyjaśnienie: Wadium wnoszone w formie poręczeń bankowych, gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych tj.: określonych w art. 45 ust. 6. pkt. 2), 3), 4) i 5) ustawy należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego w Gołdapi, I piętro pokój nr 16 do wyznaczonego terminu składania ofert tj.: do dnia 1 kwietnia 2010 r. godz. 10.00.

  1. Prosimy o podanie kwoty netto jaką przeznaczył Zamawiający na wykonanie otworów GZ-1 i GZ-2?

Wyjaśnienie: Zgodnie z art. 86 ust. 3 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. Nr 223, poz. 1655 z 20 listopada 2007 r. z późn. zmian.) zamawiający poda kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia bezpośrednio przed otwarciem ofert.

 

W związku z wprowadzonymi zmianami Zamawiający wprowadza modyfikację SIWZ oraz treści Ogłoszenia o zamówieniu, które to dokumenty zamieszczone zostały na stronie Zamawiającego.

 

W imieniu Zamawiającego

Jacek Morzy

Załączniki:

Autor: Jolanta Sztabińska
Data utworzenia: 12-03-2010 15:21:12
Autor edycji: Jolanta Sztabińska
Data edycji: 25-03-2010 13:29:53