Gołdap: Wykonanie prac wiertniczych przy realizacji otworów GZ-1 i GZ-2 w celu poszukiwania i rozpoznawania wód leczniczych w utworach mezozoicznych na terenie miasta Gołdap w ramach projektów: Wykonanie odwiertu solankowego i budowa tężni w parku zdrojowym w Gołdapi oraz Budowa pijalni wód mineralnych w uzdrowisku Gołdap z wykonaniem podziemnego ujęcia wód leczniczych
Numer ogłoszenia: 55581 - 2010; data zamieszczenia: 12.03.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gołdap , Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 087 6156000, faks 087 6150800.
-
Adres strony internetowej zamawiającego: www.goldap.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie prac wiertniczych przy realizacji otworów GZ-1 i GZ-2 w celu poszukiwania i rozpoznawania wód leczniczych w utworach mezozoicznych na terenie miasta Gołdap w ramach projektów: Wykonanie odwiertu solankowego i budowa tężni w parku zdrojowym w Gołdapi oraz Budowa pijalni wód mineralnych w uzdrowisku Gołdap z wykonaniem podziemnego ujęcia wód leczniczych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest realizacja prac geologicznych związanych z wykonaniem otworów poszukiwawczych GZ-1 i GZ-2, zgodnie z Projektem prac geologicznych w celu poszukiwania i rozpoznawania wód leczniczych w utworach mezozoicznych na terenie miasta Gołdap, projektowanymi otworami GZ-1 i GZ-2 stanowiącym załączniki nr 10 i 11 do SIWZ. OPIS PRAC WIERTNICZYCH 1.1 Zakres projektowanych prac i badań w otworze GZ-1 obejmował będzie: Interwał: 0 - 40 m odwiercenie otworu średnicą ø 558 mm pobieranie prób okruchowych, co 5 m zarurowanie otworu rurami ø 18 5/8 i zacementowanie do wierzchu płuczka bentonitowa Interwał: 40 - 380 m odwiercenie otworu średnicą ø 438 mm pobieranie prób okruchowych, co 5 m wykonanie podstawowych badań geofizycznych Aparaturą Standard zarurowanie otworu rurami ø 13 3/8 i zacementowanie do wierzchu płuczka bentonitowa Interwał: 380 - 635 m odwiercenie otworu średnicą ø 311 mm (w interwale 430-460 wykonanie pełnego rdzeniowania koronką ø 216 mm) pobieranie prób okruchowych co 5 m, opróbowanie rurowym próbnikiem złoża utworów kredy górnej - albo w interwale 430 - 460 m wykonanie podstawowych badań geofizycznych Aparaturą Halliburton zarurowanie otworu rurami ø9 5/8w interwale 0-635 m i zacementowanie w interwale 470-635 m. po stójce na związanie cementu (3 doby) wykonanie próby szczelności w celu sprawdzenia stanu zacementowania rur ø9 5/8 , płuczka polimerowo - potasowa (PHPA/KCl) Interwał: 635 - 840 m Wariant I (ujęcie poziomu wodonośnego z utworów pstrego piaskowca) odwiercenie otworu średnicą ø 216 mm ( w wyznaczonych interwałach ok. 50 m rdzeniowania) płuczka polimerowa z blokatorami węglanowymi pobieranie prób okruchowych co 5 m wykonanie podstawowych badań geofizycznych Aparaturą Halliburton opróbowanie air - liftem piaszczystego poziomu wodonośnego utworów jury dolnej w interwale 635 - 650m. Solanka podczas opróbowywania powinna być gromadzona w szczelnych zbiornikach naziemnych, a następnie zutylizowana przez Wykonawcę. opróbowanie rurowym próbnikiem złoża wapieni oolitowych w utworach pstrego piaskowca wykonanie kwasowania (wanna kwasowa) usunięcie cieczy poreakcyjnej air-liftem zafiltrowanie otworu w interwale 608-840m filtrem rurowo - prętowym typ Johnson ø 6 5/8 ( w tym ok. 20 m części roboczej) z obsypką żwirową o granulacji 0,8 - 1,4 mm; z pakerem nad wieszakiem wykonanie płukania bocznego filtra wykonanie profilowania średnicy (MIT -24) po zafiltrowaniu otworu. wykonanie pompowania oczyszczającego i pomiarowego pompą głębinowąlub air-filtrem; czas trwania pompowania ok. 5 godzin, stabilizacja zwierciadła wody po zakończeniu pompowania, ciągły pomiar parametrów hydrogeologicznych w czasie pompowania i po jego zakończeniu. Solanka z pompowań powinna być gromadzona w szczelnych zbiornikach naziemnych i kolejno zutylizowana przez Wykonawcę. Natomiast po określeniu dokładnej wydajności ujętej warstwy wodonośnej Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania, uzgodnienia w odpowie wykonania podziemnego, szczelnego i zbrojonego zbiornika zrzutowego na potrzeby projektowanej tężni. Solanka utylizowana będzie zgodnie z założeniami zawartymi w operacie wodnoprawnym. Wariant II ( ujęcie poziomu wodonośnego z utworów jury dolnej) zlikwidowanie otworu w interwale 840-680 m poprzez zasypanie wykonanie kwasowania (wanny kwasowej) w wyznaczonym interwale utworów jury dolnej usunięcie cieczy poreakcyjnej air-liftem zafiltrowanie otworu w interwale 608-680 m filtrem rurowo - prętowym typ Johnson ø 6 5/8 ( w tym ok. 30 m części roboczej) z obsypką żwirową o granulacji 0,8 - 1,4 wykonanie płukania bocznego filtra wykonanie profilowania średnicy (MIT -24) po zafiltrowaniu otworu wykonanie pompowania oczyszczającego i pomiarowego pompą głębinową lub air liftem, odprowadzenie solanki jak w wariancie I zamontować głowicę zaazotować otwór W przypadku nie uzyskania zadowalających wyników z utworów pstrego piaskowca i jury dolnej : zlikwidowanie otworu w interwale 840-470 m poprzez wykonanie korka cementacyjnego sperforowanie rury 9 5/8 w interwale 430-460 m wykonanie kwasowania (wanny kwasowej) usunięcie cieczy poreakcyjnej air-liftem do szczelnych zbiorników wykonanie pompowania oczyszczającego i pomiarowego pompą głębinową lub air - liftem zamontować głowicę zaazotować otwór Konstrukcja projektowanego otworu wiertniczego GZ - 1 0-40 m świder ø 558 mm 40-380 m świder ø 438 mm 380-635 m świder ø 311 mm (w tym w interwale 430 - 460 m ok. 30 m koronka ø 216) 635- 840 m świder ø 216 + koronka ø 216 mm (ok. 50 m rdzeniowania) Zarurowanie otworu GZ-1: 0 -40 m rury stalowe ø 18 5/8 cementowane do wierzchu 0 -380 m rury stalowe ø13 3/8 cementowane do wierzchu 0 -635 m rury stalowe ø 9 5/8 cementowane w interwale 635 - 470 m Wariant I (ujęcie poziomu wodonośnego z utworów pstrego piaskowca) 608-840 m filtr rurowo - prętowy typ Johnson ø 6 5/8 ( w tym ok. 20 m części roboczej) z obsypką żwirową o granulacji 0,8 - 1,4 mm; z pakerem nad wieszakiem Wariant II ( ujęcie poziomu wodonośnego z utworów jury dolnej) 608 - 680 filtr rurowo - prętowy typ Johnson ø 6 5/8 ( w tym ok. 30 m części roboczej) z obsypką żwirową o granulacji 0,8 - 1,4 mm 1.2 Zakres projektowanych prac i badań w otworze GZ-2 Interwał: 0 - 40 m - odwiercenie otworu średnicą ø 438 mm - zarurowanie otworu rurami ø13 3/8 i zacementowanie do wierzchu - płuczka bentonitowa obrabiana KCM (karboksymetylocelulozą) o nazwie POLOFIX - pobieranie prób okruchowych, co 5 m Interwał: 40 - 420 m - odwiercenie otworu średnicą ø 311 mm - zarurowanie otworu rurami ø9 5/8 w interwale 0-420 m i zacementowanie do wierzchu - po stójce na związanie cementu (3 doby) wykonanie próby szczelności w celu sprawdzenia stanu zacementowania rur ø9 5/8 , - płuczka polimerowo - potasowa (PHPA/KCl) - pobieranie prób okruchowych, co 5 m, Interwał: 420 - 480 m - odwiercenie otworu średnicą ø 216 mm - płuczka polimerowa z blokatorami węglanowymi - wykonanie podstawowych badań geofizycznych stwierdzających stan techniczny otworu - wykonanie pompowania oczyszczającego i pomiarowego pompą głębinową; czas trwania pompowania ok. 5 godzin, stabilizacja zwierciadła wody po zakończeniu pompowania, ciągły pomiar parametrów hydrogeologicznych w czasie pompowania i po jego zakończeniu - zafiltrowanie otworu w interwale 398-480 m filtrem rurowo - prętowym typ Johnson ø 6 5/8(w tym ok. 30 m części roboczej) z obsypką żwirową o granulacji 0,8 - 1,4 mm; Długość całkowita filtra i głębokość jego posadowienia określona zostanie po wykonanej analizie materiałów geofizycznych, uwzględnieniu faktycznego profilu litologicznego, wyników badań fizyko - chemicznych skał i wykonanych badań hydrogeologicznych. - wykonanie płukania bocznego filtra - wykonanie profilowania średnicy (MIT -24) po zafiltrowaniu otworu - zamontować głowicę - zaazotować otwór Konstrukcja projektowanego otworu GZ -2 0-40 m świder ø 438 mm 40-420 m świder ø 311 mm 420- 480 m świder ø 216 mm Zarurowanie otworu GZ-2: 0 -40 m rury ø13 3/8 0 -420 m rury ø 9 5/8 396-480 m filtr rurowo - prętowy typ Johnson ø 6 5/8 (w tym ok. 30 m części roboczej) z obsypką żwirową o granulacji 0,8 - 1,4 mm Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony został w projekcie prac geologicznych - stanowiącym załączniki nr 10 i 11 oraz w opisie kosztorysu ofertowego - stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Każdy z Wykonawców winien odwiedzić miejsce budowy celem sprawdzenia warunków placu budowy, warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania zamówienia. Koszty wizji lokalnej miejsca przewidzianego do realizacji poniesie Wykonawca. W ramach wykonywanych robót Wykonawca zobowiązany będzie do : zapewnienia obsługi geodezyjnej niezbędnej do wykonania zamówienia poprzez zamierzenie otworów i opracowanie operatu geodezyjnego, prowadzenia pomiarów hydrologicznych, przy czym metodyka badań i pomiarów zastosowana przez Wykonawcę musi zapewnić uzyskanie wyników w pełni dokumentujących stan rzeczywisty oraz odpowiadać w tym zakresie normom i przepisom, prowadzenia badań geofizycznych, po określeniu dokładnej wydajności warstwy wodonośnej otworu GZ-1 oraz z założeniami zawartymi w operacie wodnoprawnym Wykonawca zobowiązany będzie do zaprojektowania, uzgodnienia dokumentacji technicznej i wykonania podziemnego, szczelnego zbiornika żelbetowego zrzutowego na potrzeby projektowanej tężni i ewentualnego przyłącza do projektowanego kolektora sanitarnego, organizacji i zagospodarowania placu budowy, ubezpieczenia budowy, utrzymania i likwidacji placu budowy, odtworzenie stanu pierwotnego dróg, dojazdów, uporządkowanie terenu po zakończeniu robót itp..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.55.00-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 6.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do przetargu wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych). Wadium powinno być wniesione najpóźniej do dnia 29.03.2010 r do godz. 10.00, tj.: do terminu składania ofert 2. Wadium może być wnoszone w następujących formach: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r Nr 42, poz. 275) 3. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego : PKO BP S.A. O/ EŁK 89 1020 4724 0000 3602 0007 6463 5. Oferta, która nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczona z dalszego postępowania. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust.4a ustawy. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zaleca się wskazanie w ofercie nr rachunku bankowego, na który należy dokonać zwrotu. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynikało to z przyczyn nieleżących po jego stronie; 11.Wykonawca traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego, jeżeli: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się nie możliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
-
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
-
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, zamawiający wymaga, by wykonawca wykazał że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał minimum jedną robotę, polegającą na wykonaniu dwóch otworów badawczych o głębokości każdego otworu nie mniejszej niż 400m lub dwie roboty, z których każda polegała na wykonaniu jednego otworu badawczego o głębokości nie mniejszej niż 400m. Łączna wartość wykazywanych robót musi wynosić nie mniej niż 6 000 000 zł brutto z zastrzeżeniem, że przynajmniej jedna wykazana robota jest o wartości minimum 4 000 000,00 zł brutto.
-
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, zamawiający wymaga, by wykonawca wykazał, że dysponuje minimum: urządzeniem wiertniczym z systemem oczyszczania płuczki, posiadającym co najmniej : sita wibracyjne linearne, mud cleaner, wirówkę, stacją flokulacyjną z chemicznymi materiałami serwisowymi( flokulantami), serwisem cementacyjnym stosującym technologię cementowania rur okładzinowych lekkimi zaczynami cementowymi ( z dodatkiem mikrosfery).
-
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający wymaga, by wykonawca wykazał, że dysponuje minimum: jedną osobą, która posiada kwalifikacje wymagane od osób kierownictwa i dozoru ruchu zakładu wydobywającego otworami wiertniczymi solanki, wody lecznicze i termalne, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 11 czerwca 2002 r. w sprawie kwalifikacji wymaganych od osób kierownictwa i dozoru ruchu zakładów górniczych, mierniczego górniczego i geologa górniczego oraz wykazu stanowisk w ruchu zakładu górniczego, które wymagają szczególnych kwalifikacji (Dz.U. z 2002 r., Nr 84, poz. 755 z późn. zm.). Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym i osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia do wykonania zamówienia, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 i 3 Ustawy, polega na wiedzy i doświadczeniu oraz potencjale technicznym i osobach zdolnych do wykonania zamówienia, innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy, wymaga się wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w Rozdziale III ust. 2 lit. b i c niniejszej SIWZ.
-
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej, zamawiający wymaga, by wykonawca wykazał co najmniej że: posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 3000 000,00 PLN, posiada aktualną polisę ubezpieczeniową lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie niższą niż 3 500.000,00 PLN. Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy - Prawo zamówień publicznych, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, wymaga się wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale III ust. 2 lit. d niniejszej SIWZ.
-
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
-
wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
-
wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
-
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
-
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
-
informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
-
-
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
-
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
-
aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
-
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
-
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
-
opis urządzeń technicznych, instrukcję obsługi oraz środków stosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług oraz opis zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
6. Kopia dowodu wniesienia wadium. 7. Kosztorys ofertowy załącznik nr 2 do SIWZ;
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Zamawiający działając w oparciu o art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych określa następujące okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty: a)zmiana terminu realizacji zamówienia z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, b)zmiana (w tym zwiększenie/zmniejszenie) zakresu zamówienia - w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie przygotowywania siwz (np. zmiana unormowań prawnych, wytycznych, wystąpienia zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie zamówienia w zakresie wskazanym w siwz i umowie nie leży w interesie publicznym, zmiany są korzystne dla Zamawiającego a także w przypadku wystąpienia usług dodatkowych koniecznych do wykonania umowy i/lub usług zamiennych (termin i zakres), c)zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad realizacją przedmiotu umowy - w przypadku niemożności pełnienia przez nich powierzonych funkcji (np. zmiana pracy, rezygnacja, inne zdarzenia losowe, zmiany organizacyjne stron itp.) d)wystąpienie oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy, e)zmiana warunków płatności - w przypadku konieczności dostosowania warunków płatności do wymagań określonych przez instytucję współfinansującą zadanie. 2.Zmiany o których mowa w ust. 1 dopuszczone będą wyłącznie pod warunkiem złożenia wniosku przez Wykonawcę i po akceptacji przez Zamawiającego. 3.W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.goldap.pl; www.goldap.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Gołdapi Plac Zwycięstwa 14, 19 - 500 Gołdap.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.03.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Gołdapi Plac Zwycięstwa 14, 19 - 500 Gołdap, sekretariat I piętro.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Numer ogłoszenia: 66037 - 2010; data zamieszczenia: 25.03.2010
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 55581 - 2010 data 12.03.2010 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Gołdap, Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 087 6156000, fax. 087 6150800.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.2) Tekst, który należy dodać:
-
Miejsce, w którym należy dodać tekst: II.1.3).
-
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: W Interwale: 635-840m Wariant I - usuwa się następujący zapis: Natomiast po określeniu dokładnej wydajności ujętej warstwy wodonośnej Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania, uzgodnienia w odpowie wykonania podziemnego, szczelnego i zbrojonego zbiornika zrzutowego na potrzeby projektowanej tężni. Solanka utylizowana będzie zgodnie z założeniami zawartymi w operacie wodnoprawnym. oraz w akapicie: W ramach wykonywanych robót Wykonawca zobowiązany bedzie do: usuwa się następujący zapis: -po określeniu dokładnej wydajności warstwy wodonośnej otworu GZ-1 oraz z założeniami zawartymi w operacie wodnoprawnym Wykonawca zobowiązany będzie do zaprojektowania, uzgodnienia dokumentacji technicznej i wykonania podziemnego, szczelnego zbiornika żelbetowego zrzutowego na potrzeby projektowanej tężni i ewentualnego przyłącza do projektowanego kolektora sanitarnego,.
-
Miejsce, w którym należy dodać tekst: III.1).
-
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: 4a. Wadium wnoszone w formie poręczeń bankowych, gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych tj.: określonych w art. 45 ust. 6. pkt. 2), 3), 4) i 5) ustawy należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego w Gołdapi, I piętro pokój nr 16 do wyznaczonego terminu składania ofert tj.: do dnia 1 kwietnia 2010 r. godz. 10.00 Zmienia się termin składania wadium na dzień 1 kwietnia 2010r. do godz. 10.00 ze względu na przedłużenie terminu składania ofert..
-
Miejsce, w którym należy dodać tekst: IV.4.4).
-
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: Zmienia się termin składania ofert na 1 kwietnia 2010 r. godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Gołdapi Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap, sekretariat I piętro..