ogłoszenie o zamówieniu na usługi w trybie przetargu nieograniczonego - Prowadzenie nadzoru inwestycyjnego - inżyniera kontraktu w ramach realizacji projektu pn.: Rozwój funkcji uzdrowiskowej w Gołdapi poprzez urządzenie plaży i budowę parków: zdrojowego i kinezyterapeutycznego, Wykonanie odwiertu solankowego i budowę tężni w parku zdrojowym w Gołdapi, Budowę pijalni wód mineralnych w uzdrowisku Gołdap z wykonaniem podziemnego ujęcia wód leczniczych

 

Gołdap: Prowadzenie nadzoru inwestycyjnego - inżyniera kontraktu w ramach realizacji projektu pn.: Rozwój funkcji uzdrowiskowej w Gołdapi poprzez urządzenie plaży i budowę parków: zdrojowego i kinezyterapeutycznego, Wykonanie odwiertu solankowego i budowę tężni w parku zdrojowym w Gołdapi, Budowę pijalni wód mineralnych w uzdrowisku Gołdap z wykonaniem podziemnego ujęcia wód leczniczych.
Numer ogłoszenia: 298292 - 2010; data zamieszczenia: 20.09.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gołdap , Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 087 6156000, faks 087 6150800.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.goldap.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prowadzenie nadzoru inwestycyjnego - inżyniera kontraktu w ramach realizacji projektu pn.: Rozwój funkcji uzdrowiskowej w Gołdapi poprzez urządzenie plaży i budowę parków: zdrojowego i kinezyterapeutycznego, Wykonanie odwiertu solankowego i budowę tężni w parku zdrojowym w Gołdapi, Budowę pijalni wód mineralnych w uzdrowisku Gołdap z wykonaniem podziemnego ujęcia wód leczniczych..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Do obowiązku inspektora nadzoru inwestycyjnego - inżyniera kontraktu, należeć będzie pełnienie tej funkcji obejmującej m.in.: zarządzanie, monitoring i kontrolę wykonywania umowy na roboty budowlane pod względem technicznym, finansowym, organizacyjnym i czasowy. Prowadzenie nadzoru inwestorskiego nad projektem zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawa Budowlanego (t.j. - Dz. U. Nr 156, poz. 1118 z 2006 r. z późn. zm.) i innymi obowiązującymi w tej dziedzinie przepisami. Nadzór powinien być prowadzony przez skoordynowany zespół złożony ze specjalistów branżowych posiadających stosowne uprawnienia, do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. Wykonawca zobowiązany będzie do podejmowania działań wynikających z przepisów prawa, promocji i stosowania wytycznych dotyczących projektów realizowanych w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, a stosowanie których umożliwi Zamawiającemu prawidłową realizację przedmiotu zamówienia współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej . Podejmowanie decyzji i branie odpowiedzialności za nie, we wszystkich sprawach związanych z jakością robót, zatwierdzaniem i oceną jakości materiałów, postępem robót, a ponadto w sprawach związanych z interpretacją dokumentacji projektowej oraz w sprawach dotyczących akceptacji wypełniania warunków umowy przez wykonawcę robót budowanych. Wykonawca pełnić będzie obowiązki i funkcję Inspektora Nadzoru Inwestorskiego zgodnie z definicją określoną Prawem Budowlanym (Rozdział 3 art. 25, 26 i 27) oraz reprezentować będzie Inwestora w trakcie realizacji projektu którego postępowanie dotyczy. W ramach pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru w skład podstawowych obowiązków wchodzą: a) na etapie prowadzenia robót budowlano - montażowych: prowadzenie ogólnego nadzoru nad realizacją robót i ich finansowaniem zgodnie z harmonogramem robót; stałe uczestniczenie w naradach technicznych problemowych i innych organizowanych przez wszystkie strony procesu inwestycyjnego; wydawanie zgody na wykonanie robót dodatkowych po uprzedniej konsultacji z zamawiającym; podejmowanie wszelkich racjonalnych działań umożliwiających prawidłową realizację harmonogramu; prowadzenie nadzoru technicznego nad realizacją robót, zgodnie z prawem budowlanym; stałe konsultowanie i fachowe doradzanie na rzecz Inwestora Bezpośredniego; prowadzenie rozliczeń związanych z realizacją, opracowywanie dokumentów rozliczeniowych, sprawozdań i innych dokumentów wymaganych przy realizacji inwestycji dotowanych z budżetu państwa i funduszy strukturalnych ; współpraca z Inwestorem Bezpośrednim, jednostką projektową i wykonawczą w okresie realizacji inwestycji; podejmowanie czynności mających na celu ochronę interesów Inwestora; pełnienie funkcji koordynacyjnych na budowie; sprawowanie nadzoru nad kompleksową realizacją inwestycji zgodnie z Prawem Budowlanym (Rozdział 3 art. 25, 26, 27) oraz zasadami działania inspektora nadzoru, a w szczególności: kontrola jakości wykonanych prac budowlano - montażowych zgodności robót z projektem i pozwoleniem na budowę, obowiązującymi przepisami i normami, przepisami techniczno - budowlanymi oraz zasadami bezpieczeństwa w toku budowy; sprawdzanie posiadania przez wykonawcę odpowiednich dokumentów (atestów, świadectw jakości wyników badań) dotyczących materiałów i urządzeń; kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywania w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego wykonania i wyceny robót; kontrola jakości wykonanych prac; sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w prowadzonych próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowywanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania; rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku prowadzenia robót, a w razie potrzeby zaciąganie opinii autora projektu bądź rzeczoznawców; ustanowienie inspektorów nadzoru inwestorskiego wszystkich niezbędnych branż, posiadających uprawnienia i doświadczenie w nadzorowaniu inwestycji; bieżące prowadzenie rozliczeń finansowych z projektantami, wykonawcą, dostawcami usług i towarów oraz sprawdzanie kalkulacji wycen i faktur; bieżące informowanie Inwestora o postępie robót na budowie i ewentualnych trudnościach w jej realizacji; zorganizowanie i dokonanie przy współudziale Inwestora odbiorów częściowych i końcowego oraz protokolarne przekazanie Inwestorowi zrealizowanego zakresu inwestycji; sporządzenie wniosków o zapłatę kar umownych przez wykonawcę za nieterminowe wykonanie przedmiotu umowy; opracowanie końcowego rozliczenia prac budowlano - instalacyjnych oraz inwestycji wystawienia dowodów PT w terminie 30 dni od daty końcowego odbioru oraz przedłożenie Inwestorowi oświadczenia o usunięciu przez wykonawcę ewentualnych usterek stwierdzonych przy odbiorze; b) po zakończeniu robót budowlano - montażowych: wykonanie czynności wynikających z praw i obowiązków gwarancji i rękojmi łącznie z uczestnictwem w komisjach powołanych przez Inwestora do oceny jakości robót w okresie rękojmi i gwarancji; zawiadamianie wykonawców o stwierdzonych wadach w ich robotach w okresie gwarancji i rękojmi; sporządzenie wniosków o zapłatę kar umownych za zwłokę w usunięciu usterek stwierdzonych w okresie gwarancji i rękojmi; sporządzenie protokółu pogwarancyjnego; uzyskanie w Starostwie Powiatowym pozwolenia na użytkowanie obiektu; W ramach robót budowlanych zostanie wykonany następującym zakres prac: Zadanie nr 1: Rozwój funkcji uzdrowiskowej w Gołdapi poprzez urządzenie plaży i budowę parków: zdrojowego i kinezyterapeutycznego. Zakres rzeczowy inwestycji obejmuje szereg zadań inwestycyjnych składających się na urządzenie parku zdrojowego, parku kinezyterapeutycznego oraz urządzenie innych obiektów rekreacyjnych wzbogacających i uzupełniających funkcję uzdrowiskową. Inwestycje lokalizują się w ciągu od centrum miasta (strefa uzdrowiskowa A), poprzez korso łączące centrum ze strefą uzdrowiskową położoną nad jeziorem (strefa uzdrowiskowa B). Wszystkie 3 główne zadania usytuowane zostaną na gruntach należących do gminy a liczba działek geodezyjnych przekracza 40, zgodnie z wykazem w załączniku. Zadanie I- Park zdrojowy obejmuję budowę mola jako pomostu pływającego z częścią podwyższoną i zadaszoną dla ratowników, urządzenie zieleni parkowej z ciągami pieszymi wzdłuż linii brzegowej jeziora Gołdap i promenadę parku o długości 1850 m przeznaczoną dla ruchu pieszego., rowerowego, a także dla pojazdów poruszających się dla potrzeb uzdrowiska. Promenadę charakteryzuje jezdnia z nawierzchnią ze starobruku o szer. 6,4 m z elementami uspokojenia ruchu, obustronne chodniki szer. 1,5 m, obustronne ciągi pieszo-rowerowe o szer. 1,5 m, oświetlenie na 72 słupach, pasy zieleni, kanalizacja odwodnieniowa o dł. 2486,5 m, uzbrojenie w sieć wodociągową o łącznej dł. 1636 m, sieć kanalizacji sanitarnej, jak też pełne oznakowanie obiektów. Jest także zadanie uzupełniające przebudowy kolidujące z trasą kabla energetycznego na dł. 520 m i przestawienie jednego słupa telekomunikacyjnego. Zadanie II - Park kinezyterapeutyczny składa się z urządzenia skweru kinezyterapeutycznego w centrum miasta (wyposażenie w urządzenia rehabilitacji dla dorosłych, wybudowanie wielofunkcyjnego zegara słonecznego, wykonanie nowej aranżacji zieleni, zmodernizowanie ciągów pieszych i parkingi i oświetlenia, wprowadzenie nowych elementów małej architektury). Kolejnym elementem parku będzie budowa oświetlonego korso na odcinku od ul. Ustronie do ul. Wczasowej dla ruchu pieszego i rowerowego, o dł. 1820 m. Korso przebiegać będzie po śladzie zlikwidowanej kolejki wąskotorowej i przez zaprojektowaną kładkę nad rzekę. Następnym elementem Parku jest budowa ciągu pieszo-rowerowego, oświetlonego o dł. 946,5 m i szer. 2,0 m, z pasem zieleni i odwodnieniem o nawierzchni z kostki brukowej, łącznie z małą architekturą (ławki stojaki na rowery, pojemniki na odpady). Zadanie III-urządzenie kąpieliska nad Jeziorem Gołdap, plaży oraz modernizacja i dobudowa budynku na funkcje obsługi. Powierzchnia utworzonego kąpieliska wyniesie 618 mA. Plaża będzie zawierał prócz części piaszczystej również urządzony teren zieleni oraz ścieżki spacerowe. Kolejnym elementem będzie przebudowa, adaptacja istniejącego parterowego budynku na przechowalnie sprzętu wodnego dla służb ratownictwa i jako wypożyczalnia. W dobudowanej części o konstrukcji drewnianej znajdzie lokalizację punkt informacyjny o usługach uzdrowiskowych, punkt pierwszej pomocy medycznej, zaplecze socjalne dla ratowników wodnych, przebieralnia, sanitariaty. Będzie również zadaszony taras widokowy. Obiekt zostanie uzbrojony w instalacje i związane z tym przyłącza niezbędnych mediów. Budynek nie będzie ogrzewany a użytkowany będzie jedynie w sezonie letnim. Dla wszystkich przedstawionych zadań nie będzie barier dostępu osób niepełnosprawnych. Teren zaprojektowanej inwestycji obejmuje obszar położony głównie po północno-wschodniej stronie miasta Gołdap w strefie uzdrowiskowej usytuowanej przy jeziorze Gołdap. Funkcjonalnie sąsiadować będzie z pijalnią wód leczniczych, promenadą nad jeziorem a poprze korso a także ulicę Wczasową i Stadionową skomunikowane będzie z parkiem kinezyterapeutycznym w centrum miasta. Przyjęte rozwiązanie techniczne i technologiczne oparte zostały na technologii wykorzystujących naturalne materiały kamień, ceramikę, stal i drewno, unikając materiałów nowoczesnych. Przy projektowaniu rozwiązań technicznych wzorowano się na uznanych w Polsce i poza jej granicami sprawdzonych wzorów estetycznych i użytkowych. Zadanie nr 2: Wykonanie odwiertu solankowego i budowę tężni w parku zdrojowym w Gołdapi. Zakres rzeczowy projektu obejmuję budowę tężni solankowych, wykonanie odwiertu studziennego celem zasilenia tężni wodą leczniczą jak również sieci wód solankowych, instalacji elektrycznej i odgromowej, kanalizacji deszczowej oraz urządzenie terenu przy tężniach. Całkowita powierzchnia terenu w/w inwestycji to 9274m2 i obejmuje działki geodezyjne o nr 9/3, nr 13 oraz nr 17. Odwiert wody podziemnej zlokalizowany będzie na odległości 25 m od tężni. Tężnie solankowe będą dwukondygnacyjnymi budowlami z drewna świerkowego i gałęzi z krzewów śliwy tarniny, wysokości ok. 8 m, wsparte na fundamentach żelbetonowych. Tężnie zostano częściowo przykryte dachem wysokim tj. klatki schodowe, przejścia pod tężniami oraz pomosty na koronie tężni. Wokół tężni urządzone zostaną ścieżki spacerowe, chodniki, place jak również parking dla samochodów osobowych. Wszystkie obiekty za wyjątkiem pomostów widokowych posiadają dostęp dla osób niepełnosprawnych. Zaprojektowano nieregularną kompozycję z wysokiej i niskiej zieleni, otaczającą projektowane tężnie solankowe, a także minimalistyczną kompozycję z krzewów iglastych, traw ozdobnych, głazów narzutowych i otoczaków na dziedzińcu tężni. Wokół terenu przeznaczonego pod tężnie zaprojektowano trawniki dywanowe będące dopełnieniem kompozycji oraz stanowiące doskonałe tło dla grup drzew i krzewów. Powierzchnia wszystkich terenów komunikacyjnych zajmie 3820 m2, w tym parking 851m2, chodnik 106 m2 i nawierzchnia z kruszywa łamanego- 2863m2. Układ rozprowadzanej solanki stworzy warunki kuracji inhalacyjnej poprzez wytworzenie wokół tężni środowiska rozpylonej cieczy. Spływające po gałązkach tarniny wody solne, poprzez nasłonecznienie i działanie wiatru będą rozpylane tworząc unoszące się aerozole zawierające jod, brom, magnez, wapń, krzem i potas. Z kolei instalacja elektryczna służyć będzie celom oświetleniowym i gospodarczym. Sieć wód solankowych, ciśnieniowa i grawitacyjna zapewni obieg wód od odwiertu do instalacji tężni. Solanka w stanie uzdatnionym w stacji pomp doprowadzona będzie do drewnianych koryt pod pomostami i rozprowadzona do poszczególnych komór. Dozowanie odbędzie się mechanicznie z pomocą zaworów pływakowych . Spływ solanki będzie dalej grawitacyjny. Odwiert wody solankowej sięgnie głębokości 840 m docierając do zasobów z utworów mezozoicznych. Otwór oznaczony symbolem GZ-1 wykonany zostanie metodą mechaniczną-obrotową przy użyciu płuczki polimerowej. Konstrukcja studni obejmuje rury prowadnikowe, okładzinowe i eksploatacyjne oraz filtr. Podczas wiercenia prowadzone będą badania geograficzne celem pozyskania danych geologicznych do kolejnych głębokości. Teren zaprojektowanej inwestycji obejmuje obszar położony po północno-wschodniej stronie miasta Gołdap w strefie uzdrowiskowej usytuowanej przy Jeziorze Gołdap. Funkcjonalnie sąsiadować będzie z pijalnią wód leczniczych, promenadą nad jeziorem a poprzez korso a także ulicę Wczasową i Stadionową skomunikowane będzie z parkiem kinezyterapeutycznym w centrum miasta. Przyjęte rozwiązanie techniczne i technologiczne oparte zostały na technologii tradycyjnej, konstrukcjach wykorzystujących głównie drewno, opartej o inne naturalne materiały. Według tej technologii w Europie funkcjonuje dotychczas zaledwie 7 takich instalacji, w tym w Polsce 3. Zadanie nr 3: Budowę pijalni wód mineralnych w uzdrowisku Gołdap z wykonaniem podziemnego ujęcia wód leczniczych Zakres rzeczowy projektu obejmuje budowę pijalni wód mineralnych oraz wykonanie odwiertu o głębokości 480 m. Teren projektowanej inwestycji obejmuje obszar położony w północno-wschodniej stronie miasta i jest zlokalizowana pomiędzy urządzonymi terenami sportowymi miasta a Jeziorem Gołdap. Przedmiotowy teren położony jest w obszarze jurysdykcji obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zatwierdzonego uchwałą XLIV/275/2006 z 26 lipca 2006 r. Rady Miejskiej w Gołdapi. Powiązania komunikacyjne z centrum miasta odbywają się przez ulicę Wczasową i Stadionową. Pijalnia będzie nowopowstałym budynkiem parterowym, niepodpiwniczonym o całorocznym użytkowaniu o powierzchni 591,8 m2 i kubaturze 3355 m3. W budynku znajdą się m.in. pijalnia wód mineralnych (ok. 162 m2) i pomieszczenie mini tężni (ok. 161 m2). Budowa budynku będzie realizowana w technologii tradycyjnej z elementami technologii uprzemysłowionej. Wszystkie wejścia do budynku będą dostępne dla osób niepełnosprawnych. Budynek będzie pełnił w kompleksie parku zdrojowego główną funkcję ogólnodostępnego zakładu leczniczego, spożywania różnego rodzaju wód mineralnych, w tym pochodzenia lokalnego oraz inhalacji polegającej na wziewaniu solanek do układu oddechowego w specjalnych pomieszczeniach przy pomocy odpowiednich urządzeń. Towarzyszyć mu będzie niezbędne zaplecze obsługi technicznej. Obiekt i teren wokół niego będą monitorowane. Przewiduje się możliwość obsługi ok. 40 kuracjuszy jednocześnie. Użytkownicy będą korzystać z możliwości konsumpcji wód mineralnych pochodzenia miejscowego z pobraniem w kranach lub butelkowanych z innych uzdrowisk. Możliwe będzie także zażywanie zabiegów w mini-tężni. Budynek będzie wyposażany w następujące instalacje: wody zimnej, wody ciepłej, kanalizacji sanitarnej, wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, c.o. (źródło ciepła: centrala pompy cieplnej), elektryczną (siłowa, gniazd wtykowych, oświetlenia, odgromowa, połączeń wyrównawczych), słaboprądowe (instalacja telewizji przemysłowej), zamkniętą sieć wód solankowych. W sąsiedztwie pijalni zostanie wybudowany parking z drogami manewrowymi, miejscami postojowymi, a także place manewrowe i chodniki. Ogólna powierzchnia urządzeń komunikacyjnych wynosi 1348 m2, w tym nawierzchnia jezdna z kostki brukowej 1054 m2, nawierzchnia piesza z kostki brukowej 294 m2 i zieleńce 84 m2. W budynku przewidziano wykonanie wentylacji wyciągowej składającej się z wentylatora wyciągowego dachowego, wentylatora łazienkowego, nasad kominowych obrotowych. Zaprojektowano kanały i kształtki z blachy ocynkowanej. Do ogrzewania budynku pijalni będzie wykorzystana instalacja wodna, grzejnikowa włączona do rozdzielaczy co w pomieszczeniu centrali ciepła. Przewiduje się także instalację pomp ciepła, które wyposażone będą w moduły klimatyzacyjne, gdyż latem obieg grzejników podłogowych pracować będzie jako instalacja chłodnicza. Dla potrzeb dodatkowej rekreacji kuracjuszy przy budynku pijalni projektuje się tzw. Tarasy wodne. Będą to płytkie baseny napełnione solanką w obiegu zamkniętym. Budynek będzie posiadał zamknięto sieć wód solankowych, których instalacja technologiczna będzie miała długość 118 m. Solanka będzie odprowadzana z basenów solankowych. Odwiert wody solankowej sięgnie głębokości 480 m. Odwiert oznaczony symbolem GZ-2 zostanie wykonany metodą mechaniczno-obrotową przy użyciu płuczki polimerowej, emulsyjnej. Konstrukcja studni obejmuje rury prowadnikowe, okładzinowe i eksploatacyjne oraz filtr. Wykonawcy przed złożeniem oferty powinni zapoznać się z dokumentacją dostępną w Urzędzie Miejskim w Gołdapi, Pl. Zwycięstwa 14. Dokumentacja techniczna - projektowa, która jest w posiadaniu Zamawiającego i będzie udostępniona (wypożyczana) Wykonawcom bezpłatnie do sporządzenia oferty, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu jej wypożyczenia..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00-9.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Przystępując do przetargu wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 5000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). Wadium powinno być wniesione najpóźniej do dnia 29.09.2010 r. do godz. 10.00, tj.: do terminu składania ofert

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu uznania, że wykonawca spełnia warunek wiedzy i doświadczenia, zamawiający wymaga by wykonawca wykazał się przeprowadzeniem 3 usług nadzoru inwestorskiego w zakresie objętym zamówieniem w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane należycie, przy czym Zamawiający za usługi nadzoru inwestorskiego uzna: - wykonanie co najmniej 3 usług nadzoru inwestorskiego, w tym 1 usługi prowadzonej nad inwestycją współfinansowaną ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, o wartości usługi nadzoru w wysokości 100 000,00 zł każda. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych, polega na wiedzy i doświadczeni, innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy, wymaga się by Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany był udowodnić zamawiającemu w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający wymaga, by wykonawca wykazał co najmniej, że dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do nadzorowania i kierowania robotami budowlanymi tj: jedną osobą, która posiada uprawnienia do nadzorowania kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub inne uprawnienia umożliwiające wykonanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności, jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do nadzorowania i kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - inżynieryjnej w zakresie budowy dróg lub inne uprawnienia umożliwiające wykonanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane specjalności budowy dróg jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do nadzorowania i kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności, jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlanymi do nadzorowania i kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 3 Ustawy, polega na potencjale technicznym i osobach zdolnych do wykonania zamówienia, innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy, wymaga się wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w Rozdziale III ust. 2 lit. c niniejszej SIWZ, przez te podmioty.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej, zamawiający wymaga, by wykonawca wykazał co najmniej że: posiada rachunek bankowy, potwierdzający posiadanie środków finansowych lub zdolność kredytową w wysokości 200 000,00 zł jest ubezpieczony w zakresie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie niższej niż 300 000 zł Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy - Prawo zamówień publicznych, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, wymaga się wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale III ust. 2 lit. d niniejszej SIWZ, przez te podmioty.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie

    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Kopia dowodu wniesienia wadium.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający działając w oparciu o art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych określa następujące okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty: a) w trakcie wykonywania przedmiotu umowy wystąpią zdarzenia losowe o charakterze siły wyższej, termin zostanie przesunięty o czas przerwy na usunięcie ich skutków, b) zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad realizacją przedmiotu umowy - w przypadku niemożności pełnienia przez nich powierzonych funkcji (np. zmiana pracy, rezygnacja, inne zdarzenia losowe, zmiany organizacyjne stron itp.) c) wystąpienie oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.goldap.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Gołdapi, Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap, pokój nr 28..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.09.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Gołdapi, Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap, I piętro, sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

 

Lista załączników do przetargu

  1. siwz-20.09.2010.pdf
  2. zalaczniki-od-nr-1-do-nr-7.doc
Autor: Jolanta Sztabińska
Data utworzenia: 20-09-2010 13:06:53
Autor edycji: Jolanta Sztabińska
Data edycji: 20-09-2010 13:14:12