Odpowiedź na zapytanie do przetargu nieograniczonego na Zaciągnięcie kredytu przez Gminę Gołdap z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

wg. właściwości

 

 

Fn-ZP.272.13.7.2011                                                                                                                               Gołdap, dn. 02.06.2011 r.

 

 

Dotyczy: Przetargu nieograniczonego pn.: Zaciągnięcie kredytu przez Gminę Gołdap z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

 

Gmina Gołdap na podstawie art. 38 ust. 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj.: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zmian.) udziela odpowiedzi na pytania zawarte w piśmie z dnia 23.05.2011 r., (otrzymanego faksem w dniu 25.05.br.):

 

Treść zapytania:

W nawiązaniu do ogłoszenia dotyczącego przetargu „Zaciągnięcie kredytu przez Gminę Gołdap z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań, prosimy o przesłanie poniższych dokumentów:

 

1) Zaświadczenie o nadaniu nr REGON

 

Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON z dnia 15.01.2008 r. - dokument PDF w załączeniu

 

2) Dokumenty potwierdzające upoważnienie przedstawicieli JST do podpisania umowy kredytu i ustanawiania zabezpieczeń

 

Zaświadczenie o wyborze Burmistrza z dnia 22 listopada 2010 r. - dokument PDF w załączeniu

Uchwała nr II/9/90 Rady Gminy i Miasta w Gołdapi z dnia 13 czerwca 1990 r. o powołaniu Skarbnika - dokument PDF w załączeniu

 

3) Wykaz instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z JST (z uwzględnieniem nazwy, numeru REGON i NIP),

 

  • Administracja Domów Mieszkalnych Spółka z o.o. w Gołdapi

Regon 790697099

NIP 8471383803

  • Przedsiębiorstwo Wodociągów i kanalizacji Spółka z o.o. w Gołdapi

Regon 790657082

NIP 8471383832

  • Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Spółka z o.o. w Gołdapi

Regon 790656898

NIP 8471383766

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4) Wykaz instytucji, w których JST korzysta z kredytów lub pożyczek (z podaniem nazwy instytucji, aktualnego zadłużenia, miesięcznego obciążenia, ostatecznego terminu spłaty)

 

Wykaz instytucji wg. stanu na III kw. 2010 r.

 

Instytucja kredytująca

Aktualne zadłużenie w zł

Rata kwartalna w zł

Termin spłaty

PKO BP O/ Ełk

343 794,80

171 897,40

30.09.2011

PKO BP O/Ełk

2 528 063,30

361 151,90

31.12.2012

BGK O/Olsztyn

8 880 769,00

253 736,00

31.12.2019

BGK O/Olsztyn

9 006 987,80

600 465,80

31.12.2014

BPS O/Ełk

113 206,71

47 910,70

31.12.2011

Bank Millenium O/Olsztyn

15 087 918,58

386 869,60

31.12.2020

BGK O/Olsztyn

159 857,45

62 000,00

30.09.2011

Razem

36 120 597,64

1 884 031,40

 

 

 

5) Ostatnia uchwała zmieniająca budżet Gminy wraz z załącznikami oraz ostatnia uchwała zmieniająca WPF z załącznikami

 

Ww. dokumenty znajdują się na:

http://bip.goldap.pl/pl/54272/1,19636/uchwala-nr-ix-54-2011-z-dnia-27-maja-2011-roku.html

http://bip.goldap.pl/pl/54313/0/uchwala-w-sprawie-zmian-wieloletniej-prognozy-finansowej-gminy-goldap-na-lata-2011-2032.html

 

 

6) Opinia RIO o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego i opinia RIO
o prawidłowości kwoty długu wynikającej z uchwały dotyczącej WPF

 

Ww. dokument znajduje się na: http://bip.goldap.pl/pl/52911/0/opinie-rio-w-sprawie-projektu-budzetu-na-2011-wpf-oraz sfinansowania-deficytu-budzetowego.html

 

 

7) Sprawozdania RB-NDS, RB-Z, RB-N, RB-27 S i RB-28 S za 2009r.,

 

Ww. dokument znajduje się na: http://bip.goldap.pl/pl/54232/1/kwartalna-informacja-o-wykonaniu-budzetu-i-kwartal.html

 

8) Sprawozdanie opisowe z wykonania budżetu roku 2010.

 

Ww. dokument znajduje się na: http://bip.goldap.pl/pl/54271/0/sprawozdanie-z-wykonania-budzetu-za-2010-rok.html

 

9) Informacja o zobowiązaniach wg tytułów dłużnych oraz udzielonych poręczeniach
i gwarancjach

 

Poręczenie kredytu udzielonego Przedsiębiorstwu Wodociągów i Kanalizacji w Gołdapi Sp. z o.o.

w wysokości 700.000 zł, okres poręczenia 1.01.2008 – 31.12.2012, pozostała kwota poręczenia 309.000 zł

 

10) Dokument stanowiący podstawę zaciągnięcia kredytu (uchwała Rady Miasta, lub Zarządzenie Burmistrza).

 

Ww. dokument znajduje się na: http://bip.goldap.pl/pl/54314/1,19652/uchwala-w-sprawie-zaciagniecia-kredytow-dlugoterminowych-w-2011-roku.html

 

 

11) Opinia RIO o możliwości spłaty przedmiotowego kredytu

 

Wniosek jest aktualnie rozpatrywany przez RIO Olsztyn

 

 

Jednocześnie prosimy o odpowiedz na następujące pytania:

Treść zapytania

  1. 1) Czy Skarbnik Gminy dokona kontrasygnaty na wekslu in blanco oraz deklaracji wekslowej?”

  2.  

Wyjaśnienie:

Tak

 

Treść zapytania

  1. 2) Czy Zamawiający podpisze oświadczenie o poddaniu się egzekucji do wysokości 2-krotności kwoty kredytu?”

 

Wyjaśnienie:

Tak

 

  1. Treść zapytania

  2. 3) Czy Zamawiający zaakceptuje, aby do wyliczania odsetek przyjmowany był kalendarz rzeczywisty tj. rok i miesiąc mają zawsze rzeczywistą liczbę dni?”

 

Wyjaśnienie:

Tak

 

Treść zapytania

  1. 4) Czy Zamawiający zaakceptuje do wyliczania odsetek stawkę WIBOR 3M ustalaną na okres 1 miesiąca w wysokości stawki WIBOR 3M jako średnia arytmetyczna ze wszystkich dni miesiąca (tj. razem z dniami wolnymi, gdzie obowiązuje stawka z dnia poprzedniego), i mająca zastosowanie do określania wysokości oprocentowania począwszy od 1-go dnia następnego miesiąca?”

 

Wyjaśnienie:

Tak

 

Treść zapytania

  1. 5) Prosimy o informację dotyczącą wysokości dochodów własnych Zamawiającego w 2009r., w 2010 i I kwartale 2011r., oraz planowane w roku 2011r.”

 

Wyjaśnienie:

2009 r. 23.722.338,50 zł

2010 r. 28.027.124,02 zł

plan 2011 r. 24.391.455,00 zł

I kw 2011 r. 6.753.137,75 zł

 

Treść zapytania

  1. 6) Prosimy o informację na temat posiadanego mienia komunalnego przez Gminę.”

 

Wyjaśnienie

Informacja w ww. zakresie znajduje się na:

http://bip.goldap.pl/files/fck/21/Mienie_komunalne_2010.pdf

 

Treść zapytania

  1. 7) Prosimy o informację na temat planowanej sprzedaży mienia w latach 2011-2013 (co będzie przedmiotem sprzedaży)”

 

Wyjaśnienie:

Prognoza sprzedaży mienia komunalnego w latach 2011-2013

 

ROK

Wartość sprzedaży

Mienie komunalne przeznaczone do sprzedaży

/ kwoty netto /

2011

1 435 000,00 zł

Mienie sprzedane do 31.05.2011 -1 327 170,00zł

(sprzedano: 3 mieszkania – 23 978,00zł, 2 lokale - 561 184,00zł, działka zabudowana główka – 14 475,00zł, 19 działek budowlanych – 400 509,00zł – łączna kwota 1001146,00zl)

(przekształcono prawo użytkowania wieczystego na własność z bonifikatą na kwotę - 156 610,00zł; sprzedano prawo własności dotychczasowym użytkownikom wieczystym na kwotę - 169 414,00zł – łączna wartość sprzedaży 326 024,00zł)

 

Zakładana sprzedaż do końca 2011r-154 000,00zł

(ul. Spokojna 4 działki-sprzedaż użytkowania wieczystego 154 000,00zł);

2012

4 839 000,00 zł

Promenada Zdrojowa 7 działek (14161m2 ) -sprzedaż na własność 1 146 000,00zł;

ul. Wileńska 6 działek (7371m2-sprzedaż użytk. wieczystego 200 000,00zł;

Sprzedaż działek budowlanych /realizacja mpzp Obwodnica -Osiedle I, przyjęto 1/3 powierzchni planu/-567000,00zł;

Sprzedaż działek budowlanych /realizacja mpzp Polna – Konstytucji 3 Maja przyjęto 1/3 powierzchni planu/-892500,00zł;

Sprzedaż działek budowlanych w dzielnicy uzdrowiskowej (około 2,5 ha)-2033500,00zł;

2013

6 000 000,00 zł

Sprzedaż działek budowlanych /realizacja mpzp Obwodnica -Osiedle I, przyjęto 1/3 powierzchni planu/-567000,00zł;

Sprzedaż działek budowlanych /realizacja mpzp Polna – Konstytucji 3 Maja przyjęto 1/3 powierzchni planu/-892500,00zł;

Sprzedaż działek budowlanych w dzielnicy uzdrowiskowej (około 5,4 ha)-4548500,00zł;

 

 

Treść zapytania

  1. 8) Prosimy o ponowne umieszczenie na stronie BIP prognozowanej sytuacji finansowej – aktualna jest nieczytelna”

 

Wyjaśnienie:

Aktualna informacja znajduje się w załączniku nr 13 na:

http://bip.goldap.pl/files/fck/21/Zalaczniki_Nr_3_-_13.pdf

 

Treść zapytania

  1. 9) Czy Zamawiający może potwierdzić, że ostatecznym terminem uruchomienia kredytu jest dzień 31.12.2011r.?”

 

Wyjaśnienie:

Tak

 

Treść zapytania

  1. 10) Czy Zamawiający może dokonać zmiany zapisu Rozdziału II ustęp 1 pkt 2 w SIWZ dotyczącego okresu kredytowania? Aktualny zapis brzmi „Okres kredytowania: od 2012 roku – do 2032 roku”. Okres kredytowania liczony jest od daty zawarcia umowy kredytu w związku z powyższym prosimy o zmianę zapisu na „Okres kredytowania: od 2011 roku – do 2032 roku”,

 

Wyjaśnienie:

Zamawiający dokonuje zmiany zapisu, z istniejącego "okres kredytowania: od 2012 roku - do 2032 roku" na zapis o treści proponowanej tj.: "Okres kredytowania: od 2011 roku - do 2032 roku"

 

Treść zapytania

  1. 11) Czy Zamawiający może potwierdzić, że w Rozdziale II ustęp 1 pkt 7 spłata odsetek będzie następowała w okresach kwartalnych, po upływie kwartału kalendarzowego?  Prosimy też o doprecyzowanie do jakiego dnia po upływie kwartału będzie następowała spłata odsetek”

 

Wyjaśnienie:

Tak, spłata odsetek następować będzie ostatniego dnia kwartału

 

Treść zapytania

  1. 12) Czy Zamawiający może potwierdzić, że prowizja od kredytu będzie zapłacona w dniu podpisania umowy kredytu?”

 

Wyjaśnienie:

Tak

 

  1. Treść zapytania

  2. 13) Czy Zamawiający zrezygnuje z zapisów w Rozdziale IV ust. 1 odnośnik 5-8 dotyczących:

- zapłaty kary umownej w kwocie 5.000 zł w przypadku odstąpienia od umowy bez winy zamawiającego

- zapłaty odszkodowania w wysokości udokumentowanie szkody w przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn zależnych od zamawiającego za wyjątkiem sytuacji, o której mowa ppkt b i ppkt c,

- przypadku rozwiązania umowy przez zamawiającego bez zachowania okresu wypowiedzenia

- przypadku, w jakim będzie mogło nastąpić jedynie wypowiedzenie lub rozwiązanie umowy kredytu.

Powyższe zapisy nie są standardowymi zapisami umów kredytowych.”

 

Wyjaśnienie:

Tak. Zamawiający odstępuję od zapisów zawartych w Rozdziale IV pkt. 1, tiret 5, 6, 7 i 8 SIWZ, pozostałe zapisy pozostają bez zmian.

 

Treść zapytania

  1. 14) Czy Zamawiający  posiada  faktycznie zapewnione źródła  finansowania zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w roku bieżącym w postaci podpisanych umów o dotacje, lub w inny sposób? Jeżeli tak to jakie? (prosimy o  wyszczególnienie nazwy zadania, dla którego jest już zapewnione źródło finansowania w formie np. dofinansowania UE, dotacji z budżetu, kredytów lub pożyczek czy też z własnych środków – w przypadku środków z UE lub finansowania z budżetu państwa prosimy o informacje: data zawarcia  umowy lub datę  przyznania dofinansowania i kwota dofinansowania)”

 

Wyjaśnienie:

Dokumenty zawierające ww. informacje znajdują się na:

http://bip.goldap.pl/pl/54272/1,19636/uchwala-nr-ix-54-2011-z-dnia-27-maja-2011-roku.html

 

Treść zapytania

  1. 15) Czy Zamawiający posiada zobowiązania wynikające z umów o terminie płatności, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, przypadające w latach następnych, faktury z terminem płatności dłuższym niż pół roku, wykup (cesja) wierzytelności ? Jeżeli tak w jakiej wysokości ?”

 

Wyjaśnienie:

Nie

 

Treść zapytania

  1. 16) Czy Zamawiający ma zawarte umowy leasingowe? Jeżeli tak w jakiej wysokości?”

 

Wyjaśnienie:

Nie

 

Treść zapytania

  1. 17) Czy Zamawiający zawarł umowy zobowiązujące do dokonywania dopłaty do kapitału lub bezzwrotnej dopłaty do działalności bieżącej w spółce kapitałowej, w której ma udziały ? Jeżeli tak w jakiej wysokości?”

 

Wyjaśnienie:

Nie

 

Treść zapytania

  1. 18) Czy Zamawiający posiada zobowiązania w postaci umów o partnerstwie publiczno-prywatnym, koncesje na roboty budowlane lub usługi do płatności na rzecz partnera prywatnego lub koncesjonariusza, w szczególności w okresie wieloletnim (wieloletnie bezzwrotne dopłaty do działalności bieżącej spółki kapitałowej, na podniesienie jej kapitału zakładowego czy też zobowiązania do płatności na rzecz koncesjonariuszy z umów o koncesję na roboty budowlane lub usługi)? Jeżeli tak w jakiej wysokości?”

 

Wyjaśnienie:

Nie

 

 

Treść zapytania

  1. 19) Czy Zamawiający przejął z mocy prawa zadłużenia po podmiocie, dla którego była podmiotem założycielskim lub na postawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego, czy też stowarzyszenia zależnego na mocy, której Zamawiający wstąpi na miejsce dłużnika, który zostaje z długu zwolniony?”

 

Wyjaśnienie:

Nie

 

Treść zapytania

  1. 20) Czy Zamawiający zawarł umowy polegające na sprzedaży udziałów lub akcji w spółkach kapitałowych z zastrzeżeniem prawa odkupu (tzw. transakcja buy-sell-back – BSB)? Jeżeli tak w jakiej wysokości?”

 

Wyjaśnienie:

Nie

 

  1. Treść zapytania

  2. 21) Czy Zamawiający podpisał ugody z wierzycielami w zakresie rozłożenia na raty spłaty wymagalnych zobowiązań (np. ZUS i inne) ? Jeżeli tak w jakiej wysokości?”

 

Wyjaśnienie:

Nie

  1.  
  2. Treść zapytania

  3. 22) Czy Zamawiający ma podpisane umowy factoringu oraz inne umowy, z których wynika obowiązek spełnienia świadczeń, w szczególności pieniężnych? Jeżeli tak, w jakiej wysokości?”

 

Wyjaśnienie:

Nie

 

Treść zapytania

  1. 23) Czy Zamawiający odstąpi od zapisów dotyczących wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie?”

 

Wyjaśnienie:

Zamawiający odstępuje od zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia dotyczących zapisów zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Na podstawie art. 38 ust. 4 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych przekazujemy, wprowadzoną zmianę zapisów Rozdziału III, pkt. 8.2, Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

 

Wprowadzona zostaje następująca zmiana zapisów:

Z treści aktualnie obowiązującej:

8.2.1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie.

8.2.2. Zabezpieczenie może być wnoszone zgodnie z art. 148 ust. 1 Ustawy, tj. w następujących formach:

a) pieniądzu;

b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym ze zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;

c) gwarancjach bankowych;

d) gwarancjach ubezpieczeniowych;

e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.)

8.2.3. Zamawiający nie wyraża zgody na wnoszenie zabezpieczenia w formie:

  • wekslach z poręczeniem wekslowym banku,

  • przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego,

  • przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w przepisach
    o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów,

8.2.4. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego

PKO BP S.A. O/Ełk

89 1020 4724 0000 3602 0007 6463

8.2.5. Wykonawca wygrywający jest zobowiązany do wniesienia całości zabezpieczenia należytego wykonania umowy nie później niż w dniu podpisania umowy

8.2.6. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.

8.2.7. Zamawiający zwraca 75% kwoty wniesionego zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane.

8.2.8. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady w wysokości 25% kwoty wniesionego zabezpieczenia zostanie zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady

 

Na zapis o następującej treści:

Zamawiający nie żąda wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

 

 

Zgodnie art. 27 ust. 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj.: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zmian.), prosimy o niezwłoczne potwierdzenie faktu otrzymania niniejszego pisma.

 

 

W załączeniu:

1. SIWZ po wprowadzonych zamianach (format PDF)

2. Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ

3. Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON z dnia 15.01.2008 r. (format PDF)

4. Uchwała nr II/9/90 Rady Gminy i Miasta w Gołdapi z dnia 13 czerwca 1990 roku w sprawie powołania Sekretarza oraz Skarbnika Gminy i Miasta Gołdapi (format PDF)

5. Zaświadczenie z dnia 22 listopada 2010 r. o bezpośrednim wyborze burmistrza (format PDF).

 

W imieniu Zamawiającego

 

Lista załączników do przetargu

  1. siwz-po-wprowadzonych-modyfikacjach-02.06.2011.pdf
  2. zalacznik-nr-1-formularz-ofertowy-poprawiony-.doc
  3. zaswiadczenie-o-numerze-identyfikacyjnym-regon.pdf
  4. powolanie-skarbnika.pdf
  5. zaswiadczenie-o-wyborze-burmistrza-.pdf
Autor: Jolanta Sztabińska
Data utworzenia: 02-06-2011 12:51:58
Autor edycji: Jolanta Sztabińska
Data edycji: 02-06-2011 12:51:58