Zarządzenie Nr 47/I/11 w sprawie uruchomienia procesu konsultacji społecznych Projektu uchwały Rady Miejskiej w Gołdapi ...

ZARZĄDZENIE NR 47/I/11

Burmistrza Gołdapi

z dnia 20 stycznia 2011r.

 

w sprawie uruchomienia procesu konsultacji społecznych

Projektu uchwały Rady Miejskiej w Gołdapi w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Gołdap podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań publicznych innych niż wskazane ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu rozliczania dotacji oraz kontroli wykonania zleconych zadań.

 

 

Na podstawie § 3 załącznika do uchwały nr II/6/10 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 6 grudnia 2010r. w sprawie określenia sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, zarządza się co następuje:

 

§ 1.

Ogłasza się konsultacje społeczne Projektu uchwały Rady Miejskiej w Gołdapi w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Gołdap podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań publicznych innych niż wskazane ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu rozliczania dotacji oraz kontroli wykonania zleconych zadań stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia w trybie umieszczenia projektu uchwały na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Gołdapi i w Biuletynie Informacji Publicznej celem przyjmowania uwag na piśmie.

 

§ 2.

  1. Uwagi będą przyjmowane na formularzu konsultacyjnym, który należy dostarczyć w wersji elektronicznej na adres fundusze@goldap.pl z dopiskiem w temacie „ZADANIA 2011” oraz w wersji papierowej do Sekretariatu Urzędu Miejskiego w Gołdapi.

  2. Formularz konsultacyjny stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.

 

§ 3.

W konsultacjach społecznych mogą uczestniczyć organizacje pozarządowe oraz podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie działające na terenie Gminy Gołdap.

 

§ 4.

Konsultacje społeczne prowadzone będą do 7 lutego 2011r.

 

§ 5.

Osobą odpowiedzialną za przygotowanie i przeprowadzenie konsultacji społecznych oraz przyjmowanie opinii, uwag i propozycji do Projektu uchwały jest Pełnomocnik Burmistrza ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi.

 

§ 6.

Konsultacje społeczne są ważne bez względu na ilość organizacji i podmiotów w nich uczestniczących.

 

§ 7.

Wyniki konsultacji wraz ze stanowiskiem Burmistrza Gołdapi zamieszczone zostaną w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Gołdapi, nie później niż w terminie 30 dni od dnia zakończenia konsultacji.

 

§ 8.

Wykonanie zarządzenia powierza się Pełnomocnikowi Burmistrza ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi.

 

§ 9.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Burmistrz Gołdapi

/-/ Marek Miros

Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 47/I/11

Burmistrza Gołdapi

z dnia 20 stycznia 2011r.

 

 

Uchwała nr …./…./

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia ……………

 

w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Gołdap podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań publicznych innych niż wskazane ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu rozliczania dotacji oraz kontroli wykonania zleconych zadań.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008r. Nr 180 poz. 1111, Nr 223, poz. 1458; z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241), oraz art. 221 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240) Rada Miejska w Gołdapi uchwala co następuje:

 

§ 1.

 

  1. Z budżetu Gminy Gołdap mogą być udzielane dotacje podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy , innych niż określone w art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w trybie określonym niniejszą uchwałą.

  2. Warunkiem rozpoczęcia postępowania o udzielenie dotacji na realizację zadań, o których mowa w ust. 1, jest ich wyodrębnienie w budżecie Gminy Gołdap.

  3. Rada Miejska w Gołdapi określa w uchwale budżetowej wykaz zadań gminy zaplanowanych do realizacji w danym roku budżetowym oraz wysokość środków finansowych przewidzianych na ich wykonanie.

 

§ 2.

 

  1. Burmistrz Gołdapi ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań gminy przez podmioty, o których mowa w § 1 ust. 1.

  2. Ogłoszenie otwartego konkursu ofert powinno zawierać informację o:

  1. rodzaju zadania,

  2. wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania,

  3. zasadach przyznawania dotacji,

  4. terminach i warunkach realizacji zadania,

  5. terminie składania ofert,

  6. terminie, trybie i kryteriach stosowanych przy dokonywaniu wyboru oferty.

  1. Zlecenie realizacji zdania publicznego może nastąpić w innym trybie niż określony w ust. 1, jeżeli dane zadanie można realizować efektywniej w inny sposób określony w odrębnych przepisach, w szczególności poprzez zakup usług na zasadach i w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych, przy porównywalności metod kalkulacji kosztów oraz porównywalności opodatkowania.

  2. Postępowanie o udzielenie dotacji prowadzone jest w oparciu o zasady: powszechności, jawności oraz pisemnej formy postępowania.

  3. Wykaz złożonych ofert oraz wynik rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie dotacji podlegają ogłoszeniu na stronie internetowej Gminy Gołdap, w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Gołdap oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gołdapi.

 

§ 3.

 

  1. Podmioty wnioskujące o przyznanie środków publicznych na realizację wyodrębnionego zadania przedstawiają oferty wykonania zadania zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantujące wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.

  2. Oferta na wykonanie zadania powinna zawierać:

  1. nazwę i adres podmiotu ubiegającego się o dotację;

  2. status prawny podmiotu;

  3. numer i datę wpisu do rejestru;

  4. numer rachunku bankowego, na który ma być przekazana dotacja;

  5. nazwę i sposób realizacji zadania;

  6. harmonogram realizacji zadania;

  7. szczegółową kalkulację kosztów.

  1. Burmistrz Gołdapi może żądać od podmiotu ubiegającego się o zlecenie realizacji zadania publicznego dodatkowych informacji dotyczących złożonej oferty.

 

§ 4.

 

Oferta podmiotu podlega:

  1. złożeniu i rejestracji w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Gołdapi;

  2. sprawdzeniu pod względem formalnym przez Pełnomocnika Burmistrza ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, który w razie stwierdzenia ewentualnych braków formalnych, wzywa zainteresowanych do ich usunięcia w terminie 7 dni, pod rygorem pozostawienia oferty bez rozpatrzenia;

  3. zaopiniowaniu przez Komisję Konkursową powołaną Zarządzeniem Burmistrza Gołdapi, składającej się z trzech przedstawicieli Burmistrza i trzech przedstawicieli organizacji pozarządowych delegowanych przez Gołdapskie Forum Organizacji Pozarządowych.

 

§ 5.

 

  1. Burmistrz Gołdapi dokonuje wyboru najkorzystniejszej oferty biorąc pod uwagę w szczególności:

  1. merytoryczną zawartość projektu, jego zbieżność z hierarchią potrzeb i zadań Gminy;

  2. korzyści płynące dla mieszkańców Gminy i mające wpływ na jej rozwój;

  3. koszty projektu, w tym wysokość wkładu własnego wnioskodawcy, udział innych źródeł finansowania, strukturę wydatków;

  4. perspektywy kontynuacji zadania i potencjalne źródła jego dalszego finansowania;

  5. stosunek ponoszonych nakładów do długofalowych efektów projektu;

  6. dokonania i doświadczenie wnioskodawcy;

  7. dotychczasową współpracę z samorządem;

  8. współpracę z innymi instytucjami publicznymi.

  1. Ogłoszenie wyników zawiera nazwę oferenta, nazwę zadania publicznego oraz wysokość przyznanej dotacji i następuje w sposób określony w §2 ust. 5.

 

 

 

§ 6.

 

  1. Przekazanie dotacji następuje na podstawie umowy o udzielenie dotacji na realizację zadań gminy zawieranej przez Burmistrza z podmiotem nie zaliczonym do sektora finansów publicznych.

  2. Umowa, o której mowa w ust. 1 powinna zawierać:

  1. szczegółowy opis zadania, w tym cel, na jaki dotacja została przyznana, i termin jego wykonania;

  2. wysokość dotacji udzielanej podmiotowi wykonującemu zadanie i tryb płatności;

  3. termin wykorzystania dotacji, nie dłuższy niż do dnia 31 grudnia danego roku budżetowego;

  4. tryb kontroli wykonywania zadania;

  5. termin i sposób rozliczenia udzielonej dotacji;

  6. termin zwrotu niewykorzystanej części dotacji.

 

§ 7.

 

  1. Podmiot otrzymujący dotację jest zobowiązany do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania i sposób wykorzystania środków.

  2. Dotowany korzystający z dotacji obowiązany jest udostępnić na każde żądanie, całą dokumentację finansową, organizacyjną i inną niezbędną do sprawdzenia wykonania zlecenia.

  3. Burmistrz lub osoba przez niego upoważniona, może dokonywać kontroli realizacji zleconych zadań, w trakcie i po ich zakończeniu, uwzględniając kryteria efektywności, rzetelności, ciągłości, terminowości oraz jakości ich świadczenia przez dotowanych.

  4. Podmioty, które otrzymały dotację zobowiązane są do złożenia w terminie 30 dni po zakończeniu realizacji zadania, ale nie później niż do 31 stycznia następnego roku budżetowego sprawozdania merytoryczno-finansowego z wykonania zadania sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik do umowy.

 

§ 8.

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.

 

§ 9.

 

Traci moc uchwała Nr XLIII/267/06 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 13 czerwca 2006r. w sprawie określenia trybu i zasad postępowania w zakresie udzielania dotacji na realizację zadań własnych gminy przez samorząd gminny podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych.

 

§ 10.

 

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

 

 

Załącznik nr 2 do Zarządzenie nr 47/I/11

Burmistrza Gołdapi

z dnia 20 stycznia 2011r.

 

 

 

FORMULARZ KONSULTACJI SPOŁECZNYCH

Projektu uchwały Rady Miejskiej w Gołdapi w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Gołdap podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań publicznych innych niż wskazane ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu rozliczania dotacji oraz kontroli wykonania zleconych zadań.


 

1.

Nazwa podmiotu zgłaszającego uwagę, opinie, propozycje:

 

2.

Dane teleadresowe podmiotu (adres korespondencyjny, telefon, email):

 

3.

Osoba do kontaktu w sprawie konsultacji (imię i nazwisko, telefon, email):

 

4.

Aktualny zapis w Projekcie uchwały:

 

 

 

 

5.

Propozycja zmiany zapisu w Projekcie uchwały:

 

 

 

 

6.

Uzasadnienie zmiany w Projekcie uchwały:

 

 

 

 

7.

Inne uwagi i opinie:

 

 

 

 

 

8.

Wyrażam(y) zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu konsultacji społecznych – zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29.08.1997 r. (Dz.U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.)

9.

Podpis (y) osoby (ób) upoważnionych do reprezentacji podmiotu (imię i nazwisko oraz funkcja):

 

10.

Data wypełnienia formularza:

 

 

Dziękujemy za zgłoszenie uwag, opinii i propozycji!

Formularz prosimy złożyć w Urzędzie Miejskim w Gołdapi, Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap, email: fundusze@goldap.pl z dopiskiem ZADANIA 2011 do 7 lutego 2011r.

Osoba odpowiedzialna: Justyna Charkiewicz, tel. 87 615 14 83

 

 

 

 

 

 

Autor: Iwona Urban
Data utworzenia: 21-01-2011 12:03:50
Autor edycji: Iwona Urban
Data edycji: 09-03-2011 13:34:03