Zarządzenie Nr 2157/I/2023 Burmistrza Gołdapi z dnia z dnia 12 stycznia 2024 r. w sprawie przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze do spraw księgowości budżetowej w Wydziale Finansów i Realizacji Budżetu Urzędu Miejskiego w Gołdapi


ZARZĄDZENIE NR 2157/I/2024
BURMISTRZA GOŁDAPI
z dnia 12 stycznia 2024 r.

w sprawie przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze do spraw księgowości budżetowej w Wydziale Finansów i Realizacji Budżetu Urzędu Miejskiego w Gołdapi

Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.) w związku z art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 530) i § 2 Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Gołdapi oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 720/VI/2009 Burmistrza Gołdapi z dnia 18 czerwca 2009 r. w sprawie wprowadzenia „Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Gołdapi oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych”, zarządza się co następuje:

§ 1. 1. Ogłasza się nabór kandydatów na stanowisko urzędnicze ds. księgowości budżetowej w Wydziale Finansów i Realizacji Budżetu Urzędu Miejskiego w Gołdapi.

2. Wymagania i kwalifikacje, jakie powinni posiadać kandydaci przystępujący do naboru, sposób ich udokumentowania oraz warunki przyjmowania dokumentów aplikacyjnych określone zostały
w ogłoszeniu o naborze, stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2.1. W celu przeprowadzenia czynności naboru na ww. stanowisko urzędnicze – ustala się Komisję Rekrutacyjną w składzie:

  1. Joanna Magdalena Łabanowska – Zastępca Burmistrza Gołdapi – Przewodniczący Komisji,
  2. Edyta Rita Białek – Skarbnik Gminy Gołdap – Z-ca Przewodniczącego Komisji,
  3. Beata Skrzypkowska – Inspektor ds. księgowości budżetowej – Członek Komisji,
  4. Marta Zarzycka –Główny Specjalista ds. kadr i płac – Sekretarz Komisji.

2. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej kieruje pracami Komisji, a w przypadku jego nieobecności
– Z-ca Przewodniczącego Komisji.

3. Komisja Rekrutacyjna może podejmować prawomocne decyzje w obecności co najmniej trzech członków Komisji, w tym Przewodniczącego Komisji lub Z – cy Przewodniczącego Komisji.

4. Upoważnia się Komisję Rekrutacyjną do działania i podejmowania czynności w trybie i na zasadach określonych w Zarządzeniu Nr 720/VI/09 z dnia 18 czerwca 2009 r. w sprawie wprowadzenia „Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Gołdapi oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych”.

§ 3. Wykonanie zarządzenia powierzam Przewodniczącemu Komisji.

§ 4. Nadzór nad wykonaniem Zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy Gołdap.

§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Burmistrz Gołdapi
Tomasz Rafał Luto


Załącznik do Zarządzenia Nr 2157/I/2024
Burmistrza Gołdapi z dnia 12 stycznia 2024 r.

 

Burmistrz Gołdapi
ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze

ds. księgowości budżetowej w Wydziale Finansów i Realizacji Budżetu
Urzędu Miejskiego w Gołdapi
Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap

I. Wymagania niezbędne:

  1. Obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom,  na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  3. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  4. Nieposzlakowana opinia.
  5. Wykształcenie średnie, preferowane kierunki: rachunkowość i finanse.
  6. Znajomość i umiejętność właściwej interpretacji uregulowań prawnych z zakresu:

- Ustawy o finansach publicznych,

- Ustawy o rachunkowości,

- Ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,

- Ustawy o pracownikach samorządowych,

- Ustawy kodeks postępowania administracyjnego,

- Ustawy o dostępie do informacji publicznej,

- Ustawy o ochronie danych osobowych

- Ustawa o podatku od towarów i usług,

- Rozporządzenia MF  w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków przychodów i rozchodów,

- Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,

- Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Gołdapi,

- Statutu Gminy Gołdap.

II. Wymagania dodatkowe:

  1.  Znajomość zagadnień rachunkowości budżetowej, prawa samorządowego.
  2. Umiejętność pracy przy wykorzystaniu systemów informatycznych, w tym programów księgowych  (m.in. RESPONS), bankowości elektronicznej.
  3. Umiejętność analitycznego myślenia, pozyskiwania informacji oraz przeprowadzania analiz, tworzenia prognoz w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia.
  4. Znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych.
  5. Umiejętność  sprawnej organizacji pracy i samodzielnego wykonywania zadań oraz umiejętność pracy w zespole.
  6. Dyspozycyjność, odpowiedzialność, sumienność, rzetelność, kreatywność, systematyczność
    i komunikatywność.
  7. Umiejętność pracy pod presją czasu.

III. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

Wymiar czasu pracy: 1 etat, pierwsza umowa na czas określony a kolejna z możliwością umowy na czas nieokreślony.

Miejsce pracy: stanowisko pracy mieści się na pierwszym piętrze w budynku Urzędu trzykondygnacyjnym bez windy. Bezpieczne warunki pracy. Budynek wyposażony jest w podjazd umożliwiający wjazd do budynku wózkiem inwalidzkim. Toalety niedostosowane do wózków inwalidzkich. Praca na tym stanowisku wymaga dużej dyspozycyjności, polega również na pracy w terenie poza siedzibą Urzędu Miejskiego.

Stanowisko pracy: stanowisko pracy związane jest z pracą przy monitorze ekranowym co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.

IV. Główne zadania na stanowisku:

1. Prowadzenie księgowości budżetowej zgodnie z wymogami zakładowego planu kont w zakresie dochodów i wydatków jednostki.

2. Sporządzanie sprawozdań finansowych, budżetowych i statystycznych.

3. Sporządzanie przelewów elektronicznych.

4. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych.

5. Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletność i rzetelność dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.

6. Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej wydatków Urzędu Miejskiego w Gołdapi.

7. Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych.

8. Rozliczanie środków finansowych otrzymanych z dotacji oraz innych źródeł.

9. Prowadzenie na bieżąco czynności sprawdzających i kontrolnych w zakresie wydatków Urzędu Miejskiego w Gołdapi.

10. Rozliczanie środków finansowych otrzymanych z dotacji oraz innych źródeł.

11. Współpraca przy opracowywaniu projektu budżetu.

12. Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Burmistrza i Skarbnika.

13. Rozliczanie projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej.

14. Przygotowywanie materiałów niezbędnych do opracowywania budżetu.

15. Przygotowywanie projektów uchwał, materiałów, sprawozdań i analiz na sesje rady, komisje rady.

16. Opracowywanie planów finansowych, bieżąca kontrola ich wykonania oraz dokonywanie zmian planów budżetowych zgodnie z decyzjami finansowymi.

17. Dekretowanie dowodów księgowych.

18. Współpraca z instytucją kredytową, instytucją finansową oraz dostawcą usług płatniczych.

19. Sprawdzanie rachunków i faktur pod względem kompletności i zgodności z założeniami przyjętymi do budżetu.

V. Wymagane dokumenty:

  • podpisany list motywacyjny,
  • wypełniony i podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  • podpisany CV (życiorys) z opisem przebiegu pracy zawodowej,
  • kopia dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie ewentualnie inne kopie dodatkowych dokumentów świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach itp.),
  • kopie świadectw pracy potwierdzające doświadczenie zawodowe a w przypadku trwania stosunku pracy oświadczenie kandydata określające staż pracy u obecnego pracodawcy lub zaświadczenie o zatrudnieniu od pracodawcy,
  • podpisane oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego i umyślne przestępstwo skarbowe,
  • podpisane oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust.2 ustawy z dnia 25 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

Uwaga: Osoba, której w wyniku postępowania naboru zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia będzie zobowiązana do przedłożenia informacji z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności sądowej.

VI. Termin i miejsce składania dokumentów:

  1. osoby zainteresowane prosimy o składanie ofert osobiście w Punkcie Obsługi Mieszkańców lub za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski w Gołdapi, 19-500 Gołdap, Plac Zwycięstwa 14,
  2. oferty muszą znajdować się w zamkniętych kopertach opatrzonych dopiskiem: „Nabór na  stanowisko urzędnicze ds. księgowości budżetowej w Wydziale Finansów i Realizacji Budżetu Urzędu Miejskiego w Gołdapi”.
  3. Termin składania ofert: do 22.01.2024 r. do godz. 16 00 - decyduje data i godzina wpływu oferty do Urzędu,
  4. dokumenty złożone po upływie wyżej wymienionego terminu nie będą rozpatrywane,
  5. złożone oferty będą badane pod względem kompletności i spełniania przez kandydatów wymagań formalnych na wskazane stanowisko urzędnicze. Osoby, które spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu i zakwalifikują się do dalszego postępowania, zostaną zaproszone
    do kolejnego etapu naboru. Informacja o wyniku naboru zostanie upowszechniona w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: http://bip.goldap.pl/pl/1327/0/ogloszenia-o-naborze.html
    oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Gołdapi.

Burmistrz Gołdapi
Tomasz Rafał Luto

Autor: Piotr Mietliński
Data utworzenia: 12-01-2024 11:32:13
Autor edycji: Piotr Mietliński
Data edycji: 22-01-2024 8:26:50