XXXV Sesja - 27.03.2013 r.

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) zwołuję XXXV Sesję Rady Miejskiej w Gołdapi, która odbędzie się w dniu 27 marca 2013 r. o godz. 13.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego.


Porządek posiedzenia

1. Otwarcie posiedzenia i przedstawienie porządku obrad
2. Przyjęcie protokołu sesji z 25.02.2013 r.
3. Informacja Burmistrza na temat pracy Urzędu
4. Informacja Przewodniczącego na temat pracy Rady
5. Przyjęcie sprawozdań z prac komisji stałych Rady Miejskiej za 2012 rok
6. Przyjęcie informacji z działalności za 2012 rok:
1) Ośrodka Sportu i Rekreacji w Gołdapi
2) Ośrodka Pomocy Społecznej w Gołdapi
3) Domu Kultury w Gołdapi
4) Biblioteki Publicznej w Gołdapi
7. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
1) Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2013 - 2033
2) zmian budżetu na 2013 rok
3) wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy środków stanowiących fundusz
sołecki
4) przyjęcia „Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy
Gołdap na lata 2013 – 2017”
5) przekazanie Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Olsztynie skargi Małgorzaty
Krzykwy na działalność Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Gołdapi
6) skarga Jacka Rakowskiego na Burmistrza Gołdapi o nieudostępnienie informacji
publicznej przez Urząd Miejski w Gołdapi
8. Interpelacje i zapytania radnych
9. Zapytania i wnioski sołtysów i przewodniczących organów osiedli
10. Odpowiedzi na interpelacje
11. Wolne wnioski
12. Zamknięcie Sesji

 

files/fck/65/Uchwala_WPF.pdf

files/fck/65/zalacznik_Nr_1_do_WPF.pdf

files/fck/65/Zalacznik_Nr_2_do_WPF.pdf

files/fck/65/Objasnienia_do_Uchwaly.pdf

files/fck/65/Uchwala_nr_3.pdf

 

UCHWAŁA Nr .........

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia ... ..............................

 

w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki

 

 

Na podstawie art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 20 lutego 2009 r. o funduszu sołeckim ( Dz. U. nr 52 poz. 420 ze zm. ), Rada Miejska uchwala co następuje:

 

 

§ 1. Wyraża się zgodę na wyodrębnienie w budżecie gminy na rok 2014 środków stanowiących fundusz sołecki.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się burmistrzowi.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

Wojciech Hołdyński

 

 

 

 

 

- projekt -

UCHWAŁA nr

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia

 

w sprawie przyjęcia „Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Gołdap na lata 2013-2017”.

 

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 6, art. 40 ust.1, art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.) oraz art. 21 ust.1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego ( t.j. z 2005 r. Dz. U. Nr 31 poz. 266 ze zm.) uchwala się, co następuje:

 

§ 1. Uchwala się „Wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Gołdap na lata 2013-2017”, stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

 

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.

 

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

          Wojciech Hołdyński

 

 

Załącznik

do uchwały nr

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia

 

WIELOLETNI PROGRAM GOSPODAROWANIA

MIESZKANIOWYM ZASOBEM

GMINY GOŁDAP

w latach 2013 – 2017

 

 

Rozdział 1.

Postanowienia ogólne

 

§ 1

 

Ustala się wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Gołdap na lata 2013-2017, który wyznacza podstawowe kierunki działania Gminy Gołdap w gospodarowaniu mieszkaniowym zasobem gminy, zwany dalej "programem".

Rozdział 2.

Prognoza dotycząca wielkości oraz stanu technicznego zasobu mieszkaniowego gminy w poszczególnych latach, z podziałem na lokale socjalne i pozostałe lokale mieszkalne

 

§ 2

 

Wielkość mieszkaniowego zasobu Gminy Gołdap kształtuje sie następująco :

- 76 lokali w 20 budynkach stanowiących 100% własność Gminy;

- 279 lokali w 98 budynkach stanowiących własność Wspólnot Mieszkaniowych;

Łącznie gmina gospodaruje 355 lokalami o łącznej powierzchni 16.183,86 m2 , w tym: 31 lokalami socjalnymi o powierzchni 1.335,35 m² .

Szczegółowy wykaz budynków mieszkalnych przedstawiają tabele Nr 1,2 i 3.

 

§ 3

 

Większość budynków mieszkalnych wykazuje duże zużycie techniczne. Dotyczy to głównie budynków wybudowanych przed 1939r. z uwagi na okres eksploatacji i ich niedokapitalizowanie. Remontu, naprawy i wymiany wymagają głównie: ściany zewnętrzne budynków, stropy i więźby dachowe, tynki wewnętrzne, piece kaflowe, przewody wentylacyjne, stolarka okienna i drzwiowa, elewacje i balkony, przewody kominowe oraz instalacje elektryczne i wodno-kanalizacyjne.

Część lokali nie posiada dostatecznego wyposażenia: nie ma łazienek, wc w lokalu, brak jest instalacji c.o. i ciepłej wody. Większość lokali jest w złym stanie technicznym. Utrzymanie takiego zasobu uzależnione jest od ilości remontów przekraczających zakres napraw bieżących. Zasadnym byłoby zwiekszenie srodków finansowych na remonty główne budynków.

Nie bez znaczenia dla prognozowania potrzeb w zakresie wielkości zasobu gminy jest fakt, iż na rozpatrzenie oczekuje 120 wniosków spełniających kryteria do ubiegania sie o lokal z tego zasobu.

Należy również zabezpieczyć lokale niezbędne do realizacji wyroków eksmisyjnych. W przypadku nie wywiązywania się przez gminę z obowiązków zapewnienia lokali socjalnych nałozonych przez ustawowadcę, gmina narażona jest na roszczenia odszkodowacze. Z uwagi na brak lokali socjalnych mozna przewidzieć, że liczba roszczeń odszkodowawczych z powyzszego tytułu, w okresie objetym programem, ulegnie zwiększeniu.

W latach 2013-2017 planuje się zgodnie z zapotrzebowaniem społecznym wybudować budynek gminny z minimum 12 lokalami socjalnymi przy ulicy Zatorowej w Gołdapi.

Prognozę zmian w wielkości mieszkaniowego zasobu gminy w okresie obowiązywania niniejszego programu obrazuje tabela Nr 4.

 

 

Rozdział 3.

Analiza potrzeb oraz plan remontów i modernizacji wynikajacy ze stanu technicznego budynków i lokali, z podziałem na kolejne lata

 

§ 4

Za celowe i konieczne uznaje się przeprowadzanie remontów głównych, wynikających przede wszystkim z przeglądów okresowych budynków. Szczegółowe potrzeby remontowe nieruchomości przedstawiają tabele Nr 9 i 9a.

Ogólny stan techniczny mieszkaniowego zasobu gminy winien ulegać systematycznej poprawie w miarę dostosowywania stawek czynszu do poziomu odzwierciedlającego rzeczywiste nakłady na utrzymanie budynków.

Potrzeby remontowe, określone na podstawie stanu technicznego budynków, realizowane będą w ramach środków finansowych przeznaczonych na utrzymanie zasobu w kolejnych latach.

 

Rozdział 4.

Planowana sprzedaż lokali w kolejnych latach

 

§ 5

 

Sprzedaż lokali mieszkalnych realizowana jest w oparciu o dogodne warunki ich wykupu, jakie określone zostały w obowiazującej uchwale. Każdorazowo warość lokalu szacowana jest przez rzeczoznawcę majątkowego. Przyjmuje się, iż w każdym roku kalendarzowym, objętym programem, następować będzie sukcesywne zbywanie lokali mieszkalnych na rzecz ich najemców – średnio 4 rocznie.

Wykaz budynków mieszkalnych, w których znajdują się lokale socjalne wyłączone ze sprzedaży przedstawia tabela Nr 8 .

 

Rozdział 5.

Zasady polityki czynszowej oraz warunki obniżania czynszu

 

§ 6

 

Zakłada się, że wpływy pochodzące z czynszów powinny pokrywać w znacznym stopniu koszty utrzymania mieszkaniowego zasobu gminy oraz niezbędnych remontów. Bez podniesienia czynszów za lokale gmina będzie narażona na dalszą degradację budynków oraz wyzsze dotacje z budzetu gminnego. Stawka czynszu powinna być ustalona na poziomie pozwalającym prawidłową eksploatację zasobu i utrzymanie go w stanie niepogorszonym.

Prognozowane wysokości stawek czynszu przedstawia tabela Nr 5.

Bieżący czynsz i prognozowaną wysokość wpływów z czynszów za lokale mieszkalne przedstawia tabela Nr 6.

Stawka czynszu za lokal socjalny oraz pomnieszczenie tymczasowe stanowić będzie 50 % stawki najnizszego czynszu obowiazującego w zasobie.

 

§ 7

 

Wysokość czynszu dla danego lokalu określa się w oparciu o stawkę bazową czynszu oraz tabelę oczynszowania, która określa czynniki podwyższające i obniżające wartość użytkową lokalu (tabela Nr 7). Stawkę bazową czynszu za 1m2 powierzchni użytkowej lokali ustala Burmistrz Gołdapi w drodze zarządzenia, na podstawie postanowień niniejszej uchwały.

 

§ 8

 

1.Obniżkę czynszu w stosunku do najemcy lokalu wchodzącego w skład mieszkaniowego zasobu gminy udziela się na wniosek najemcy z zachowaniem przepisów art.7 ust 2-11 ustawy z dnia 21 czerwca 2001r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tj.Dz.U.z 2005r.,Nr 31 poz.266);

2.Obniżkę czynszu, o której mowa w ust. 1, stosuje się wobec najemców, których średni dochód w przeliczeniu na członka gospodarstwa domowego nie przekracza następujących wielkości:

 

 

Wysokość obniżki czynszu

Średni dochód w przeliczeniu na członka gospodarstwa domowego najemcy*

Wysokość obniżki

70% kwoty najniższej emerytury, obowiązującej w dniu złożenia wniosku o zastosowanie obniżki

10%

50% kwoty najniższej emerytury, obowiązującej w dniu złożenia wniosku o zastosowanie obniżki

20%

30% kwoty najniższej emerytury, obowiązującej w dniu złożenia wniosku o zastosowanie obniżki

30%

*Przez gospodarstwo domowe rozumie się najemcę samodzielnie zajmującego lokal lub najemcę, jego małżonka i inne osoby wspólnie z nim stale zamieszkujące i gospodarujące, które swoje prawa do zamieszkiwania w lokalu wywodzą z prawa tego najemcy.

 

3.Obniżenie czynszu następuje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu złożenia wniosku.

 

 

Rozdział 6.

Sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami wchodzacymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy oraz przewidywane zmiany w zakresie zarządzania mieszkaniowym zasobem gminy w kolejnych latach

 

§ 9

 

1.Mieszkaniowym zasobem Gminy Gołdap zarządza Administracja Domów Mieszkalnych w Gołdapi Spółka z o.o. na podstawie umowy nr WIK-ZP-XLII.271.14272.2.2012 na zarządzanie gminnym zasobem nieruchomości. Umowa zawarta jest na czas określony, tj. do 31.12.1014r. Przed zakończeniem w/w terminu gmina podejmie działania zmierzające do wyłonienia administratora na kolejny okres zarzadzania zasobem.

2.Nie przewiduje się zmian w sposobie i zasadach zarządzania budynkami i lokalami wchodzącymi

w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Gołdap.

 

Rozdział 7.

Źródła finansowania gospodarki mieszkaniowej w kolejnych latach

 

§ 10

 

Podstawowym źródłem finansowania mieszkaniowego zasobu Gminy Gołdap będą:

  • przychody z czynszów za lokale mieszkalne;

- przychody z czynszów za lokale uzytkowe;

  • środki z budżetu gminy.

 

 

 

Rozdział 8.

Wysokość wydatków w kolejnych latach na utrzymanie i remonty mieszkaniowego zasobu gminy

 

§ 11

 

Dążąc do realizacji celów określonych w niniejszym programie, zmierzających do stałego podnoszenia liczby i standardu posiadanego mieszkaniowego zasobu gminy, zakłada się stały i systematyczny wzrost wydatków, do wysokości środków finansowych określonych w budżecie gminy w każdym kolejnym roku kalendarzowym.

Przewiduje się, że wydatki na utrzymanie mieszkaniowy zasobu gminy będą wzrastały zgodnie ze wzrostem stawki bazowej czynszu, która powinna kształtować się na takim poziomie, aby umożliwić finansowanie zadań związanych z utrzymaniem zasobu w stanie nie pogorszonym.

Wysokość środków finansowych niezbędnych do zabezpieczenia wydatków na remonty mieszkaniowego zasobu gminy oraz koszty zarządu nieruchomością wspólną przedstawia tabela Nr 10.

 

 

Rozdział 9.

Działania mające na celu poprawę wykorzystania i racjonalizację gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy

 

§ 12

 

W celu poprawy wykorzystania i racjonalizacji gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy podejmowane bedą następujące zadania:

-adpatacja pomieszczen niemieszkalnych na lokale mieszkalne;

-prowadzenie działań majacych na celu realizację programu zamiany mieszkań;

-skuteczniejsze egzekwowanie przez zarządcę budynków terminowych płatności czynszów;

-stały monitoring stanu technicznego budynków i lokali pod kątem kosztów ich remontu.

 


 

Tabela Nr 1.Wykaz budynków z lokalami stanowiącymi własność gminy

(stan na 31.12.2012r.).

 

 

Lp.

Położenie

Ogólna powierzchnia budynku

[m²]

Ilość lokali gminnych

Powierzchnia lokali gminnych

[m²]

Podmiot własności

1

Armii Krajowej 4

176,1

1

29,9

Wspólnota

2

Armii Krajowej 11

157,66

3

89,46

Wspólnota

3

Armii Krajowej 12

291,92

1

58,02

Wspólnota

4

Armii Krajowej 14

290,01

7

290,01

Gmina

5

Armii Krajowej 36

1672,12

7

366,13

Wspólnota

6

Armii Krajowej 42

325,19

2

48,84

Wspólnota

7

Armii Krajowej 34

3975,16

15

660,88

Wspólnota

8

Cmentarna 5

234,95

2

69,62

Wspólnota

9

Dolna 11

225,63

7

225,63

Gmina

10

Dolna 15

278,9

5

278,9

Gmina

11

E.Plater 3

1317,26

6

256,96

Wspólnota

12

E.Plater 5

397,63

4

167,84

Wspólnota

13

Gumbińska 1

169,75

3

169,75

Gmina

14

Gumbińska 4

117,15

1

69,52

Wspólnota

15

Gumbińska 6

132,02

1

57,16

Wspólnota

16

Górna 15

362,51

1

35,4

Wspólnota

17

Górna 20

226,32

3

121,76

Wspólnota

18

Górna 23

134,89

2

97,91

Wspólnota

19

Górna 25

352,62

5

237,48

Wspólnota

20

Jaćwieska 6

222,35

2

79,15

Wspólnota

21

Jaćwieska 11

1555,99

8

519,68

Wspólnota

22

Jaćwieska 19

773,23

3

194,44

Wspólnota

23

11 Listopada 3

226,4

1

53,35

Wspólnota

24

11 Listopada 5

415,31

2

103,51

Wspólnota

25

11 Listopada 7

510,92

4

253,74

Wspólnota

26

11 Listopada 10

302,96

3

123,53

Wspólnota

27

11 Listopada 14

141,24

1

30,96

Wspólnota

28

Kościuszki 3

430,95

1

32,97

Wspólnota

29

Kościuszki 4

488,91

3

189,87

Wspólnota

30

Kościuszki 5

269,53

2

99,73

Wspólnota

31

Kościuszki 6

241,2

1

60,3

Wspólnota

32

Kościuszki 8

265,59

4

265,59

Gmina

33

Kościuszki 10

612,24

2

104,53

Wspólnota

34

Kościuszki 12

269,1

1

46,31

Wspólnota

35

Kościuszki 14

262,94

5

175,91

Wspólnota

36

Kościuszki 16

666,62

3

169,65

Wspólnota

37

Kościuszki 18

580,2

2

96,7

Wspólnota

38

Kościuszki 20

198,94

2

98,24

Wspólnota

39

Krzywa 6

152,14

2

70,8

Wspólnota

40

Lipowa 1

398,28

2

73,35

Wspólnota

41

Lipowa 5

397,77

3

140,63

Wspólnota

42

Mazurska 4

535,26

4

223,72

Wspólnota

43

Mazurska 5

207,44

2

59,42

Wspólnota

44

Mazurska 7

204,69

1

33,56

Wspólnota

45

Mazurska 10

238,22

2

77,24

Wspólnota

46

Mazurska 11

197,86

3

197,86

Gmina

47

Mazurska 12

705,37

11

517,41

Wspólnota

48

Mazurska 13

77,33

2

77,33

Gmina

49

Mazurska 20

267,82

3

127,02

Wspólnota

50

Mazurska 23

318,53

3

155,23

Wspólnota

51

Mazurska 29

249,80

1

46,27

Wspólnota

52

Mickiewicza 4

1200,27

2

83,03

Wspólnota

53

Mickiewicza 7

238,86

4

238,86

Gmina

54

Nadbrzeżna 11

370,91

1

45,04

Wspólnota

55

Okrzei 3

371,59

1

69,4

Wspólnota

56

Okrzei 8

180,97

3

180,97

Gmina

57

Osiedle II 36

52,2

1

52,2

Gmina

58

Osiedle II 63

44,4

1

44,4

Gmina

59

Partyzantów 5

245,54

5

245,54

Gmina

60

Partyzantów 12

172,4

4

141,6

Wspólnota

61

Partyzantów 14

136,55

1

68,7

Wspólnota

62

Partyzantów 20

859,17

4

211,29

Wspólnota

63

Podgórna 4

271,15

4

223,19

Wspólnota

64

1 Maja 7

320,15

1

24,44

Wspólnota

65

1 Maja 15

187,82

1

47,83

Wspólnota

66

1 Maja 27

301,77

3

185,14

Wspólnota

67

1 Maja 44,46

272,26

2

154,78

Wspólnota

68

Paderewskiego 1

901,81

1

65,98

Wspólnota

69

Paderewskiego 3

907,26

1

36,28

Wspólnota

70

Paderewskiego 10

514,39

7

378,46

Wspólnota

71

Paderewskiego 23

158,61

5

158,61

Gmina

72

Paderewskiego 29A

897,29

10

327,09

Wspólnota

73

Plac Zwycięstwa 10

1780,98

2

63,27

Wspólnota

74

Plac Zwycięstwa 11

1183,09

4

161,92

Wspólnota

75

Plac Zwycięstwa 12

548,43

2

73,5

Wspólnota

76

Plac Zwycięstwa 16

4207,44

2

91,22

Wspólnota

77

Plac Zwycięstwa 18

1908,98

2

91,2

Wspólnota

78

Słoneczna 2

194,37

2

55,5

Wspólnota

79

Słoneczna 3

196,28

3

152,18

Wspólnota

80

Suwalska 15

178,31

1

45,57

Wspólnota

81

Szkolna 2A

155,86

1

51,6

Wspólnota

82

Tatyzy 9

383,83

2

66,42

Wspólnota

83

Wojska Polskiego 2

180,78

1

76,58

Wspólnota

84

Wojska Polskiego 12

739,6

11

383,65

Wspólnota

85

Wojska Polskiego 20

311,47

3

88,61

Wspólnota

86

Wolności 1

785,78

2

81,1

Wspólnota

87

Wolności 5

286,53

4

210,55

Wspólnota

88

Wolności 11

219,87

1

21

Wspólnota

89

Wolności 13

255,91

3

193,53

Wspólnota

90

Wąska 3

116,34

2

72,05

Wspólnota

91

Wąska 7

163,04

2

120,91

Wspólnota

92

Wąska 11

843,87

2

67,97

Wspólnota

93

Warszawska 1

843,75

8

279,09

Wspólnota

94

Warszawska 3

557,00

1

39,47

Wspólnota

95

Warszawska 5

1286

1

37,6

Wspólnota

96

Warszawska 4

309,25

2

82,19

Wspólnota

97

Warszawska 6

215,93

2

76,9

Wspólnota

98

Żeromskiego 8A

5646,00

1

36

Wspólnota

99

Żeromskiego 7

208,08

2

93,14

Wspólnota

100

Żeromskiego 8

414,34

2

52,02

Wspólnota

101

Żeromskiego 10

192,14

1

55,79

Wspólnota

102

Żeromskiego 11

716,84

1

74,23

Wspólnota

103

Żeromskiego 14

150,04

2

64,55

Wspólnota

104

Żeromskiego 65

102,8

2

64,8

Wspólnota

105

Siedlisko 16

374,73

3

249,32

Wspólnota

106

Partyzantów 26

289,18

1

49,31

Wspólnota

107

Partyzantów 28

1389,01

1

31,46

Wspólnota

108

Niedrzwica 24

62,6

2

62,6

Gmina

109

Skocze 3

227,08

4

227,08

Gmina

110

Armii Krajowej 38

456,98

1

31,1

Wspólnota

111

Kośmidry 38

62,9

1

62,9

Gmina

112

11 Listopada 3A

189,52

1

36,22

Wspólnota

113

Paderewskiego 13

1922,00

13

501,69

Wspólnota

114

Zatyki 4

99,37

2

99,37

Gmina

115

Pietraszki 4

519,05

14

519,05

Gmina

116

Kowalki 6

70,66

1

70,66

Gmina

117

Partyzantów 27B

-

3

188,3

Wspólnota

118

1 Maja 1D

118,69

3

118,69

Gmina

Suma :

355

16183,86

 

 

Tabela Nr 2. Lokale mieszkalne w budynkach stanowiących własność Gminy.

 

Ilość budynków

20

Ilość lokali mieszkalnych

76

Powierzchnia w m²

3.523,10

 

Tabela Nr 3. Lokale mieszkalne w budynkach stanowiacych własność Wspólnot Mieszkaniowych

 

Wyszczególnienie

 

Ilość budynków

98

Ilość lokali mieszkalnych

279

Powierzchnia w m²

12.660,76

 

Tabela Nr 4. Prognoza dotycząca wielkości mieszkaniowego zasobu Gminy Gołdap

w latach 2013-2017.

 

Wyszczegolnienia

Lata

2013

2014

2015

2016

2017

Liczba lokali mieszkalnych

355

351

359

355

350

W tym lokale socjalne

28

28

40

40

40

 

Tabela Nr 5. Prognozowana wysokość stawek czynszu w zasobie mieszkaniowym

Gminy Gołdap (stawka bazowa).

 

Wyszczegolnienia

Lata

2013

2014

2015

2016

2017

Stawka bazowa czynszu za lokale mieszkalne zł/m²

4,17

4,30

4,60

5,00

5,50

Stawka czynszu za lokale socjalne zł/m²

2,09

2,15

2,30

2,50

2,75

 

Tabela Nr 6. Bieżąca i prognozowana wysokość wpływów z czynszów

za lokale mieszkalne.

 

Wyszczegolnienia

Lata

2013

2014

2015

2016

2017

Czynsz naliczony za lokale mieszkalne [zł]

739.400,00

737.400,00

784.300,00

852.500,00

937.900,00

Czynsz za lokale socjalne [zł]

35.300,00

40.700,00

46.900,00

52.500,00

64.800,00

Razem :

774.700,00

778.100,00

831.200,00

905.000,00

1.002.700,00

Prognozowane wpływy za lokale mieszkalne [zł]

700.000,00

710.000,00

770.000,00

820.000,00

930.000,00

 

Tabela Nr 7. Czynniki podwyższające i obniżające stawkę bazową czynszu.

 

Lp.

Stan wyposażenia mieszkań w instalacje

% stawki bazowej

 

1

Mieszkanie z c.o. i c.w.

130

 

2

Mieszkanie z c.o. i bez c.w.

115

 

3

Mieszkanie z c.o. i c.w. (łazienka we własnym zakresie)

110

 

4

Mieszkanie bez c.o. i c.w.

100

 

5

Mieszkanie z wodą, kanalizacją i wc (bez łazienki)

95

 

6

Tylko z wodą i kanalizacją (bez łazienki i wc)

80

 

7

Mieszkanie bez wody i kanalizacji

75

 

 

Tabela Nr 8. Wykaz budynków socjalnych, w których znajdują się lokale mieszkalne

wyłączone ze sprzedaży.

 

Lp.

Adres budynku

Ilość lokali

Podmiot własności

1

Pietraszki 4

14

Gmina

2

Skocze 3

4

Gmina

3

Niedrzwica 24

2

Gmina

4

Siedlisko 16

3

Gmina

5

Gołdap, ul. Paderewskiego 23

5

Gmina

Razem :

28

 

 

Tabela Nr 9. Prognozowane potrzeby w zakresie remontów budynków stanowiących

100 % własność Gminy Gołdap.

 

Lp

Lokalizacja

Rok budowy

Elewacja

Dach + kominy

Klatki schodowe

Inne (inst.wod-kan,elektr.)

Razem koszty

2013 rok 375.000

1

Partyzantów 5

1910

70.000,00

80.000,00

35.000,00

 

185.000,00

2

Dolna 11

1900

80.000,00

90.000,00

20.000,00

 

190.000,00

2014 rok 535.000

1

Kościuszki 8

1927

70.000,00

120.000,00

30.000,00

25.000,00

245.000,00

2

Zatyki 4

1918

50.000,00

 

 

50.000,00

100.000,00

3

Mazurska 11

1880

70.000,00

60.000,00

10.000,00

 

140.000,00

4

Grabowo 27 ZOZ

1974

50.000,00

 

 

 

50.000,00

2015 rok 565.000

1

Armii Krajowej 14

1905

 

 

 

Rem.kapital

400.000,00

2

Mickiewicza 7

1922

 

 

25.000,00

20.000,00

45.000,00

3

Kowalki 6

1918

40.000,00

50.000,00

 

15.000,00

105.000,00

4

Pietraszki 4

1976

 

 

 

15.000,00

15.000,00

2016 rok 320.000

1

Mazurska 13

1909

30.000,00

30.000,00

5.000,00

 

65.000,00

2

Skocze 3

1930

80.000,00

 

35.000,00

 

115.000,00

3

Paderewskiego 23

1900

60.000,00

60.000,00

20.000,00

 

140.000,00

2017 rok 180.000

1

Gumbińska 1

1910

35.000,00

65.000,00

20.000,00

 

120.000,00

2

Okrzei 8

1900

 

 

 

 

 

3

Niedrzwica 24

1930

 

60.000,00

 

 

60.000,00

Ogółem :

635.000,00

615.000,00

200.000,00

125.000,00

1.975.000,00

 

Tabela Nr 9a. Prognozowane potrzeby w zakresie remontów budynków

stanowiących współwłasność Gminy Gołdap

 

Lp

Lokalizacja

Rok budowy

Elewacja

Dach + kominy

Klatki schodowe

Inne (inst.wod-kan,elektr.)

Razem koszty

Udział % Gminy

Koszt Gminy

2013 rok

 

368.950

1

A.Krajowej 4

1900

40.000

70.000

20.000

15.000

145.000

16,00

23.200

2

A.Krajowej 12

1919

60.000

80.000

20.000

10000

170.000

16,00

27.200

3

Cmentarna 5

1900

 

 

20.000

15.000

35.000

29,00

10150

4

Wąska 7

1912

50.000

60.000

20.000

 

130.000

74,00

96.200

5

Kościuszki 14

1927

80.000

80.000

30.000

 

190.000

66,00

124.400

6

Warszawska 1

1973

 

 

 

60.000

60.000

38,00

22.800

7

Partyzantów 28

1928

 

 

 

60.000

60.000

2,00

1200

8

Partyzantów 26

1920

 

 

 

50.000

50.000

17,00

8500

9

Pl.Zwycięst.15

1900

 

 

 

50.000

50.000

25,00

12500

10

Pl.Zwycięst.12

1932

 

 

 

60.000

60.000

11,00

6600

11

E.Plater 3

1985

220.000

 

 

100.000

320.000

19,00

19000

12

Słoneczna 2

1900

 

 

 

40.000

40.000

28,00

11200

13

Żeromskiego 8

1972

 

 

 

50.000

50.000

12,00

6000

2014 rok

 

765.000

1

Woj.Pol.20

1920

100.000

90.000

30.000

 

220.000

28

61.600

2

11 List.14

1919

30.000

40.000

 

 

70.000

21

14.700

3

Mazurska 5

1920

30.000

60.000

 

 

90.000

28

25.200

4

Tatyzy 9

1905

120.000

90.000

30.000

 

240.000

17

40.800

5

Kościuszki 20

1934

70.000

70.000

20.000

 

160.000

29

46.400

6

Gumbińska 4

1920

 

 

 

70.000

70.000

59

41.300

2015 rok

 

748.100

1

Szkolna 2A

1900

60.000

90.000

 

 

150.000

48

72.000

2

Górna 20

1917

90.000

 

20.000

 

110.000

53

58.300

3

Górna 15

1919

120.000

80.000

20.000

 

220.000

9

19.800

4

Woj.Pol.12

1918

 

 

60.000

 

60.000

55

33.000

2016 rok

 

670.900

1

Mazurska 12

 

120.000

 

40.000

 

160.000

73

116.800

2

Paderew.29A

1985

160.000

120.000

 

 

280.000

36

100.800

3

Wąska 3

1910

50.000

60.000

15.000

 

125.000

62

77.500

4

Mazurska 7

1920

70.000

70.000

10000

 

150.000

16

24.000

5

Kościuszki 4

1915

80.000

 

30.000

 

110.000

38

41.800

2017 rok

 

436.700

1

Partyzantów 14

1922

70.000

70.000

20.000

 

160.000

50

80.000

2

Słoneczna 3

1890

60.000

 

20.000

 

80.000

77

61.600

3

Żeromskiego 5

1927

90.000

90.000

20.000

 

200.000

12

24.000

4

Partyzantów 20

1922

 

 

 

100.000

100.000

24

24.000

5

1 Maja 27

1930

90.000

 

20.000

 

110.000

61

67.100

Ogółem :

1.860.000

1.220.000

465.000

680.000

4.225.000

-----------

1.399.650

 

Tabela 10. Prognozowane potrzeby w zakresie wydatków na utrzymanie i remonty

zasobu mieszkaniowego

 

Lp.

Rodzaj kosztów

Wysokość kosztów w latach (w zł)

2013

2014

2015

2016

2017

1

Lokale w budynkach gminnych

375.000

535.000

565.000

320.000

180.000

2

Lokale w budynkach Wspólnot Mieszk.

368.950

230.000

183.100

360.900

256.700

Razem :

743.950

765.000

748.100

680.900

436.700

 

 

- projekt-

UCHWAŁA Nr .../.../13

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia marca 2013 r.

 

w sprawie przekazania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Olsztynie skargi Małgorzaty Krzykwy na działalność Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Gołdapi

 

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr. 142, poz. 1591, z późn. zm.) w związku z art. 54 ust.2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ( j.t. Dz. U. z 2012.poz.270) uchwala się, co następuje:

 

§ 1. 1. Przekazać Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Olsztynie skargę Małgorzaty Krzykwy na działalność Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Gołdapi z wnioskiem o odrzucenie skargi.

2. Treść odpowiedzi na skargę stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi .

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

     Wojciech Hołdyński

 

-projekt-

Uchwała Nr / /

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia 2013 r.

 

 

w sprawie skargi Jacka Rakowskiego na Burmistrza Gołdapi o nieudostępnienie informacji

publicznej przez Urząd Miejski w Gołdapi

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( t. j. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 ze zm. ) w związku z art. 229 pkt. 3 Kodeksu postępowania administracyjnego (t.j. z 2000 r. Dz. U. Nr 98, poz. 1071 ze zm.) uchwala się, co następuje:

 

§ 1. Rada Miejska, po zapoznaniu się ze stanowiskiem Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Gołdapi w przedmiocie rozpatrzenia przez Radę Miejską w Gołdapi skargi Jacka Rakowskiego na Burmistrza Gołdapi o nieudostępnienie informacji publicznej przez Urząd Miejski w Gołdapi uznaje skargę za niezasadną.

 

§ 2. Zobowiązuje Przewodniczącego Rady Miejskiej do powiadomienia skarżącego o sposobie rozpatrzenia skargi.

 

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

Wojciech Hołdyński

 

 

Uzasadnienie

 

Wnioskodawca zwrócił się do Burmistrza Gołdapi o udostępnienie informacji publicznej w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej. Burmistrz Gołdapi nie dysponując żądaną informacją i nie mając możliwości wejścia w jej posiadanie, przesłał wniosek J. Rakowskiego, zgodnie z art. 65 Kpa, do organu będącego w jej posiadaniu, zawiadamiając o tym wnoszącego.

W orzecznictwie sądowym przyjął się pogląd, że z bezczynnością organu w zakresie dostępu do informacji mamy do czynienia w sytuacji, gdy organ milczy wobec wniosku o udzielenie takiej informacji. W przedmiotowej sprawie, organ podjął czynności zmierzające do realizacji wniosku przekazując go do organu dysponującego żądaną informacją. Tym samym zarzut skarżącego o nieprawidłowym sposobie rozpatrzenia wniosku jest bezpodstawny. Podobne stanowisko zajął również WSA w wyroku z dnia 6 lipca 2006 r. II SAB/Wa 48/06 stwierdzając, że nie można "zmusić" kogoś do udzielenia informacji, której nie ma.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik do

Uchwały Nr / /13

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia marca 2013 r.

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny
w Olsztynie

ul. Emilii Plater 1
10-562 Olsztyn

 

Skarżący: Małgorzata Krzykwa,

            zam. Gołdap 19-500

            ul. Paderewskiego 16A/10

             

             

Strona przeciwna :

Rada Miejska - Gmina Gołdap

Plac Zwycięstwa 14

19-500 Gołdap

 

 

 

Odpowiedź na skargę

 

Na podstawie art. 54 § 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.) Gmina Gołdap przekazuje skargę Małgorzaty Krzykwy na działalność Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Gołdapi i wnosi o odrzucenie skargi.

 

 

Uzasadnienie

Uchwałą Nr XXXIII/219/2013 r. z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie skargi Małgorzaty Krzykwy na działalność Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Gołdapi Rada Miejska w Gołdapi uznała się za organ niewłaściwy do rozpatrzenia skargi i wskazała jako organ właściwy sąd powszechny – Sąd Okręgowy w Suwałkach.

Rada Miejska podejmując przedmiotową uchwałę podparła się stanowiskiem Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Gołdapi, która po analizie treści skargi dotyczącej „psucia opinii” o rodzinie skarżącej przez dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 uznała, że rada nie jest organem właściwym do rozpoznania skargi i wskazała jako organ właściwy sąd powszechny.

W przedmiotowej sprawie skarga podlega odrzuceniu.

Obecny stan prawny nie przewiduje dopuszczalności wniesienia odwołania od stanowiska Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej. Do rozpoznania złożonej skargi nie jest właściwy również sąd administracyjny. Kognicja sądów administracyjnych nie obejmuje spraw z zakresu skarg powszechnych w rozumieniu Działu VII Kodeksu postępowania administracyjnego, a więc skarg związanych z krytyką wykonywania zadań przez właściwe organy lub ich pracowników, a także oceny prawidłowości prowadzonego postępowania skargowego.

Postępowanie wyjaśniające prowadzone przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej było postępowaniem wewnętrznym służącym wstępnemu rozpoznaniu złożonej skargi. Ostatecznie o sposobie rozstrzygnięcia skargi zdecydowała Rada Miejska w Gołdapi, o czym została skarżąca poinformowana pismem z dnia 4.03.2013 r.

Reasumując: obecny stan prawny nie przewiduje możliwości wniesienia skargi/odwołania na stanowisko Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Gołdapi a tym samym skarga/odwołanie takie jest niedopuszczalna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Alicja Pietranis
Data utworzenia: 21-03-2013 12:51:07
Autor edycji: Alicja Pietranis
Data edycji: 21-03-2013 13:09:01