Gołdap: Budowa odcinka drogi w m. Suczki -Kozaki oraz Budowa odcinka drogi w m. Skocze
Numer ogłoszenia: 261656 - 2014; data zamieszczenia: 05.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gołdap , Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 87 6156000, faks 87 6150800.
-
Adres strony internetowej zamawiającego: www.goldap.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa odcinka drogi w m. Suczki -Kozaki oraz Budowa odcinka drogi w m. Skocze.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia: droga gminna Suczki-Kozaki od km 1+600 do km 1+900 dług. 0,300 km na działce o nr ewid. 70/2 OPIS STANU ISTNIEJĄCEGODroga gminna Suczki - Kozaki jest w złym stanie technicznym. Nawierzchnia drogi na całym odcinku jest gruntowa. Niedostateczne odwodnienia w postaci rowów i przepustów pod koroną drogi powoduje, że droga w okresie wiosennym jest miejscami nieprzejezdna i tworzą się koleiny. Na odcinku od km 0+010 do km 0+130 m występuje sąsiedztwo terenu bagiennego przy istniejącej drodze gruntowej, które bezpośrednio wpływa na brak przejezdności pojazdami mechanicznymi. Droga ma znaczenie rolnicze. Stanowi dojazd do pół oraz łączy mniejsze miejscowości z Gminą Gołdap. PRZEBIEG TRASY Początek opracowania drogi gminnej przyjęto od skrzyżowania z drogą do obiektu pompownia wody w km roboczy 0+000 (od m. Kozaki) Koniec opracowania drogi przyjęto w km roboczym 0+300 tj. droga do m. Suczki Długość drogi do przebudowy 0,300 km. Zaprojektowano 2 łuki poziome od R-70 m do R-180 i 2 załamania trasy. NIWELETA DROGI Niweletę drogi zaprojektowano z dostosowaniem do przebiegu niwelety nawierzchni istniejącej. Korekty niwelety wykonano na łukach pionowych celem zapewnienia płynności trasy. Wpisano łuki pionowe o promieniach od 800 do 2000 m. ROBOTY ZIEMNE Bilans robót ziemnych w gruncie kat. III przedstawia się następująco: Wykopy - 618,75 m3 Nasypy - 1088,25 m3 Należy dowieść z dokopu 469,50 m3 gruntu kat. II Na odcinku od km 0+015 do km 0+050 m należy dokonać wymiany zalegających gruntów torfowych na głęb. 2,3 m od istniejącej niwelety na grunty kat. II (dokop) oraz w km 0+200 do 0+240 na głęb. 0,7 m. Łącznie należy dokonać wymiany gruntu w ilości 651,0 m3 PRZEKRÓJ NORMALNY DROGI Przekrój poprzeczny rozpatrywanego odcinka drogi przedstawia się następująco: szerokość drogi- 5,00 m spadek poprzeczny jezdni i=3%, pochylenie skarp nasypów i wykopów 1:1,5 głębokość rowów przydrożnych 0,70 m poniżej krawędzi korony drogi KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI JEZDNI Zaprojektowano nawierzchnie żwirową szerokości 5,00 m z następująco konstrukcją nawierzchni:nawierzchnia żwirowa górna grub. 16 cm,nawierzchnia żwirowa dolna grub. 10 cm,warstwa odsączająca z pospółki grub. 20 cm.grunt rodzimy lub nasypowy grupy G1 ODWODNIENIE Odwodnienie korpusu drogowego przewiduje się powierzchniowo poprzez nadanie projektowanych spadków nawierzchni, poboczom drogi do rowów przydrożnych. Odprowadzenie wody opadowej z rowów przydrożnych do istniejących naturalnych zbiorników retencyjnych lub wypuszczenie w teren po naturalnej jego konfiguracji. W celu poprawy odwodnienia zaprojektowano nowe 6 2 przepusty pod koroną drogi: - km 0+025 - przepust PEHD dwuścienny śr 100 cm - 9,0 m - km 0+200 - przepust PEHD dwuścienny śr 80 cm - 12,0 m 3.7. SKRZYŻOWANIA I ZJAZDY Zaprojektowano 4 szt. zjazdów gospodarczych z rur dwuściennych PEHD o średnicy 40 cm i 2 szt. O średnicy 31,5 cm i długości po 9,0 m każdy ze zjazdów Dokładna lokalizacja zjazdów zostanie uzgodniona z właścicielami przyległych gruntów do drogi w trakcie wykonywania robót. b) droga gminna Skocze-Skocze w kierunku zbudowań Pana Tyszlaka od km 0+540 do km 1+240 - długości 0,700 km na działce o nr ewid. 94 OPIS STANU ISTNIEJĄCEGO Droga gminna Skocze - Skocze jest w złym stanie technicznym. Nawierzchnia drogi na całym odcinku jest gruntowa. Niedostateczne odwodnienia i brak odpowiedniej konstrukcji jezdni, że droga w okresie wiosennym jest miejscami nieprzejezdna i tworzą się koleiny. Droga ma znaczenie rolnicze. Stanowi dojazd do pół oraz łączy mniejsze miejscowości z Gminą Gołdap. STAN PROJEKTOWANY PRZEBIEG TRASY Początek opracowania drogi gminnej przyjęto od km 0+540 Koniec opracowania drogi przyjęto w km 1+240 Długość drogi do przebudowy 0,700 km. Zaprojektowano 5 łuki poziome od R-20 m do R-350 i 2 załamania trasy. NIWELETA DROGI Niweletę drogi zaprojektowano z dostosowaniem do przebiegu niwelety nawierzchni istniejącej. Korekty niwelety wykonano na łukach pionowych celem zapewnienia płynności trasy. Wpisano łuki pionowe o promieniach od 500 do 5000 m. ROBOTY ZIEMNE Bilans robót ziemnych w gruncie kat. III przedstawia się następująco: Wykopy - 381,13 m3Nasypy - 448,80 m3 Cześć gruntu z wykopów w ilości 152,45 m3 nadaje się do ponownego wbudowania w nasyp. Pozostały grunt z wykopów i kopania rowów w ilości 228,68 m3 w należy odwieść na odkład. Pozostały grunt na nasypy (żwir) w ilości 296,35 m3 należy dowieść z dokopu i wbudować w drogę. PRZEKRÓJ NORMALNY DROGI Przekrój poprzeczny rozpatrywanego odcinka drogi przedstawia się następująco: szerokość drogi jednopasowej - 3,50 m spadek poprzeczny jezdni i=3%,pochylenie skarp nasypów i wykopów 1:1,5głębokość rowów przydrożnych 0,70 m poniżej krawędzi korony drogi KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI JEZDNI Zaprojektowano nawierzchnie żwirową szerokości 3,50 m z następująco konstrukcją nawierzchni:nawierzchnia żwirowa górna grub. 16 cm,nawierzchnia żwirowa dolna grub. 10 cm,wyrównanie istniejącej podbudowy żwirem grunt rodzimy lub nasypowy grupy G1 ODWODNIENIE Odwodnienie korpusu drogowego przewiduje się powierzchniowo poprzez nadanie projektowanych spadków nawierzchni, poboczom drogi do rowów przydrożnych. Odprowadzenie wody opadowej z rowów przydrożnych do istniejących naturalnych zbiorników retencyjnych lub wypuszczenie w teren po naturalnej jego konfiguracji. Ze względu na korektę drogi w km 1+170,5 przedłużoną istniejący przepust 60 cm o 6,0 m strona prawa drogi. Celem zabezpieczenia sąsiedztwa głębokiego rowu melioracyjnego i drogi ustawiono poręcze betonowe od strony rowu na dług. 50,0 m i obrukowano stromą skarpę po lewej stronie drogi. SKRZYŻOWANIA I ZJAZDY Na zjazdach gospodarczych na pola i na posesję nawierzchnia żwirowa dwuwarstwowa grub. 26 cm. Zjazdy gospodarcze na pola i posesje pełnią jednocześnie rolę mijanek na drodze jednopasmowej Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony został w projektach budowlanych - załącznik nr 8 do SIWZ..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-8, 45.11.00.00-1, 45.23.30.00-9, 45.23.32.00-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 14.10.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do przetargu wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 3 000 zł (słownie: trz tysiące złotych). Wadium powinno być wniesione najpóźniej do dnia 20.08.2014 r do godz. 10.00, tj.: do terminu składania ofert 2. Wadium może być wnoszone w następujących formach: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r Nr 42, poz. 275) 3. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz, oryginalny dokument należy złożyć w kasie tutejszego Urzędu Miejskiego, pok. nr 16 - piętro I, do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. 20.08.2014 r. godz. 10.00 4. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO BP S.A. O/ EŁK 89 1020 4724 0000 3602 0007 6463 6. Oferta, która nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczona z dalszego postępowania. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust.4a ustawy. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zaleca się wskazanie w ofercie nr rachunku bankowego, na który należy dokonać zwrotu. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złoży dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynikało to z przyczyn nieleżących po jego stronie; 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Wykonawca traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego, jeżeli: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się nie możliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. 3, ppkt. 2.1 niniejszej SIWZ
-
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu oceny spełniania warunków w tym zakresie, a oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie nastąpi na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
-
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający wymaga, by wykonawca wykazał co najmniej, że dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi tj: jednym Kierownikiem robót budowlanych, który posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej w ograniczonym zakresie lub inne uprawnienia umożliwiające wykonanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności, Zamawiający dopuszcza odpowiadające ww. uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) Europejskiego Obszaru Gospodarczego, którzy nabyli w tych państwach, poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej, kwalifikacje do wykonywania zawodów regulowanych lub działalności, o których mowa w Ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394 z 17 kwietnia 2008 r.) z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t.j.: Dz. U. 243, poz. 1623 z 2010 r. ze zm.) -(dotyczy osób wymienione w Rozdziale III, pkt. 2, ppkt. 2.1. lit. c) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu: - pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. d) sytuacji ekonomicznej i finansowej
-
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu oceny spełniania warunków w tym zakresie, a oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie nastąpi na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
-
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
-
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
-
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
-
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
-
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
-
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
-
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Kopia wpłaty wadium, Kosztorys ofertowy, Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w trybie art 22 ust. 1
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.goldap.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Gołdapi Pl. zwycięstwa 14 190500 Gołdap.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.08.2014 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Urzędu Miejskiego.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie